[elektro-etc] Ez pedig a magyar hentespult

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Mar 4 10:45:16 CET 2013


Azt szokták mondani, hogy előzni minimum 20 km/h sebességkülönbséggel
kell, hogy az biztonságos legyen. Más kérdés, hogy ezt a kétirányú
forgalmú utakra mondják, de ettől tekintsünk most el az egyszerűség
kedvéért.

Tehát ha ezek után valaki 111 km/h sebességgel közlekedik az
autópályán, akkor mögötte 111 km/h sebességgel haladó kocsioszlopnak
kell kialakulnia, hiszen senki nem előzheti meg biztonságos
sebességkülönbséggel (csak szabálytalanul)?

Egyébként elsőbbségem valóban nem attól van, hogy gyorsabb vagyok,
hanem attól, hogy én a saját sávomban egyenesen haladok, ő meg sávot
akar váltani. És ilyenkor bizony nekem van elsőbbségem, ha tetszik, ha
nem.

És azért érzek egy egészen apró minőségi különbséget a 102-vel haladó
kamionos (és nem 112-vel, mivel a max. nekik 80 km/h lenne az
autópályán, a 100 km/h a hallgatólagos megállapodás, ami még "belefér"
a rendőröknél) és saját magam között is. Ugyanis én a megengedett
legnagyobb sebességgel, 130-cal haladok ilyenkor (ergo senkit nem
tartok fel, azaz nem "szarok le" mindenkit magam mögött), míg a
kamionos jóval lassabban megy ennél, és ő valóban tesz magasról
mindenkire a háta mögött (ráadásul 06-22-ig még tilos is neki a magyar
pályán, ennek ellenére csinálja).

Best regards,
Andy

2013/3/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> Ez egy ilyen dolog. Attol hogy gyorsabb vagy, meg nincsen elsobbseged.
> Plane nem azert mert 10-el gyorsabb vagy. Egyaltalan, 10-el elozni
> onmagaban problemas. Egy csomo orszagban van is ra szabaly hogy mi a
> minimum sebessegkulonbseg.
>
> A kamionos aki 112-vel elozi a 110-el menot, es leszarja mi van mogotte, az
> pont ugyanazt csinalja mint Te. Gyorsabb, tehat joga van megelozni, a
> tobbiek meg oldjak meg.
>
> Vajk
>
> 2013/3/4 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>
>> Vagyis szerinted az egyetlen működő megoldás az, hogy minden egyes
>> autó esetén, amit utolérek (gy.k. lassabban megy nálam) kivárom, míg
>> mindenkit megelőz, akinél ő gyorsabb, és csak utána előzöm meg?
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/3/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> > En a kulsoben maradok, es saccolom a tavot ami o elotte van a
>> teherautoig.
>> > Ha ugy itelem hogy csokken, akkor a pause gomb hasznalataval lassitok
>> > szukseg eseten hogy bekeben kimehessen elkerulni a kamiont. ha nem
>> csokken,
>> > akkor amior utolerem, akkor index, savvaltas, elhaladas.
>> >
>> > Vajk
>> >
>> > 2013/3/4 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> >
>> >> Miért, mit kellene az adott helyzetben csináljak? A megengedett max.
>> >> sebességgel haladva utolérek valakit, aki nálam lassabban halad a
>> >> külső sávban. Bemegyek a belsőbe és éppen előzöm. Ezekkel a tényekkel
>> >> neki is tisztában kell lennie, van visszapillantója, amibe néha bele
>> >> is kell nézni stb.
>> >>
>> >> A.) Gyorsítok, hogy neki ne kelljen lassítania. Ezzel túllépem a
>> >> megengedett max. sebességet, ami tilos, és ha elkap a rendőr, aligha
>> >> fogom tudni megmagyarázni, hogy "de hát én csak udvarias akartam
>> >> lenni".
>> >>
>> >> B.) Lassítok. De miért kellene? A saját sávomban megyek a max.
>> >> megengedett sebességgel, senki nincs előttem. Miért is kellene
>> >> lassítanom? Azért, hogy akit már félig megelőztem, az most kényelmesen
>> >> _és_lassítás_nélkül_ beférjen elém? Vagyis csak nekem szabad
>> >> lassítanom, mert... Miért is? Neki miért nem, egy picivel előbb, hogy
>> >> utána ne a teherautó mögött tíz centivel satu féket követően vágódjon
>> >> be meteorként a belső sávba, derékszögben, dühösen anyázva rám?
>> >>
>> >> C.) ... Nincs több ötletem, te jössz.
>> >>
>> >> Best regards,
>> >> Andy
>> >>
>> >> 2013/3/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> >> > " De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
>> >> > majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
>> >> > "beszorítottam".
>> >> > "
>> >> >
>> >> > Es megis miert neki kellene helyzetfelismerni, amikor te jossz hatul,
>> es
>> >> te
>> >> > latod mar percek ota hogy mi lesz? Felismered a helyzetet, es bamban a
>> >> > tempomatra bizva magad mesz elore agyatlanul.
>> >> >
>> >> > Vajk
>> >> >
>> >> > 2013/3/2 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> >> >
>> >> >> Nos, tapasztalataim szerint a legtöbbször nem a vezetési
>> képességekkel
>> >> >> (vagy azok hiányával) van baj, hanem a helyzetfelismerés képességének
>> >> >> hiányával. Az már csak a hab a tortán, ha utána a nagy nehezen mégis
>> >> >> felismert szituációban nem jön össze a végrehajtás sem.
>> >> >>
>> >> >> Pl. külső sávban kamionsor, belsőben előttem kocog valaki 120-szal,
>> és
>> >> >> mégis a nyakamra mászik, esetleg villog is. Ez egyszerűen nem lát
>> >> >> messzebbre az én autóm lökhárítójánál, nem néz ki annyit sem előre,
>> >> >> hogy lássa, nem én megyek direkt lassan, hogy szivassam, hanem egy
>> >> >> szutyuki előzi 120-szal a kamionsort, mögötte kocogunk mind a
>> nyolcan,
>> >> >> akiket utolért. Ugyanennek alfaja is, aki beleugrik a fékbe és
>> eltűnik
>> >> >> a tükörből, amikor a hárommal előttem haladó féklámpája láttan a
>> fékre
>> >> >> teszem a lábam, és felvillan az én féklámpám.
>> >> >>
>> >> >> Vagy viszonylag kis sebességkülönbséggel (tempomat fix 130 vs. 120)
>> >> >> lassan utolérek valakit a külső sávban, majd kellemes 40-50 m-rel
>> >> >> korábban kiteszem az indexet és elkezdem előzni. Tudnia kell, hiszen
>> >> >> látja, hogy vagy picit ralép a gázra, hogy még elém beférjen és
>> együtt
>> >> >> megelőzzük a teherautót, vagy akkorra fog a teherautóhoz érni, amikor
>> >> >> pont mellette leszek. De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
>> >> >> majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
>> >> >> "beszorítottam".
>> >> >>
>> >> >>
>> >>
>> >>
>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list