[elektro-etc] Üzemanyag minőség
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Jun 4 12:24:11 CEST 2013
Pedig belegondolva szerintem logikus. A benya nem biztosan eg el .
Petroleummal , alkohollal szennyezett cucc maskepp eg , lassabban ,
gyorsabban , kopog , rossz a sebessege stb.
Nitrometan vagy alkohol sem azonosan eg el. A mostani tisztito , oktanszam
novelo szaftok is drasztikusan befolyasolhatjak.
Bye
Dexter
2013.06.04. 11:15, "Gabor Ambruzs" <ambruzsg at szocimotoros.hu> ezt írta:
> Kissé tudományosabban megfogalmazva azt mondanám hogy a motorbenzinek
> között nem nagyon tudom elképzelni hogy hogyan legyen az égési
> végnyomást érdemi mértékben befolyásoló különbség.
> Most persze leszámítva az esetleges kopogáshatáron történő
> üzemállapotok közti különbséget.
>
> A dolog úgy gondolom sokkal inkább pszichológiai jellegű, az
> önigazolásról, és a döntések mellett való kiállásról szól.
>
> G.
>
> Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2013. június 4. 11:08):
> > Mennyire fúj a szél.
> > Melyik irányból.
> > Mennyi a relatív páratartalom.
> > Milyen zene megy a rádióban.
> > Megvolt-e az asszony az este/reggel.
> > Milyen vastag a cipő talpa, mennyire rugalmas.
> > Milyen zokni van rajtad.
> > Megvolt e a reggeli kávé.
> > Ettél e vacsira csülkös pacalt.
> > Késésben vagy-e?
> >
> > Ezek azok a tényezők amelyek lazán befolyásolhatják azt hogy "érzésre"
> > hogy megy az autó....
> > Majd ha mindegyiket laborban rögzítettük és utána futtatjuk
> > párhuzamosan többször a tesztet akkor adhatunk valamit az
> > eredményre....
> >
> > Sztem...
> >
> > G
> > nem hiszek az "ömv-nél tankoltam és 1 literrel kevesebbet eszik az
> > autó" című történetekben....
> >
> > Mészáros Zsolt <lista at tigriselektro.hu> írta (2013. június 4. 10:30):
> >> Sziasztok!
> >>
> >> Kinek milyen tapasztalata van a fenti témában?
> >>
> >> Keresgettem a neten véleményeket, de nekem az jött le, hogy a különböző
> >> fórumokon az emberek inkább szimpátia alapján döntenek és pártolnak
> bizonyos
> >> kutakat és nem mért értékek alapján. Magyarán nem lettem okosabb
> semmivel.
> >> Kb minden kutat szidott valaki... Gondolok itt gyorsulásra,
> hatótávolsága,
> >> fogyasztásra, minőségbeli szórásra különböző márkán belüli kutakon.
> Sokan
> >> írták, hogy kúthálózaton belül is nagy különbségek vannak az ország
> >> különböző pontjain.
> >>
> >> Elég régen Shell kútnál tankolok (Eger). Eddig nem vettem észre, hogy
> bármi
> >> gond lett volna az üzemanyaggal. Szoktam FuelSave-et és V-Power Nitro-t
> is
> >> tankolni. Pár ismerősöm elkezdett az ÖMV-hez járni és állítják, hogy
> >> nagyságrendekkel jobb az üzemanyag, mint a Shell kutakon. Főleg kevesebb
> >> fogyasztásra hivatkoznak. Viszont ők dízelt vezetnek én meg benzint.
> >> Tudomásom szerint a dízel sokkal érzékenyebb az üzemanyag minőségére,
> mint a
> >> benzines.
> >>
> >> Több helyen olvastam a neten, hogy mindegy melyik kút, mert minden
> kútnak a
> >> MOL szállít kishazánkban, kivéve az ÖMV prémium üzemanyagait, a simát
> nekik
> >> is a MOL adja. A múlt hónapban tankoltam a MOL-nál és bár nagy
> különbséget
> >> nem véltem felfedezni a sima FuelSave-es Shell és a sima MOL 95 között
> >> menetdinamikában, igaz nem padlóztam ki, hogy mennyi a vége a kocsinak
> >> egyikkel és másikkal, de azt el tudom mondani hogy, vegyesben a Shell-es
> >> benzinnel kb 0,5-0,6 literrel kevesebb a fogyasztás. Nagyrészt ugyan
> azon az
> >> útvonalon közlekedek naponta és a vezetési stílus sem változik, csak én
> >> vezetem az autót. A tapasztalt időszak alatt a hőmérséklet jelentős
> >> mértékben nem változott. (elmúlt 3 hét)
> >>
> >> Mivel véleményem szerint ez a lista nagyságrendekkel az átlag fölött áll
> >> értelmi szinten, gondoltam felvetem a témát. Valószínű több
> információhoz
> >> jutok és gondolom másokat is érdekelhet a téma.
> >>
> >> A válaszokat előre is köszönöm!
> >>
> >>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list