[elektro-etc] Hosszbordás szíj
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon May 6 20:04:13 CEST 2013
Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen eltekeri? Vagy
nyolcas benne?
Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van lagyulva/rehulve,
es attol jar nyolcast?
(BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
A.
On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van valakinek
> ötlete, véleménye.
>
> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt csinálta,
> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a vezérlés
> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a vezérléshez
> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen, ezt
> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és összeverte a
> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő szíjtárcsa
> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a vezérlés felé
> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a szíj
> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy helyjel,
> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg nincs
> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli oldalát.
> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a kérdés,
> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb fordulatnál
> belebeg?
>
More information about the Elektro-etc
mailing list