[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Mon Jun 3 11:27:15 CEST 2013
Akkor ha az újságíró azt mondaná, hogy ez az autó igen szuper, mert nagy
a nyomatéka, és viszonylag sima a nyomatékgörbéje (1500 és 6000 fordulat
között 15%-on belül marad), akkor fogalmazna helyesen?
Mert így továbbra is a lóerővel összehasonlítás sokkal kevésbé
informatív -szerintem. Ha egy autó max. teljesítménye akármennyi, de
közben a nyomatéka egy rakás szerencsétlenség az alsó tartományban, az
az autó normális átlag felhasználásra nem lesz túl jó. A max
teljesítmény meg 6000-en KJ-n kívül :) kit érdekel?
Gábor
2013.06.03. 8:43 keltezéssel, Xorn írta:
> Igen végülis az ideális nyomatékgörbe nullánál (de legalábbis
> alapjárat után hamar) eléri a maximális értékét, és ott is marad
> leszabályzásig.
>
> Persze nagyon nem mindegy, hogy mennyi az a maximális érték. :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/6/2 Acs Gabor<levlista at e8e.eu>:
>> Valami végtelen ciklusba kerülhettél :)
>> Mondom, az enyém benzines, és közel vízszintes a nyomatékgörbéje.
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2013.06.02. 18:55 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>>> Ferenc VALENTA wrote:
>>>> De ha mar megprobaljuk 1 szamra redukalni az auto "josagat", a
>>>> nyomatek szerintem
>>>> tobbet mond.
>>>
>>> jo, valamennyi relevancia van, nem nulla, foleg azoknak akik lazan es
>>> dormogve eloznek, de ha elfogadtuk, kb. azt is kimondtuk, hogy benzinmotoros
>>> autot nem szabad gyartani.
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list