[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Jun 3 16:09:21 CEST 2013
2013.06.03. 15:36 keltezéssel, Ferenc VALENTA írta:
>
> Haho,
>
> Ez azt jelenti, hogy ha azt akarod, hogy a #2 vagy #3 ugy huzzon alul, ahol
> a legtobbet hasznalod (illetve nem te, hanem kb mindenki mas), mint a #1,
> akkor tobbszoros teljesitmenyu es meretu motort kell
Igen.
> nagyreszt feleslegesen megvenned
a motor olcsó ebben a kategóriában
Sőt !
Fogadok, hogy a 2.2 dizel DRÁGÁBB a civicbe
mint az 1.8 szívó benzin ...igaz?
> es cipelned.
Fogadok, hogy a 2.2 dizel NEHEZEBB a civicbe
mint az 1.8 szívó benzin ...igaz?
Azaz UGYANAZT tudást az 1. szarabb kondíciókkal nyújta.
> Vagy ugy is lehet mondani, hogy az ugyanolyan teljesitmenyu #2/#3 valoban
> egyenletes lesz szeles tartomanyban, igen, egyenletesen gyenge.
Nem! a 2. nagy fordulaton kimondottan jó lesz.
"nem kell félni a motorhangtól)
kis fordulaton pedig használható marad.
Azaz kellemesen kétarcú...
A 3. pedig egyenletesen jó :-)
Nem tud más lenni...
> A Honda egy reteget elegit ki, ami itt a listan konkretan Te vagy :)
Valakinek elsőnek kell lenni...
Aki elmondja, hogy
- kruzolás
- mozdíthatóság
- takarékosság
- megbízhatóság
egyszerre is jelen lehet a motorban.
KJ
> Kovács József wrote:
>>
>>> szereny velemenyem szerint a gorbe alak leirasat kene valahogy kitalalni
>>> ez tartalmaz MINDEN idevonatkozo informaciot [padlogaznal]
>>
>>
>> Már ki van találva... a fontos típusok
>>
>> 1. az alul púpos
>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
>> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
>> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
>> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
>> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
>> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
>> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
>> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
>> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>>
>> 2. felül púpos
>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
>> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
>> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
>> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!, mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
>> SŐT
>> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
>> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
>> és csak utána a fel váltani.
>> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>>
>> 3. végig lapos
>> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
>> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
>> Tehát érdemes végig pörgetni...
>> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
>> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL
>> visszaváltani.
>>
>>
>> Az 1. a tipikus turbó dízel
>>
>> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>>
>> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
>> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
>> ill. a direkt jó tervezett sokszelepes benzines
>> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>>
>> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
>> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
>> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
>> a 3. szinte mindenkinek
>>
>> Szerintem.
>>
>> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
>> 1. mindig kis, max közepes fordulat
>> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
>> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>>
>>
>> KJ
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>>
>>> talan olyan meroszam szeruseg lehetne hogy a max. teljesitmenyig tarto
>>> tartomany hany szazalekaban van x szazalek ingadozason belul a nymoatek
>>> ez igy hosszu de ha lenne mertekegysege... :)
>>>
>>> a Nm hangoztatasa dizel PR erdek, oke, valamennyire leirja az auto
>>> mukodeset az also tartomanyban [persze amik elhangoznak, hogy 1500-2500
>>> tartomany kornyeken, hat nagyon nem mindegy, majdnem dupla teljesitmenye
>>> az egyik a masiknak
>>>
>>> amugy elektromos peldaval, a haropmfajta motor a haromfajta potmeter
>>> karakterisztikahoz hasonlithato
>>> hasznaltam mindharmat
>>> B poti logaritmikus > porgos motor 18E
>>> A linearis, mostani autom, a hulladek, C20NE motorral direkt a vekony
>>> hosszu szivocsovekkel ilyenre hangolva
>>> C poti, asszem letezik, a logaritmikus ellnetete, az a;lso
>>> hangerotartomanyban lehet vele szepen kellemesen szabalyozni, aztan
>>> tovabbtekerve gyakorlatilag nem tortenik semmi :)
>>> ez a vallalati VW Caddy diesel
>>>
>>> mindharomnak mas az erossege
>>>
>>> nyilvan varosi dugozos kruzolosnak a C a jo
>>> de akkor mar foleg automataval
>>> aztan tegyunk meg ra es legyen hibrid
>>>
>>> es itt nemely ember szamara meg is szunt minden elvezet :)
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>> Mert így továbbra is a lóerővel összehasonlítás sokkal kevésbé
>>>> informatív -szerintem. Ha egy autó max. teljesítménye akármennyi, de
>>>> közben a nyomatéka egy rakás szerencsétlenség az alsó tartományban, az
>>>> az autó normális átlag felhasználásra nem lesz túl jó. A max
>>>> teljesítmény meg 6000-en KJ-n kívül :) kit érdekel?
>>>
>>> biztosan kettot tudok, engem, es Dzsudzsak Balazst :)
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6378 - Kiadás dátuma:
>>> 2013.06.02.
>>>
>>>
>>
>> .
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list