[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Szali Sandor
szali.sandor at gmail.com
Sun Jun 2 18:23:51 CEST 2013
Acs Gabor wrote:
> Az enyémnél a nyomatékgörbe igencsak lapos, a maximum kb. 85%-a már
> ott van 1500-as fordulatnál. Ezen a ponton a max. teljesítménynek
> talán a 30%-a lehet. Namost még mindig nem értem, miért jó, ha nagyobb
> teljesítményt veszek ki az autóból, ha így is megy rendesen. A
> teljesítménygörbe nálam szintén majdnem tök egyenes, egy ferde,
> mondjuk 45 fokos vonal. Mivel 6.000-en soha nem használom, így
> számomra a csúcsteljesítmény indifferens.
magyarul, ahhoz, hogy kellemes dormogo, alacsony fordulaton menjel a F1
visitas helyett, joval nagyobb teljesitmenyu motort kell cipelned magaddal
mint szukseges lenne
> így ha feltételezem, hogy a
> legtöbb autó nyomatékgörbéje sokkal laposabb, mint a
> teljesítménygörbéje (matematikailag máshogy nem is lehetne ha jól
> tudom),
az idealis az vizssintes egyenes, allando nyomatek
> mivel a max. nyomaték értéke sokkal közelebb van a normális
> üzemeltetési tartományhoz, mint a max. teljesítményé, így sokkal
> inkább az hordoz információt.
de egyreszt nem tudni, hogy hol van az a max. nyomatek [1000-nel? 2000-nel?
mindketto alacsony fordulatszam] es mekkora akierjedese az egyenes
reszenek, milyen az alakja a gorbenek, tehat egyetlen szamot latunk csak,
masreszt lehetne olyan motor, aminek fele csak a max. nyomateka, de ketszer
akkora fordulaton, ugyanott lennel, csak nem dormog mar kellemesen.
More information about the Elektro-etc
mailing list