[elektro-etc] Lánctalpasok az M1-esen Re: Mennek mint állat...

Xorn toth.endre at gmail.com
Sat Mar 16 13:09:57 CET 2013


2013/3/16 Szondi <szondilaszlo at gmail.com>:

> Van itt egy másik dolog is. A mi éghajlati viszonyaink között egy ilyen eset
> viszonylag ritka, még télen is. (március közepén meg pláne nem jellemző)
> Évente 1-2 alkalom, az is inkább helyi jellegű. Nyilvánvaló, hogy erre
> embert, technikát fenntartani, nem okos dolog. Valójában az egész operatív

Az embert ki kell rá képezni, mert ember egyébként is kell. És
önkéntes akadt most is szép számmal - ha lett volna, aki megmondja
nekik, mit és hogyan, akkor többre mentek volna ők is. Ez aligha
"luxuskiadás"...

Technika meg szintén kell valamennyi, az még nálunk sem fogadható el,
hogy nincs alkalmas technika, amivel hóból mentünk, ezért majd
megvárjuk, míg elolvad, azután mehet mindenki haza.

> társaságnak még csak gyakorlata sincs egy ilyen helyzet megoldására. Az
> átlag autós sincs felkészülve, tudása sincs hozzá, minden nagyobb hóesés,
> nem kis áldozatot követel. (keményen törik a technikát)

Ezt is pontosan előre lehet tudni, ezért kellene szólni nekik, hogy
ilyenkor ne induljanak útnak. De ez is elmaradt, ill. elég sokáig
késett.

> Lehet szidni a rendőrséget, tűzoltókat, vezetőket, autósokat, de sok
> értelme, így utólag nincs. Az biztos, hogy aki megszívta, remélhetőleg

A rendőrséget és a tűzoltókat valóban nincs, ők csak azt csinálják,
amit parancsolnak nekik, utána viszont emberfelettei erőfeszítéssel is
a hírek szerint.

A vezetőket lehet, főleg a kamionosokat, akik általában legtöbb helyen
a gebaszt okozták, de felesleges, mert nem ő tehet arról, hogy vagy
megy, vagy az volt az utolsó fuvarja, amikor félre állt a havazásban,
mert mikor hazaér, kirúgja a munkaadója. Ha pedig a
rendőr-tűzoltó-katasztrojkavédő vezetőkre gondolsz, azokat meg igenis,
kell szidni, mert van miért, és felelősségre is kell vonni, mert
szintén van miért. És pont ez lenne az értelme is.

> Aki meg lezúzta az autóját, sajnos így járt. Pintér nem tartozik a
> kedvenceim közé, de abban volt némi igazsága, hogy az autósok zöme saját
> idiótaságának lett az áldozata, "úrvezetőt" és kamionost is beleértve.
> Az állam, lehetőségéhez képest, viszonylag jól oldotta meg a dolgot. Nem
> volt hibamentes, meg tökéletes sem, de gyakorlat híján, ezt ennyire lehetett
> leküzdeni.

A kamionosnak nincs szabad választása, ha nem explicit módon tilos,
akkor mennie _kell_. Ezért hülyeség, amit Pintér mond. Ha ő nem tiltja
meg nekik, akkor azok menni fognak. És ezt is pontosan lehet tudni
előre, nem kell hozzá jósnak lenni. Úrvezetők egy része detto nem
indul el, ha megfelelő híreket kapnak a megfelelő időben. És ezek
egyike sem a gyakorlatlanság miatt nem történt meg! Ezekhez nem
gyakorlat kell, hanem józan, paraszti ész!

Ezért mondom én azt, hogy az állam a lehetőségeit sokkal jobban
kihasználva nagyságrendileg jobban meg tudta volna oldani a problémát.
Így elég gyászos lett az eredmény, mondhatni, röhejes lenne, ha nem
ennyi ember kőkemény szívásáról szólna.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list