[elektro-etc] nemhárítjákát tanulnitanulni

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Jul 21 16:31:44 CEST 2013


Talan nezz utana a popular sci-n a lumosity temanak.
Az emberi agy percek alatt kepes atstrukturalni a mukodeset - a legjobban
edzheto , erositheto reszeink koze tartozik.
Szamtalanszor bizonyitottak hogy pusztan a terheles novelesel (videoatek ,
passziansz , logikai jatekok , ingergazdag kornyezet) oriasit lehet
fejleszteni. Nem a mindennapi munkaval - az csak a lassu leepuleshez eleg.
Itt is igaz a mondas :"mi fer bele jobban a napi programjaba : napi egy ora
edzes vagy huszonnegy ora halal?"

Bye
Dexter
2013.07.21. 15:22, "Benedek I." <renyta at t-online.hu> ezt írta:

> Ez főként adottság kérdése. Nyilván alapból volt agya hozzá, hogy ennyi
> anyagot képes legyen naponta tárolni, különben nem sikerült volna és tudós
> tanárrá sem válhatott volna.
> Persze bizonyosan hat az agy működésére a rendszeres kiképzés (idősebb
> korban is!), de hiába gyűri, ha nincs elég kapacitás, vagy képesség. Ahogy
> a sportok terén is lényeges a fizikai, no meg a pszichés alkalmasság és jó
> adag szorgalom is szükséges a jó eredmények eléréséhez. Gondolom, a tanulás
> is pont így működik, alkalmasság + szorgalom = tudás.
>
> bi
>
> ----- Original Message ----- From: "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Sunday, July 21, 2013 2:50 PM
> Subject: Re: [elektro-etc] nemhárítjákát tanulnitanulni
>
>
> Nem emlékszem :) pontosan a részletekre, a Mindentudás egyetemén volt
> egy nagytudású professzor, úgy rémlik az agy kutatásával foglalkozott. Ő
> mondta, hogy valami más területen kezdte a tanulmányait, és valami
> tanára arra kötelezte, hogy megtanuljon (megincsak kb. mondom, mivel
> csak a lényeget szintetizáltam) napi egy verset vagy heti egy
> színdarabot vagy mit, de azt tudom, hogy extrém mennyiség, amúgy
> fölösleges info volt. Aztán pályát váltott és lett tudós, de az agya
> valami olyan irányba fejlődött emiatt, hogy most öregen is szuper a
> tanulási képessége és a memóriája.
>
>
>
> Gábor
>
>
> 2013.07.21. 12:58 keltezéssel, Benedek I. írta:
>
>> Micsoda, az, hogy naponta megtanulod mondjuk tíz spanyol uralkodó
>> születési és halálozási dátumát, munkásságát, gyermekeinek, nőinek nevét
>> életkorát, stb.? Vagy az, ha megtanulsz néhány távolkeleti nyelvet,
>> miközben semmi szükséged rá? Persze, tornáztatja az agyat, de miért pont
>> ez? A napi gondolkodás a munkánk során, éppen elég súlyzózás az agynak.
>> Azt belátom, hogy az általános műveltség mindenki számára fontos, de csak
>> oly mértékig, hogy rálátása legyen a dolgokra, legyen tisztában a fogalmak
>> létezésével, ne maradjanak hatalmas,összefüggő fehér foltok. Majd amikor
>> felmerül egy konkrét témakör, akkor lehet hozzáolvasni, utánamenni a
>> részleteknek, amennyire szükséges. Tudom, hogy Nero egy római császár volt,
>> de sem a teljes neve, sem életkora, sem születési éve, sem az ő anyja, apja
>> nem érdekel. Ha mégis, akkor seperc alatt megtalálok mindent!
>>
>> bi
>>
>> ----- Original Message ----- From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu>
>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>> Sent: Sunday, July 21, 2013 12:12 PM
>> Subject: Re: [elektro-etc] nemhárítjákát tanulnitanulni
>>
>>
>> Szerintem pedig, nem fölösleges.. edzés az agynak, ami formában tartja.
>>
>> Ahogy pl. a súlyzózás is az izmokat és szivet-tüdőt-ereket.
>> Sokak szerint ez is fölösleges ...
>>
>> KJ
>>
>> 2013.07.21. 12:02 keltezéssel, Benedek I. írta:
>>
>>> Eredetileg a memorizálás kapcsán került említésre a lexikális tudás
>>> szükségessége, vagy feleslegessége. Erre írtuk itt többen is, hogy addig
>>> van szükség a lexikális (adatszerű) ismeretekre, amíg a gyakorlati
>>> életben nélkülözhetetlen. Tehát a szakma gyakorlása közben, a hobbyhoz,
>>> a szórakozáshoz, a táplálkozáshoz, stb. Minden más, nem használt
>>> információ felesleges a működéshez, persze azt nem állítom, hogy káros
>>> is, de szelektálni érdemes! Van, aki szórakozásból tanul meg
>>> elképesztően szélsőséges dolgokat, hogy pl. hány mázsa hangyát eszik meg
>>> egy sül az élete során, vagy hányszor érnék körbe az egyenlítőt egy
>>> láncdohányos által elszívott cigaretták.:) Nálam pont ezekkel
>>> egyenértékű "tudásnak" minősülnek a történelmi korok hírességeinek
>>> családi és személyes adatai is.Ezek mind feleslegesek, de amikor szükség
>>> van ilyen infókra, megtalálhatók.
>>>
>>> bi
>>>
>>> ----- Original Message ----- From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu>
>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>> Sent: Sunday, July 21, 2013 10:57 AM
>>> Subject: Re: [elektro-etc] nemhárítjákát tanulnitanulni
>>>
>>>
>>>
>>>  A tudás nem arányos az elraktározott ismeretekkel, sokkal inkább az
>>>> összefüggések felismerésével, források megtalálásával és az alkalmazási
>>>> készséggel.
>>>>
>>>
>>> Viszont összefüggést csak tudás elemek között találhatsz :-)
>>> Az IC-s mondatban is azért kezdesz gyanakodni, mert
>>> a sok-sok IC lexikális ismerete alapján tudod, hogy
>>> a 14 lábúak ÁLTALÁBAN nem 5 cm-esek.... ergo ez
>>>
>>> - vagy eltér a szokványtól
>>> - vagy félre beszél aki mondja
>>>
>>> Ha, kiderül típusszám is és a típusról van lexikális ismereted
>>> akkor előnyben vagy ahhoz képest akinek nincs...
>>>
>>> Jómagam technológus koromban pl. vagy 5000 gyártott alkatrész
>>> beépítési helyét, méreteit, műveleti sorrendjét tartottam fejben
>>> Ami a műhelyben járkálva hatalmas előny volt.
>>> Nem kellett állandóan (szégyenszemre) visszasétálni az irodába
>>> és előkeresni a doksiból az adatokat...
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>  Üdv: bi
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2013.0.3349 / Vírus adatbázis: 3204/6507 - Kiadás dátuma:
>>> 2013.07.20.
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list