[elektro-etc] motoros zar
Vajk Fekete
vajkhu at gmail.com
Tue Mar 19 20:55:42 CET 2013
A zar ertelme, hogy amikor nem vagyok ott, vedi a hazamat. Ha nem nyilik
vagy nem zarodik, az kiderul, mert felugyelet alatt van. Ha kepes elromolni
akkor, amikor nem kell semmit csinaljon csak zarva legyen, az az alapveto
ertelmet kerdojelezi meg, lasd fent.
A motoros zar ad(hat) visszajelzest arrol, hogy megerkezett a zarnyelv a
zart pozicioba.
Az elektromos csapzar alatt meg ha a feb feliratu kockat erted, az
megintcsak nem veletlenul szerepel lepcsohazajtokon, es sehol mashol.
Aposomnal pl a bicajzarom kulcsaval szoktam bemenni, ha nincs kedvem
felcsengetni.
Az adott feladatra a cilinderzar teljesen megfelel. Vannak azert
bumpkey-nek is ellenallo komolyabb zarbetetek. Nem a biztonsag novelese a
cel, hanem a kenyelem novelese.
De a kerdes megoldodott, mezei zar lesz az ajtoban, es veszek hozza egy
komolyabb belul gombos betetet, csinalok ra motort. Nem lesz olyan
biztonsagos mint egy elektromagneses ajtocsukvatarto, de akksi nelkul is
tokeletesen mukodni fog aramszunetben is.
Vajk
2013/3/19 Móczik Gábor <pm_levlista at progzmaster.hu>
> 2013.03.19. 19:28 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
>
>> Egy zar el tud ugy romlani, hogy nem lehet bezarni, vagy nem lehet
>> kinyitni. De az, hogy bezarom, majd elromlik es ettol kinyilik, az elegge
>> kizart.
>>
>
> Az konkrétan igen. Ez egy gyenge pont.
> A mechanikus zárnak meg olyan gyenge pontja van, amit előbb írtál, hogy
> nem lehet kinyitni vagy bezárni.
>
> Minden rendszernek van gyenge pontja, nézőpont (és feladat) kérdése,
> melyik tulajdonsággal tudunk együtt élni.
>
> Ezzel szemben az akkurol taplalt magnes ezer meg egy modon tud ugy
>> elromlani, hogy egyszercsak nem magnes tobbe. Lehet hozza csinalni
>> akkumenedzsmentet, meg redundans kabelt, es ezek ujabb es ujabb
>> hibalehetosegeket visznek be.
>>
>
> Irreleváns, hogy visz-e be hibalehetőséget, mert a rendelkezésre állást
> növeli.
>
> Elég viccesen hangzana egy szerverteremben, hogy ne építsünk ki
> szünetmentes tápellátást, vagy RAID tömböt, mert csak a hibalehetőségeket
> növeli. Az abszolút hibák számát növeli, de nem lesz "single point of
> failure", a rendszer egésze hibatűrőbb lesz.
>
> Diagnosztikai esemenyekre reagalo kijelolt
>> szemely mokasan hangzik egy csaladi haznal.
>>
>
> Mitől mókás?
> SMS-ben, email-ben, akármiben megkapod, hogy nyitva az ajtó vagy elszakadt
> a drót.
>
> Az a mókás, amikor azt hiszed, hogy bezártad a hátsó ajtót, miközben nincs
> semmi visszajelzés, hogy el van szakadva a drót, az ajtó meg nyitva.
>
> A hivatkozott motoros zaraknal nem fordulhat elo hogy elektromos hiba
>> miatt
>> nem lehet roncsolasmentesen bejutni. Ugyanis ezek mezei mechanikus zarak
>> annak minden megbizhatosagi elonyevel. Kulccsal minden korulmenyek kozott
>> nyithatoak. Az elektromos nyitas/zaras csak kenyelmi funkcio.
>>
>
> És ugyanez a biztonsági hátránya is.
> A bumpkey-t talán mindenki ismeri, különösebb szakmai felkészültséget sem
> igényel, YouTube-ról elsajátítható.
>
> Abban igazad van, hiba olyan gyenge pontja nincs, hogy hiba miatt kinyílik
> magától, de van más cseppet sem elhanyagolható gyenge pontja.
>
> Nem a biztonsag novelesere kerestem a motoros zarat, hanem kenyelembol.
>>
>
> Értem, csak akkor azt nem értem, hogy akkor miért kell egy tulajdonságot
> kiragadni, és lehúzni egy egész rendszert, mikor alapjában véve
> biztonságosabb mint egy sima cilinderzár.
>
> Egyébként a "motoros csapzár" keresőszóra még ránézhetsz, nem tudom
> konkrétan ezeket nézted-e. Ezek sem filléres tétel, és általában különálló
> zár.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list