[elektro-etc] preciz :-(

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
Thu May 23 23:38:05 CEST 2013


"....

Mivel a nemzetközi médiában nem hallani sokat a magyarországi 
helyzetről, ezért a .... kértek, hogy 4-5 oldalban foglaljuk össze, mi 
történik,és ők akkor ezt szétküldik és keringetik újságoknál és más 
médiában, és természetesen nemzetközi kalóz-körökben.
Abból kiindulva, hogy ugye mi mennyire nem hallottunk az ő 
kormány-lemondatásukról és tüntetéseikről,ez valószínűleg kifejezetten 
sokat segítene abban, hogy megelőzzünk egy olyan helyzetet, amiben 
kívül-belül félreértéseken alapuló gyűlölködés és értetlenség van.

Innen a blog:

Üdvözlünk minden kalózt a szabad vizeken és szabad gondolatokban. A 
szocializmus utáni rendszerváltás a nyugaton már jól bevált 
látszatdemokráciák korát hozta el - nem csak Magyarországon, de egész 
Kelet-Európában. A hatalmi erők, mint professzionális bűnszövetkezetek, 
megegyeztek a függönyök mögött a területek felosztásáról. Az átalakulás 
azért mehetett végbe vértelenül, mert belülről szemlélve az állami 
tulajdon egy jelentős részét megszerezték a hatalmi körök, vagy mint 
piacot kiárusítva hagyták tönkretenni, illetve kívülről is támogatható 
volt, mert kellett egy rendszerváltás nevű átalakulás az életszínvonal 
évi 5-15%-os csökkentéséhez és az állam költségeinek lefaragásához. A 
rendszerváltás bizonyos jelek szerint háttéralkuk hosszú sorának 
eredménye lehetett, és a rendszerváltó elit valószínűleg azért nem 
támogatja a korábbi kommunista ügynökök listájának nyilvánossá tételét, 
mert az első "demokratikus" parlament jelentős része is beszervezett 
ember lehetett.
A rendszerváltás aggályosságát az mutatja leginkább, hogy a Világbank 
szerint az ország privatizált javainak értéke kb. ötszörösen kellett 
volna felülmúlja az akkori államadósságot - de a politikai elit mégsem 
"tudta" csökkenteni azt az eladásokat követően.

Úgy tűnik, az osztozkodás és az állami "demarketing" lezárultával a 
FIDESZ teljesen fel akarja rúgni a status quo-t a maradék elvi 
jogállamiság megszüntetésével, a poltikai váltógazdálkodás 
felszámolásával. Ne legyenek illúziói a nemzetközi kalóztársadalomnak a 
hatalomba visszakapaszkodni akaró oldalakról sem. Ugyanazt a diktatúrát, 
pártokráciát éltetik és üzemeltetik, mint politikai ellenfeleik, és 
ugyanúgy a hatalomban maradás eszközének tekintik csupán a jogot és az 
alkotmányozást. A közélet minden szinten korrumpálódott, állami szinten 
az ún. "szívességgazdálkodás" a jellemző (rokoni, baráti üzletszerzés), 
és a finanszírozott médiumok csak akkor képesek a problémákról beszélni, 
ha a probléma már általánossá vált a közbeszédben. Az ellenzék 
felhasználja a társadalomban keletkező feszültséget, tüntetéseket, 
megmozdulásokat szít, de nincs érdekében érdemi változásokat hozni, és 
éppúgy nem törődik az ország jövedelemtermelő erejének javításával, mint 
a kormánypárt. Az ellenzék bukott, sikkasztó politikusai magukra húzták 
a plebejusok álcáját, és a hatalmon lévő patríciusokat csúfolják. A 
hatalom semmiféle pozitív interakciót nem képes adni a társadalomnak; a 
szembenálló felek csak akkor veszik bele a retorikájukba a különböző 
problémaköröket, ha azok még beleférnek az ideológiai képükbe - és ez a 
"kollektív skizofrénia" egyben nyilvánvalóvá teszi azt is, hogy bizonyos 
problémák egy-egy újabb erő kormányra kerülésével is ugyanúgy 
megoldatlanok maradnak.
A hatalmi elit részéről változtatási szándékot csak abban lehet 
felfedezni, hogy a csökkenő erőforrások felhasználását (szociális 
rendszer, nyugdíj, segély, kedvezmény, stb.) hogy tudják a többségi 
társadalom számára átláthatatlan módon újrastrukturálni.

