[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Mon Jun 3 15:36:49 CEST 2013


Haho,

Ez azt jelenti, hogy ha azt akarod, hogy a #2 vagy #3 ugy huzzon alul, ahol
a legtobbet hasznalod (illetve nem te, hanem kb mindenki mas), mint a #1,
akkor tobbszoros teljesitmenyu es meretu motort kell nagyreszt feleslegesen
megvenned es cipelned.
Vagy ugy is lehet mondani, hogy az ugyanolyan teljesitmenyu #2/#3 valoban
egyenletes lesz szeles tartomanyban, igen, egyenletesen gyenge.

Technikailag termeszetesen minden megoldhato, de tomegigeny #1-re
van, ezert ilyen az autok tobbsege.
A Honda egy reteget elegit ki, ami itt a listan konkretan Te vagy :)

Kovács József wrote:
>
>> szereny velemenyem szerint a gorbe alak leirasat kene valahogy kitalalni
>> ez tartalmaz MINDEN idevonatkozo informaciot [padlogaznal]
>
>
> Már ki van találva... a fontos típusok
>
> 1. az alul púpos
> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>
> 2. felül púpos
> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!,  mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
> SŐT
> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
> és csak utána a fel váltani.
> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>
> 3. végig lapos
> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
> Tehát érdemes végig pörgetni...
> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL 
> visszaváltani.
>
>
> Az 1. a tipikus turbó dízel
>
> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>
> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
> ill. a direkt jó tervezett  sokszelepes benzines
> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>
> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
> a 3. szinte mindenkinek
>
> Szerintem.
>
> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
> 1. mindig kis, max közepes fordulat
> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>
>
> KJ
>
> KJ
>
>
>
>
>> talan olyan meroszam szeruseg lehetne hogy a max. teljesitmenyig tarto
>> tartomany hany szazalekaban van x szazalek ingadozason belul a nymoatek
>> ez igy hosszu de ha lenne mertekegysege... :)
>>
>> a Nm hangoztatasa dizel PR erdek, oke, valamennyire leirja az auto
>> mukodeset az also tartomanyban [persze amik elhangoznak, hogy 1500-2500
>> tartomany kornyeken, hat nagyon nem mindegy, majdnem dupla teljesitmenye
>> az egyik a masiknak
>>
>> amugy elektromos peldaval, a haropmfajta motor a haromfajta potmeter
>> karakterisztikahoz hasonlithato
>> hasznaltam mindharmat
>> B poti logaritmikus > porgos motor 18E
>> A linearis, mostani autom, a hulladek, C20NE motorral direkt a vekony
>> hosszu szivocsovekkel ilyenre hangolva
>> C poti, asszem letezik, a logaritmikus ellnetete, az a;lso
>> hangerotartomanyban lehet vele szepen kellemesen szabalyozni, aztan
>> tovabbtekerve gyakorlatilag nem tortenik semmi :)
>> ez a vallalati VW Caddy diesel
>>
>> mindharomnak mas az erossege
>>
>> nyilvan varosi dugozos kruzolosnak a C a jo
>> de akkor mar foleg automataval
>> aztan tegyunk meg ra es legyen hibrid
>>
>> es itt nemely ember szamara meg is szunt minden elvezet :)
>>
>>
>>
>>
>>
>>> Mert így továbbra is a lóerővel összehasonlítás sokkal kevésbé
>>> informatív -szerintem. Ha egy autó max. teljesítménye akármennyi, de
>>> közben a nyomatéka egy rakás szerencsétlenség az alsó tartományban, az
>>> az autó normális átlag felhasználásra nem lesz túl jó. A max
>>> teljesítmény meg 6000-en KJ-n kívül :) kit érdekel?
>>
>> biztosan kettot tudok, engem, es Dzsudzsak Balazst :)
>>
>>
>> -----
>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6378 - Kiadás dátuma:
>> 2013.06.02.
>>
>>
>
> .
>


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list