[elektro-etc] Dógozgatunk (Volt: Re: [elektro] wifi modul
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Mon May 13 12:38:59 CEST 2013
Fiamnak új biciklit akartam venni. Kinéztem egy boltot a Dózsa Gy. úton,
nincs annyira messze, jól néz ki a weblapjuk, próbáljuk meg. Tetszett is
neki az egyik bringa, aztán kitaláltam, hogy merjünk nagyot álmodni,
inkább vegyük meg nem a 20-ast, hanem a 24-est, most kicsit
kényelmetlenebb lesz, de sokkal tovább tudja használni. Eladó jó fej
volt, tájékoztatott meg minden, megígérte hogy hétfőn, de legkésőbb
kedden megy a nagykerbe, onnan felhív, és majd elmondja, milyen színek
vannak.
Szerdán már kezdtem nyűgös lenni, a gyerek gondolhatjátok mennyire várta
az új bringáját, bementem a boltba. Mondom miről van szó (az eladó sehol
aki megígérte), azt mondják pénteken mennek áruért. De keddet ígértek,
legalább ideszólhattak volna, hogy nem jön össze. Erre csaj bemegy
hátra, elmondja a srácnak mi van, majd kijön a csaj, és közli, hogy
pénteken mennek. A srácban annyi tisztesség nem volt, hogy idejöjjön
hozzám, és elnézést kérjen, kimagyarázza magát, vagy bármi, ugyanis
nyilván itt ő diktál.
Mivel árat múltkor nem mondtak, azért megkérdeztem a csajtól. Leül a gép
elé, nézegeti, tanakodik, majd közli, hogy 66 ezer. Dehát a múltkor azt
mondták, hogy negyvenvalamennyi lesz! Nézegeti még kicsit: ja, 46.
Közben kijött a srác is, én köszöntem neki, visszaköszönt, és elfordult.
Hazajöttem, megkeresem ugyanazt a bringát az Interneten, találtam is
44-ért. Felhívtam a céget, hogy van-e készleten, mert a weboldal azt
mutatja hogy van, de mielőtt elindulok, azért rákérdeznék. Csávó azt
mondja, nem tudja, de telefonáljak vissza 5 perc múlva (az fel sem
merül, hogy ő a vevőjét visszahívja). 5 perc múlva hívom, persze valaki
más vette fel, újra el kellett mondanom mindent, ezután odakiabál a
másiknak, aki közli, hogy nincs. Ennyi, nincs. Mondom de a webshop mutat
mindenféle színből készletet. Ja, más szín van. És milyen? Hát milyet
szeretne? Az mindegy mondom, mert amilyet szeretnék, mondták hogy nincs.
Tele lett a tököm, találtam egy kis boltot szintén az Interneten, eléggé
gagyi weboldallal. Felhívtam, a srác nagyon készséges volt, másnap
reggel már hívott a nagykerből, melyik vázat szeretném, milyen színben,
kérdeztem valamit, erre egymás mellé állította a vázakat, megnézte,
megköszöntem, egy óra múlva ott volt a boltban. Átvételkor fél órát
foglalkozott velünk egy másik eladó, belőtte az ülésmagasságot, dőlést,
kormányszöget, a fékkart közelebb állította, felvilágosított minden apró
részletről. Itt 39-et kellett fizetnem. (7ezressel kevesebb mint az első
ajánlat, és még rendesek is voltak, tehát van ahol a kisebb profit mellé
is belefér a figyelmesség).
A poén az, hogy ilyen esetet hetente sokszor nem is egyet posztolhatnék,
olyan méreteket öltött ez az egoista bunkó hozzáállás minálunk.
Azt nem kell mondanom, hogy pénteken kaptam-e hívást az első bolttól :)
Gábor
2013.05.13. 12:07 keltezéssel, Kovács József írta:
>
>
> 2013.05.13. 11:27 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>
>>> Ma délelőtt két rendelést akartam leadni.
>>>
>>> De, nem sikerült...
>>
>> ,,A Mapei Kft. 150 építőanyag és burkolatkereskedőnél végzett
>> próbavásárlásokon alapuló kutatást a múlt év végén. Az eredmény
>> megdöbbentő: a
>> lehetőségek nagy részét „elpuskázzák” a kereskedők az
>> eladók nem megfelelő
>> hozzáállása és tudása miatt. A próbavásárlások során már az első
>> benyomás
>> megdöbbentő volt: a felkeresett üzletek 52 százalékában nem
>> mosolyogtak az
>> eladók, 45 százalékukban pedig még csak nem is köszöntek.
>>
>> Ennél is kedvezőtlenebb képet mutat, hogy az üzletek 59 százalékában
>> egyáltalán nem érdeklődtek a vevő szándékáról, hogy mi a problémája,
>> vagy
>> éppen mit szeretne.
>>
>> Az eladók 80 százaléka nem kezelte a próbavásárlók kifogásait,
>> „ha nem, hát
>> nem” attitűddel álltak a feltett kérdésekhez. Ugyancsak rosszul
>> fest, hogy
>> szinte sehol (92 százalék) nem segítették gyártói akció ajánlásával az
>> érdeklődőket, és az esetek 86 százalékában nem ajánlottak szakembert a
>> tanácstalan vevőknek. Összességében az eladók 62 százaléka nem mutatott
>> megfelelő szakmai felkészültséget.''
>
>
> Hát, ezaz... aztán csodálkoznak, tulajdonosok, hogy nincs forgalom.
> Csak mert sajnálják a pénzt az eladók képzésére.
>
> Ugyanígy a saját (ön)képzésükre is szarnak.
> Pedig a beesik a vevő és kaszálunk aranykora véget ért.
>
> KJ
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list