[elektro-etc] Dógozgatunk (Volt: Re: [elektro] wifi modul
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon May 13 13:05:57 CEST 2013
2013.05.13. 12:45 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
> Ez a kulonbseg az alkalmazott es a tulaj kozott.
>
> Az alkalmazottnak az a dolga, hogy kiszolgalja a betero vevot. Ha nincs az,
> amit a vevo akar, akkor nincs mivel kiszolgalni.
Értelmes tulaj, azonban feljogosítja a megoldásra.
A rendelés felvételre...
Anno nálunk ilyesmin soha nem akadt el az eladás.
Vevőnek tőlünk nehéz volt kimenni üres kézzel.
Hamár bejött...
Pedig akkor még nem is hallottunk ilyen
eladás-tudományos dolgokról, mint pl. a "lezárás" :-)
De, zasszony is tudna mesélni ifjúsága eladó korából, hogy
Pancza úr-elvtárs, aki vérbeli boltos volt a Szivárványban
(a város legjobb textil boltja volt!) mi mindenre tanította meg őket.
Alapelv volt, hogy a vevővel foglalkozni kell,
ABBAN a pillanatban, amikor ez szükségessé válik
- láthatóan tanácstalan
- vélhetően kérdezni akar
- várhatóan távozni készül
Mert: "pénz van nála, ne vigye el"
KJ
> Vajk
>
>
> 2013/5/13 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>
>> Nagyon elkeseredett, amikor mondtad neki, hogy közben megvetted máshol? :-)
>>
>> Hiszen nyilván visszahívott, nem? :-O
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/5/13 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
>>> Fiamnak új biciklit akartam venni. Kinéztem egy boltot a Dózsa Gy. úton,
>>> nincs annyira messze, jól néz ki a weblapjuk, próbáljuk meg. Tetszett is
>>> neki az egyik bringa, aztán kitaláltam, hogy merjünk nagyot álmodni,
>> inkább
>>> vegyük meg nem a 20-ast, hanem a 24-est, most kicsit kényelmetlenebb
>> lesz,
>>> de sokkal tovább tudja használni. Eladó jó fej volt, tájékoztatott meg
>>> minden, megígérte hogy hétfőn, de legkésőbb kedden megy a nagykerbe,
>> onnan
>>> felhív, és majd elmondja, milyen színek vannak.
>>>
>>> Szerdán már kezdtem nyűgös lenni, a gyerek gondolhatjátok mennyire várta
>> az
>>> új bringáját, bementem a boltba. Mondom miről van szó (az eladó sehol aki
>>> megígérte), azt mondják pénteken mennek áruért. De keddet ígértek,
>> legalább
>>> ideszólhattak volna, hogy nem jön össze. Erre csaj bemegy hátra,
>> elmondja a
>>> srácnak mi van, majd kijön a csaj, és közli, hogy pénteken mennek. A
>> srácban
>>> annyi tisztesség nem volt, hogy idejöjjön hozzám, és elnézést kérjen,
>>> kimagyarázza magát, vagy bármi, ugyanis nyilván itt ő diktál.
>>> Mivel árat múltkor nem mondtak, azért megkérdeztem a csajtól. Leül a gép
>>> elé, nézegeti, tanakodik, majd közli, hogy 66 ezer. Dehát a múltkor azt
>>> mondták, hogy negyvenvalamennyi lesz! Nézegeti még kicsit: ja, 46.
>>> Közben kijött a srác is, én köszöntem neki, visszaköszönt, és elfordult.
>>>
>>> Hazajöttem, megkeresem ugyanazt a bringát az Interneten, találtam is
>> 44-ért.
>>> Felhívtam a céget, hogy van-e készleten, mert a weboldal azt mutatja hogy
>>> van, de mielőtt elindulok, azért rákérdeznék. Csávó azt mondja, nem
>> tudja,
>>> de telefonáljak vissza 5 perc múlva (az fel sem merül, hogy ő a vevőjét
>>> visszahívja). 5 perc múlva hívom, persze valaki más vette fel, újra el
>>> kellett mondanom mindent, ezután odakiabál a másiknak, aki közli, hogy
>>> nincs. Ennyi, nincs. Mondom de a webshop mutat mindenféle színből
>> készletet.
