[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Szali Sandor
szali.sandor at gmail.com
Sun Jun 2 13:57:04 CEST 2013
Acs Gabor wrote:
> Gondolom, mert azonos karakterisztika mellett a nagyobb nyomaték jobb.
hat pont nem relevans ebben az egyszerusitett esetben a max. nyomatek
ha a teljesitmeny ugyanakkora akkor a valto az ugyanolyan karakterisztikaju
de nagyobb nyomateku viszont kisebb fordulatszamu motort ugyanugy illeszti a
kerekhez es nincs kulonbseg
[persze itt a padlogazas leegyszerusitett dologbol indulunk ki de valahonnan
ki kell]
> De mivel a karakterisztikákat nem lehet egyetlen számadattal, vagy
> szóval összevetni, így elvileg semmit sem lehetne újságírói hatásos
> szöveggel összehasonlítani. Pl. teljesítménye is hiába bármekkora egy
> autónak, ha 1-5000-ig egy kis lankás síkság a teljesítménygörbe,
> onnantól meg egy 80 fokos emelkedő. Az jó autó?
de az egyetlen max. teljesitmeny szamadat megadja a vegsebesseget! [ha
minden mas optimalis]
az egyetlen max. nyomatek szamadat semmit sem ad meg, csak hogy mennyit kell
kibirni a valto bemenetenek.
> Általában azt hallom, amit KJ mond, hogy nem kell sajnálni a motort,
> jól ki kell huzatni, hadd pörögjön, arra találták ki. A műszaki
> érzékem mégis azt sugallja, amit VF mond, nekem jobban bejön, ha van
> az alsó tartományban elég nyomaték, azzal szeretek autózni, a motor
> élettartamának, a fogyasztásnak, a vezetési komfortnak az kedvez.
> Állatkodni meg ott szimulátor.
oke, de ezekre a karakterisztikakra mekkora relevanciaval utal a max.
nyomatek?
More information about the Elektro-etc
mailing list