[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Jun 2 13:29:26 CEST 2013
Gondolom, mert azonos karakterisztika mellett a nagyobb nyomaték jobb.
De mivel a karakterisztikákat nem lehet egyetlen számadattal, vagy
szóval összevetni, így elvileg semmit sem lehetne újságírói hatásos
szöveggel összehasonlítani. Pl. teljesítménye is hiába bármekkora egy
autónak, ha 1-5000-ig egy kis lankás síkság a teljesítménygörbe,
onnantól meg egy 80 fokos emelkedő. Az jó autó?
Általában azt hallom, amit KJ mond, hogy nem kell sajnálni a motort, jól
ki kell huzatni, hadd pörögjön, arra találták ki. A műszaki érzékem
mégis azt sugallja, amit VF mond, nekem jobban bejön, ha van az alsó
tartományban elég nyomaték, azzal szeretek autózni, a motor
élettartamának, a fogyasztásnak, a vezetési komfortnak az kedvez.
Állatkodni meg ott szimulátor.
Gábor
2013.06.02. 10:17 keltezéssel, Szali Sandor írta:
> Valenta, Ferenc wrote:
>> Honapok ota olvasgatom az ertetlenkedesed, talan ez segit:
>
> Ez egy hatarozottan baratsagos bekoszones volt, nem tudom nekem szol-e :)
>
>
>
>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/02/20/nyomatek_teljesitmeny/
>
> Ez jart mar itt a listan annak idejen, jo cikk, az ertetlenkedes nem a
> muszaki alapok iranyaba tortenik, hanem az ujsagirotarsadalom
> szinvonalara:
>
> "-Ez az amit az embereknek meg kell tanulniuk, hogy ne azt firtassak,
> hogy
> egy auto hany loeros, hanem hogy hany newtonmeteres a nyomateka, mert a
> gyors elozeseket azzal tudjuk csak abszolvalni, a newtonmeterrel."
>
> mindig is arrol szolt az "ertetlenkedes" hogy miert ragaszkodnak
> egyetlen szamhoz, a max. nyomatekhoz, mikor a motor karakterisztikajat
> kene leirni.
> Hogy mennyire relevans informacio ebben a max. nyomatek.
>
More information about the Elektro-etc
mailing list