[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Szali Sandor
szali.sandor at gmail.com
Mon Jun 3 12:22:13 CEST 2013
Acs Gabor wrote:
> Akkor ha az újságíró azt mondaná, hogy ez az autó igen szuper, mert
> nagy a nyomatéka, és viszonylag sima a nyomatékgörbéje (1500 és 6000
> fordulat között 15%-on belül marad), akkor fogalmazna helyesen?
szereny velemenyem szerint a gorbe alak leirasat kene valahogy kitalalni
ez tartalmaz MINDEN idevonatkozo informaciot [padlogaznal]
talan olyan meroszam szeruseg lehetne hogy a max. teljesitmenyig tarto
tartomany hany szazalekaban van x szazalek ingadozason belul a nymoatek
ez igy hosszu de ha lenne mertekegysege... :)
a Nm hangoztatasa dizel PR erdek, oke, valamennyire leirja az auto mukodeset
az also tartomanyban [persze amik elhangoznak, hogy 1500-2500 tartomany
kornyeken, hat nagyon nem mindegy, majdnem dupla teljesitmenye az egyik a
masiknak
amugy elektromos peldaval, a haropmfajta motor a haromfajta potmeter
karakterisztikahoz hasonlithato
hasznaltam mindharmat
B poti logaritmikus > porgos motor 18E
A linearis, mostani autom, a hulladek, C20NE motorral direkt a vekony hosszu
szivocsovekkel ilyenre hangolva
C poti, asszem letezik, a logaritmikus ellnetete, az a;lso
hangerotartomanyban lehet vele szepen kellemesen szabalyozni, aztan
tovabbtekerve gyakorlatilag nem tortenik semmi :)
ez a vallalati VW Caddy diesel
mindharomnak mas az erossege
nyilvan varosi dugozos kruzolosnak a C a jo
de akkor mar foleg automataval
aztan tegyunk meg ra es legyen hibrid
es itt nemely ember szamara meg is szunt minden elvezet :)
> Mert így továbbra is a lóerővel összehasonlítás sokkal kevésbé
> informatív -szerintem. Ha egy autó max. teljesítménye akármennyi, de
> közben a nyomatéka egy rakás szerencsétlenség az alsó tartományban, az
> az autó normális átlag felhasználásra nem lesz túl jó. A max
> teljesítmény meg 6000-en KJ-n kívül :) kit érdekel?
biztosan kettot tudok, engem, es Dzsudzsak Balazst :)
More information about the Elektro-etc
mailing list