[elektro-etc] Dógozgatunk (Volt: Re: [elektro] wifi modul

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Mon May 13 12:38:59 CEST 2013


Fiamnak új biciklit akartam venni. Kinéztem egy boltot a Dózsa Gy. úton, 
nincs annyira messze, jól néz ki a weblapjuk, próbáljuk meg. Tetszett is 
neki az egyik bringa, aztán kitaláltam, hogy merjünk nagyot álmodni, 
inkább vegyük meg nem a 20-ast, hanem a 24-est, most kicsit 
kényelmetlenebb lesz, de sokkal tovább tudja használni. Eladó jó fej 
volt, tájékoztatott meg minden, megígérte hogy hétfőn, de legkésőbb 
kedden megy a nagykerbe, onnan felhív, és majd elmondja, milyen színek 
vannak.

Szerdán már kezdtem nyűgös lenni, a gyerek gondolhatjátok mennyire várta 
az új bringáját, bementem a boltba. Mondom miről van szó (az eladó sehol 
aki megígérte), azt mondják pénteken mennek áruért. De keddet ígértek, 
legalább ideszólhattak volna, hogy nem jön össze. Erre csaj bemegy 
hátra, elmondja a srácnak mi van, majd kijön a csaj, és közli, hogy 
pénteken mennek. A srácban annyi tisztesség nem volt, hogy idejöjjön 
hozzám, és elnézést kérjen, kimagyarázza magát, vagy bármi, ugyanis 
nyilván itt ő diktál.
Mivel árat múltkor nem mondtak, azért megkérdeztem a csajtól. Leül a gép 
elé, nézegeti, tanakodik, majd közli, hogy 66 ezer. Dehát a múltkor azt 
mondták, hogy negyvenvalamennyi lesz! Nézegeti még kicsit: ja, 46.
Közben kijött a srác is, én köszöntem neki, visszaköszönt, és elfordult.

Hazajöttem, megkeresem ugyanazt a bringát az Interneten, találtam is 
44-ért. Felhívtam a céget, hogy van-e készleten, mert a weboldal azt 
mutatja hogy van, de mielőtt elindulok, azért rákérdeznék. Csávó azt 
mondja, nem tudja, de telefonáljak vissza 5 perc múlva (az fel sem 
merül, hogy ő a vevőjét visszahívja). 5 perc múlva hívom, persze valaki 
más vette fel, újra el kellett mondanom mindent, ezután odakiabál a 
másiknak, aki közli, hogy nincs. Ennyi, nincs. Mondom de a webshop mutat 
mindenféle színből készletet. Ja, más szín van. És milyen? Hát milyet 
szeretne? Az mindegy mondom, mert amilyet szeretnék, mondták hogy nincs.

Tele lett a tököm, találtam egy kis boltot szintén az Interneten, eléggé 
gagyi weboldallal. Felhívtam, a srác nagyon készséges volt, másnap 
reggel már hívott a nagykerből, melyik vázat szeretném, milyen színben, 
kérdeztem valamit, erre egymás mellé állította a vázakat, megnézte, 
megköszöntem, egy óra múlva ott volt a boltban. Átvételkor fél órát 
foglalkozott velünk egy másik eladó, belőtte az ülésmagasságot, dőlést, 
kormányszöget, a fékkart közelebb állította, felvilágosított minden apró 
részletről. Itt 39-et kellett fizetnem. (7ezressel kevesebb mint az első 
ajánlat, és még rendesek is voltak, tehát van ahol a kisebb profit mellé 
is belefér a figyelmesség).


A poén az, hogy ilyen esetet hetente sokszor nem is egyet posztolhatnék, 
olyan méreteket öltött ez az egoista bunkó hozzáállás minálunk.

Azt nem kell mondanom, hogy pénteken kaptam-e hívást az első bolttól :)


Gábor


2013.05.13. 12:07 keltezéssel, Kovács József írta:
>
>
> 2013.05.13. 11:27 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>
>>> Ma délelőtt két rendelést akartam leadni.
>>>
>>> De, nem sikerült...
>>
>> ,,A Mapei Kft. 150 építőanyag és burkolatkereskedőnél végzett
>> próbavásárlásokon alapuló kutatást a múlt év végén. Az eredmény 
>> megdöbbentő: a
>> lehetőségek nagy részét „elpuskázzák” a kereskedők az 
>> eladók nem megfelelő
>> hozzáállása és tudása miatt. A próbavásárlások során már az első 
>> benyomás
>> megdöbbentő volt: a felkeresett üzletek 52 százalékában nem 
>> mosolyogtak az
>> eladók, 45 százalékukban pedig még csak nem is köszöntek.
>>
>> Ennél is kedvezőtlenebb képet mutat, hogy az üzletek 59 százalékában
>> egyáltalán nem érdeklődtek a vevő szándékáról, hogy mi a problémája, 
>> vagy
>> éppen mit szeretne.
>>
>> Az eladók 80 százaléka nem kezelte a próbavásárlók kifogásait, 
>> „ha nem, hát
>> nem” attitűddel álltak a feltett kérdésekhez. Ugyancsak rosszul 
>> fest, hogy
>> szinte sehol (92 százalék) nem segítették gyártói akció ajánlásával az
>> érdeklődőket, és az esetek 86 százalékában nem ajánlottak szakembert a
>> tanácstalan vevőknek. Összességében az eladók 62 százaléka nem mutatott
>> megfelelő szakmai felkészültséget.''
>
>
> Hát, ezaz... aztán csodálkoznak, tulajdonosok, hogy nincs forgalom.
> Csak mert sajnálják a pénzt az eladók képzésére.
>
> Ugyanígy a saját (ön)képzésükre is szarnak.
> Pedig a beesik a vevő és kaszálunk  aranykora véget ért.
>
> KJ
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list