[elektro-etc] nyomatekmania
Kovács József
kj at faldeko.hu
Sat Mar 23 17:06:56 CET 2013
2013.03.23. 16:36 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Mi a baj a sok nyomatékkal? Vagy azzal, ha valaki azt gondolja, a sok
> nyomaték az jó? A mai napig nem értem.
> Sok nyomatékkal fel bírok menni arra a hegyre, kevéssel nem.
> N=F*r, tehát nagyobb nyomaték, több erő.
Viszont: P=M*n
Azaz adott teljesítményből felmehetsz: lassan vagy gyorsan.
A Trabi is felment a hegyre 26 LE-ből :-)
A nyomatékváltó megfelelő állásában...
1.-ben vagy 2.-ban, netán 3.-ban, ha kis lejtő volt :-)
A 143 LE meg felkocog akár 3.-ban, 4.-ben is 100-al...
Szóval, a teljesítmény, nyomaték magában nem mond semmit.
Kell tudni a váltó kiosztást is, hogy lássuk mit tud gyorsulásban.
Vagy hegynek fel.
A kis teljesítménynél kis végsebesség fog tartozni
hegynek fel vagy erős gyorsításkor.
A nagy teljesítménynél elérhető, hogy
a komoly gyorsításhoz IS nagy sebesség tartozhasson :-)
Amikor a szuzuka swift 1.0 ereje elfogy 140-él
akkor én még könnyedén gyorsítok 3.-ban és
205-210 körül lesz a vége 4.-ben....
Pedig a szuzuka swift a cirka bő fele teljesítménnyel és talán
2/3-a nyomatékkal egy tökös sofőr kezében képes zavarba hozni 1.-ben!
Mert olyan az áttétele.
KJ
> Gábor
>
>
> 2013.03.23. 14:24 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>> a legfrissebb musorbol:
>> -90LE, és 205Nm nyomatekot szabaditva ra, az elso kerekekre.
>>
>>
>
>
>
> -----
> A(z) üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2012.0.2240 / Vírus adatbázis: 2641/5697 - Kiadás dátuma:
> 2013.03.22.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list