>>> Ja, más szín van. És milyen? Hát milyet szeretne? Az mindegy mondom, mert
>>> amilyet szeretnék, mondták hogy nincs.
>>>
>>> Tele lett a tököm, találtam egy kis boltot szintén az Interneten, eléggé
>>> gagyi weboldallal. Felhívtam, a srác nagyon készséges volt, másnap reggel
>>> már hívott a nagykerből, melyik vázat szeretném, milyen színben,
>> kérdeztem
>>> valamit, erre egymás mellé állította a vázakat, megnézte, megköszöntem,
>> egy
>>> óra múlva ott volt a boltban. Átvételkor fél órát foglalkozott velünk egy
>>> másik eladó, belőtte az ülésmagasságot, dőlést, kormányszöget, a fékkart
>>> közelebb állította, felvilágosított minden apró részletről. Itt 39-et
>>> kellett fizetnem. (7ezressel kevesebb mint az első ajánlat, és még
>> rendesek
>>> is voltak, tehát van ahol a kisebb profit mellé is belefér a
>> figyelmesség).
>>>
>>>
>>> A poén az, hogy ilyen esetet hetente sokszor nem is egyet posztolhatnék,
>>> olyan méreteket öltött ez az egoista bunkó hozzáállás minálunk.
>>>
>>> Azt nem kell mondanom, hogy pénteken kaptam-e hívást az első bolttól :)
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2013.05.13. 12:07 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013.05.13. 11:27 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Ma délelőtt két rendelést akartam leadni.
>>>>>>
>>>>>> De, nem sikerült...
>>>>>
>>>>>
>>>>> ,,A Mapei Kft. 150 építőanyag és burkolatkereskedőnél végzett
>>>>> próbavásárlásokon alapuló kutatást a múlt év végén. Az eredmény
>>>>> megdöbbentő: a
>>>>> lehetőségek nagy részét „elpuskázzák” a kereskedők az
>> eladók
>>>>> nem megfelelő
>>>>> hozzáállása és tudása miatt. A próbavásárlások során már az első
>> benyomás
>>>>> megdöbbentő volt: a felkeresett üzletek 52 százalékában nem mosolyogtak
>>>>> az
>>>>> eladók, 45 százalékukban pedig még csak nem is köszöntek.
>>>>>
>>>>> Ennél is kedvezőtlenebb képet mutat, hogy az üzletek 59 százalékában
>>>>> egyáltalán nem érdeklődtek a vevő szándékáról, hogy mi a problémája,
>> vagy
>>>>> éppen mit szeretne.
>>>>>
>>>>> Az eladók 80 százaléka nem kezelte a próbavásárlók kifogásait,
>> „ha
>>>>> nem, hát
>>>>> nem” attitűddel álltak a feltett kérdésekhez. Ugyancsak rosszul
>>>>> fest, hogy
>>>>> szinte sehol (92 százalék) nem segítették gyártói akció ajánlásával az
>>>>> érdeklődőket, és az esetek 86 százalékában nem ajánlottak szakembert a
>>>>> tanácstalan vevőknek. Összességében az eladók 62 százaléka nem mutatott
>>>>> megfelelő szakmai felkészültséget.''
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Hát, ezaz... aztán csodálkoznak, tulajdonosok, hogy nincs forgalom.
>>>> Csak mert sajnálják a pénzt az eladók képzésére.
>>>>
>>>> Ugyanígy a saját (ön)képzésükre is szarnak.
>>>> Pedig a beesik a vevő és kaszálunk aranykora véget ért.
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
>
> -----
> A(z) üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3336 / Vírus adatbázis: 3162/6319 - Kiadás dátuma: 2013.05.12.
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list