- A kormányoldal az energetikai kiadások hatósági árcsökkentésével 
akarja megszerezni a kiskeresetűek, többek közt a nyugdíjasok 
szavazatait, (felülbírálva egyben a magánvállalatoknak azt a jogát is, 
hogy maguk határozhassák meg, mekkora haszonkulccsal akarnak 
működni.(?)) Látni kell azt is, hogy a Közép- és Kelet-Európai polgárok 
az energetikai és egyéb közmű-szolgáltatásokat sokkal magasabb áron 
vehetik igénybe, mint a Nyugat-Európai lakosság, ugyanakkor a 
privatizáció nyomán várt fejlesztések elmaradtak, az infrastruktúra az 
új tulajdonos kezében is egyre elavultabbá válik. Ez az egyik olyan 
aktuális probléma, amely jól mutatja a probléma összetettségét: 
Bugáriában is egyre erősebb a társadalmi elégedetlenség a 
kifizethetetlen áramszámlák miatt.
- A csalárd deviza-nyilvántartású forinthiteleket, melyek elképesztő 
tehernövekedést okoztak az adósoknak az árfolyamelmozdulás miatt, az 
állam nem vizsgálja felül(???) - az állam csak a jobb módú, 
tartalékokkal rendelkező devizahiteleseknek nyújtott segítséget a 
kedvező, fixált árfolyamon történő hitel-előtörlesztés lehetőségének 
megteremtésével, továbbá - és cserébe - kivethet egy ún. banki különadót 
is, mivel ez ügyben igen jelentéktelen tiltakozás volt tapasztalható a 
bankok részéről. A bankok tehát extraprofithoz jutnak ÉS nem tiltakoznak 
a rájuk tett különadó miatt. A hitelüket fizetni képtelenek számára 
valódi megoldást nem kínáltak; épült ugyan egy bérlakásoknak szánt 
"falu" minden településtől távol, új beruházásként, de ez a megoldás 
csak keveseknek jelent kétes értékű megoldást - ellenben a kormányközeli 
építőcégek feltehetően jól jártak.
- A kormány tendenciózusan csökkenti az alkotmánybíróság hatáskörét, és 
emellett új alkotmányt is életbeléptetett, ami az uralmon lévő rendszer 
hatalmát védi és nem az emberi jogokat. Saját embereivel töltötte meg az 
államigazgatást pl. úgy, hogy bővítette annak létszámát, hogy többsége 
legyen benne, "övé" lett a főügyész posztja, a választási bizottság és a 
költségvetési tanács is. Létrehozott egy médiatanácsot, ami viszont 
eddig nem kifejezetten cenzúraként működött, bár több jogilag aggályos 
döntést hozott.
- A kormány a választási rendszert is alapvetően akarja átalakítani, 
vélhetőleg az esélyei javítására (választási kerületek átrajzolása, 
választási kampány átszervezése stb.).
- A kormány a szolgálati nyugdíjakat meg akarja szüntetni úgy, hogy akik 
ennek megfelelően rendezték be az életüket és a "szerződés" rájuk eső 
részét nagyjából vagy egészében teljesítették, vissza kellene menjenek 
dolgozni. Ezek a szolgálati nyugdíjjal rendelkezők sokáig 
kivételezettjei és haszonélvezői voltak egy igazságtalanul kialakított 
nyugdíjrendszernek.
-Az állami földbérletek újrapályáztatásának ígérete jelentős vidéki 
támogatókat hozott a Fidesznek, akik viszont gyakran pórul jártak, mert 
az újraosztás során a helyi gazdák helyett Fidesz-közeli földspekuláns 
nagyvállalkozókhoz kerültek hatalmas földterületek. Félő, hogy egyfajta 
társadalmi visszarendeződés lesz várható Magyarországon és később a 
régióban. Hatalmas birtokok jönnek létre és egy olyan új "nemesi" réteg, 
akik törvények felett állóknak látják magukat. A hektáronkénti 
támogatások mértéke közel egyenlő a kukoricatermesztés költségeivel, 
viszont bérbe adva a pályázattal elnyert területet akár a hatszorosát is 
el lehet kérni ugyanazért a földterületért. A pályázatok titkosak, 
elbírálásuknak nincsenek kritériumai, a törvényeket láthatólag a tőkés 
csoportok mondják tollba, így még törvénytelenségről sem beszélhetünk - 
a helyzet igen hasonlóvá válik, mint az Egyesült Államokban. A vidéki 
embereket a munkától, a megélhetéstől fosztja meg az elzüllött állam a 
földek oligarchák kezére játszásával.

A civil társadalom itt nálunk szervezetlen és szétaprózott. Mindkét 
hagyományos pártokrata oldalnak megvannak a maga (ál)civil 
"segédcsapata". Ezek segítségével próbálják a polgárok szélesebb körét 
is megtéveszteni, dezinformálni, maguk mögé állítani. A maradék 
független civileket anyagilag (egzisztenciálisan) póbálják 
ellehetetleníteni (állásvesztés réme, állami támogatással való 
kontraszelektálás).

Bár sokan - és egyre többen - kiábrándultak a politikából, a 
közvéleménykutatásokat továbbra is a kormánypárt vezeti.  A saját 
érdekei mentén szabott választási szabályok és a befolyásuk alatt működő 
média által ellensúlyozhatják az egyébként jelentősen csökkent 
népszerűségüket. A kis pártoknak majdnem semmi esélyük a parlamentbe 
való belépési küszöbértéket elérni, mert akik elmennek választani, nem 
hosszú távú programokra szavaznak, amik szükségesek lennének az igazi 
társadalmi javuláshoz, hanem a kissebbik rosszra szavaznak, hogy 
szavazatuk ne vesszen el, aminek az a következménye, hogy ugyanazok az a 
gazdasági és politikai nomenklatúra és ezek családi örökösei kerülnek 
vissza a hatalomba.

Kedves Olvasó! Amint ezt a fenti helyzetkép is mutatja, a problémák 
nagyon becsontosodtak a társadalmunkba és ez nem csupén Magyarországon 
van így. Ezen csak akkor lehet változtatni, ha egy olyan politikai erő 
formálódik, amely országhatárok nélkül is a problémák okait akarja 
kezelni és hasonló megoldási javaslatokkal tud előállni. Nagy reményeket 
fűzünk a nemzetközi kalózmozgalomhoz, a már megalakult Kalózpártokhoz, 
melyeknek hosszútávú célja a képviseleti pártokrácia lebontása és a 
részvételi demokrácia fokozatos kiépítése. A közös ügyeineket nem 
bízhatjuk többé egy olyan politikai rendszerre, amely a népet két 
táborra osztja és a folyamatos ellenségkép fenntartásában érdekelt!

..."



More information about the Elektro-etc mailing list