[elektro-etc] Mai auto, avagy BMW szerint a vilag
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Thu Jun 27 11:00:29 CEST 2013
Az a fo baj, hogy szamtalan teveszme kering errol, meg nem a
hasznalati szokasoknak megfelelo autot vesznek az emberek.
Normal korulmenyek kozott nincs regeneralas.
Akkor kell, ha csak varosban totymorogsz vele, rovid utakra
hasznalod, foleg hidegen. Arra ott a benzines.
Ha idonkent mesz vele hosszabb utakat, SOHA nem kell kulon
regeneralo ciklust inditani, eszre sem veszed, hogy ott van.
Ha renegaralni kell, mar baj van, doglodik az auto.
A tervezett elettartama pedig tipikusan hosszabb, mint a
benzines katalizatore!!
Persze ki lehet nyirni, mint a turbot is...
Aki ezt nem erti, vegyen lovat, az magatol hazatalal.
potyo wrote:
> Szerintem az is baj ezzel, hogy nincs semmi visszajelzés arról, hogy
> kezdődik valami probléma vagy akármi, hanem már csak a kész helyzet áll
> elő. Arról, hogy regenerálás folyik, esetleg regenerálni kellene, tipikusan
> semmi jelzés, hanem esetleg kicsit más motorhang, magasabb alapjárati
> fogyasztás, ilyesmi jelekből lehet kikövetkeztetni, hogy regenerálás
> folyik. Ha lenne normális visszajelzés, akkor talán a hozzáértőbb autósokat
> meg lehetne menteni egy csomó szívástól, mert pl. nem állítaná le a motort
> a regenerálás közepén. Vagy pl. ha el lehetne indítani a regenerálást félig
> rakodott szűrőnél is, akkor ha tudom, hogy most megyek egyhuzamban 30km-t,
> akkor rányomnám, hogy csinálja meg, ne a 29. kilóméternél álljon neki, stb.
> De persze ez a gyártónak nem érdeke, nekik az a legjobb, ha kigyullad egy
> általános hibalámpa, aztán menj szervízbe, ahol jól lehúzhatnak...
>
>
> 2013. június 27. 10:32 Arnold Fuzesi írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>
>> Karoly, alfa forumrol, linkeltel 159 dpf arat is, valosagban kb igy nez ki:
>>
>> "Szóval nálam is probléma merült fel. Most járok 110ezernél, mikor egészen
>> odáig fajult a dolog, hogy a dugulás miatt a forró kipufogó egy tömítésnél
>> a szívótorok felé vette az irányt és Debrecen autópályán megégette a
>> műanyag részt.
>> Minden csere, majd számítógépes égetés eredménytelenül, míg regeneráló
>> folyadék utántöltését követő részecskeszűrő tisztítás (manuális) után már
>> szgépes égetés, majd minden OK. Csak sokba került. Trailer Debrecen-Miskolc
>> + javítás: 360kiló. Plussz egyéb járulékos költség - másik
>> ótó+pályamatrinya, stb.
>> Kis odafigyeléssel elkerülhető lett volna!"
>>
>> Egy atlag ember atlag szivasa az amugy olcsonak szamito alfa159 dpf-fel.
>> 110e km-nel, vicc.
>>
>> 400e, koszi, nemkell...
>>
>> Hany evnyi dizel benzin ua kulonbozet?
>>
>> Errol ennyit, nem farasztom a listat vele, de napokig tudnek ilyen
>> sztorikat linkelni.
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list