[elektro-etc] Üzemanyag minőség
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Jun 4 11:22:32 CEST 2013
A keréknyomást tekinthetjük állandónak, ha hónapok telnek el és nem
kell utánafújni. A hőmérséklet és a szél változik, de elég gyakran
teszem meg az útvonalat, hogy az is átlagolható legyen. A pályán fix
sebességgel, tempomattal közlekedem, így se az asszonynak, se a
zokninak, reggeli kávénak, cipőtalpnak nincs köze a fogyasztáshoz. :-)
Azután kijön, hogy 6,47 liter/100 km (74 ezer km átlagából). Ehhez
lehet hasonlítani az aktuálisat, és észre lehet venni, ha nagyon nem
jó, mint pl. a múltkori diszkont kutas mutatványnál... :-)
Best regards,
Andy
2013/6/4 Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu>:
> Mennyire fúj a szél.
> Melyik irányból.
> Mennyi a relatív páratartalom.
> Milyen zene megy a rádióban.
> Megvolt-e az asszony az este/reggel.
> Milyen vastag a cipő talpa, mennyire rugalmas.
> Milyen zokni van rajtad.
> Megvolt e a reggeli kávé.
> Ettél e vacsira csülkös pacalt.
> Késésben vagy-e?
>
> Ezek azok a tényezők amelyek lazán befolyásolhatják azt hogy "érzésre"
> hogy megy az autó....
> Majd ha mindegyiket laborban rögzítettük és utána futtatjuk
> párhuzamosan többször a tesztet akkor adhatunk valamit az
> eredményre....
>
> Sztem...
>
> G
> nem hiszek az "ömv-nél tankoltam és 1 literrel kevesebbet eszik az
> autó" című történetekben....
>
> Mészáros Zsolt <lista at tigriselektro.hu> írta (2013. június 4. 10:30):
>> Sziasztok!
>>
>> Kinek milyen tapasztalata van a fenti témában?
>>
>> Keresgettem a neten véleményeket, de nekem az jött le, hogy a különböző
>> fórumokon az emberek inkább szimpátia alapján döntenek és pártolnak bizonyos
>> kutakat és nem mért értékek alapján. Magyarán nem lettem okosabb semmivel.
>> Kb minden kutat szidott valaki... Gondolok itt gyorsulásra, hatótávolsága,
>> fogyasztásra, minőségbeli szórásra különböző márkán belüli kutakon. Sokan
>> írták, hogy kúthálózaton belül is nagy különbségek vannak az ország
>> különböző pontjain.
>>
>> Elég régen Shell kútnál tankolok (Eger). Eddig nem vettem észre, hogy bármi
>> gond lett volna az üzemanyaggal. Szoktam FuelSave-et és V-Power Nitro-t is
>> tankolni. Pár ismerősöm elkezdett az ÖMV-hez járni és állítják, hogy
>> nagyságrendekkel jobb az üzemanyag, mint a Shell kutakon. Főleg kevesebb
>> fogyasztásra hivatkoznak. Viszont ők dízelt vezetnek én meg benzint.
>> Tudomásom szerint a dízel sokkal érzékenyebb az üzemanyag minőségére, mint a
>> benzines.
>>
>> Több helyen olvastam a neten, hogy mindegy melyik kút, mert minden kútnak a
>> MOL szállít kishazánkban, kivéve az ÖMV prémium üzemanyagait, a simát nekik
>> is a MOL adja. A múlt hónapban tankoltam a MOL-nál és bár nagy különbséget
>> nem véltem felfedezni a sima FuelSave-es Shell és a sima MOL 95 között
>> menetdinamikában, igaz nem padlóztam ki, hogy mennyi a vége a kocsinak
>> egyikkel és másikkal, de azt el tudom mondani hogy, vegyesben a Shell-es
>> benzinnel kb 0,5-0,6 literrel kevesebb a fogyasztás. Nagyrészt ugyan azon az
>> útvonalon közlekedek naponta és a vezetési stílus sem változik, csak én
>> vezetem az autót. A tapasztalt időszak alatt a hőmérséklet jelentős
>> mértékben nem változott. (elmúlt 3 hét)
>>
>> Mivel véleményem szerint ez a lista nagyságrendekkel az átlag fölött áll
>> értelmi szinten, gondoltam felvetem a témát. Valószínű több információhoz
>> jutok és gondolom másokat is érdekelhet a téma.
>>
>> A válaszokat előre is köszönöm!
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list