[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sun Jun 2 13:29:26 CEST 2013


Gondolom, mert azonos karakterisztika mellett a nagyobb nyomaték jobb.

De mivel a karakterisztikákat nem lehet egyetlen számadattal, vagy 
szóval összevetni, így elvileg semmit sem lehetne újságírói hatásos 
szöveggel összehasonlítani. Pl. teljesítménye is hiába bármekkora egy 
autónak, ha 1-5000-ig egy kis lankás síkság a teljesítménygörbe, 
onnantól meg egy 80 fokos emelkedő. Az jó autó?

Általában azt hallom, amit KJ mond, hogy nem kell sajnálni a motort, jól 
ki kell huzatni, hadd pörögjön, arra találták ki. A műszaki érzékem 
mégis azt sugallja, amit VF mond, nekem jobban bejön, ha van az alsó 
tartományban elég nyomaték, azzal szeretek autózni, a motor 
élettartamának, a fogyasztásnak, a vezetési komfortnak az kedvez.
Állatkodni meg ott szimulátor.


Gábor


2013.06.02. 10:17 keltezéssel, Szali Sandor írta:
> Valenta, Ferenc wrote:
>> Honapok ota olvasgatom az ertetlenkedesed, talan ez segit:
>
> Ez egy hatarozottan baratsagos bekoszones volt, nem tudom nekem szol-e :)
>
>
>
>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/02/20/nyomatek_teljesitmeny/
>
> Ez jart mar itt a listan annak idejen, jo cikk, az ertetlenkedes nem a 
> muszaki alapok iranyaba tortenik, hanem az ujsagirotarsadalom 
> szinvonalara:
>
> "-Ez az amit az embereknek meg kell tanulniuk, hogy ne azt firtassak, 
> hogy
> egy auto hany loeros, hanem hogy hany newtonmeteres a nyomateka, mert a
> gyors elozeseket azzal tudjuk csak abszolvalni, a newtonmeterrel."
>
> mindig is arrol szolt az "ertetlenkedes" hogy miert ragaszkodnak 
> egyetlen szamhoz, a max. nyomatekhoz, mikor a motor karakterisztikajat 
> kene leirni.
> Hogy mennyire relevans informacio ebben a max. nyomatek.
>



More information about the Elektro-etc mailing list