[elektro-etc] nemhárítjákát tanulnitanulni

Benedek I. renyta at t-online.hu
Sun Jul 21 15:22:34 CEST 2013


Ez főként adottság kérdése. Nyilván alapból volt agya hozzá, hogy ennyi 
anyagot képes legyen naponta tárolni, különben nem sikerült volna és tudós 
tanárrá sem válhatott volna.
Persze bizonyosan hat az agy működésére a rendszeres kiképzés (idősebb 
korban is!), de hiába gyűri, ha nincs elég kapacitás, vagy képesség. Ahogy a 
sportok terén is lényeges a fizikai, no meg a pszichés alkalmasság és jó 
adag szorgalom is szükséges a jó eredmények eléréséhez. Gondolom, a tanulás 
is pont így működik, alkalmasság + szorgalom = tudás.

bi

----- Original Message ----- 
From: "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Sunday, July 21, 2013 2:50 PM
Subject: Re: [elektro-etc] nemhárítjákát tanulnitanulni


Nem emlékszem :) pontosan a részletekre, a Mindentudás egyetemén volt
egy nagytudású professzor, úgy rémlik az agy kutatásával foglalkozott. Ő
mondta, hogy valami más területen kezdte a tanulmányait, és valami
tanára arra kötelezte, hogy megtanuljon (megincsak kb. mondom, mivel
csak a lényeget szintetizáltam) napi egy verset vagy heti egy
színdarabot vagy mit, de azt tudom, hogy extrém mennyiség, amúgy
fölösleges info volt. Aztán pályát váltott és lett tudós, de az agya
valami olyan irányba fejlődött emiatt, hogy most öregen is szuper a
tanulási képessége és a memóriája.



Gábor


2013.07.21. 12:58 keltezéssel, Benedek I. írta:
> Micsoda, az, hogy naponta megtanulod mondjuk tíz spanyol uralkodó 
> születési és halálozási dátumát, munkásságát, gyermekeinek, nőinek nevét 
> életkorát, stb.? Vagy az, ha megtanulsz néhány távolkeleti nyelvet, 
> miközben semmi szükséged rá? Persze, tornáztatja az agyat, de miért pont 
> ez? A napi gondolkodás a munkánk során, éppen elég súlyzózás az agynak.
> Azt belátom, hogy az általános műveltség mindenki számára fontos, de csak 
> oly mértékig, hogy rálátása legyen a dolgokra, legyen tisztában a fogalmak 
> létezésével, ne maradjanak hatalmas,összefüggő fehér foltok. Majd amikor 
> felmerül egy konkrét témakör, akkor lehet hozzáolvasni, utánamenni a 
> részleteknek, amennyire szükséges. Tudom, hogy Nero egy római császár 
> volt, de sem a teljes neve, sem életkora, sem születési éve, sem az ő 
> anyja, apja nem érdekel. Ha mégis, akkor seperc alatt megtalálok mindent!
>
> bi
>
> ----- Original Message ----- From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Sunday, July 21, 2013 12:12 PM
> Subject: Re: [elektro-etc] nemhárítjákát tanulnitanulni
>
>
> Szerintem pedig, nem fölösleges.. edzés az agynak, ami formában tartja.
>
> Ahogy pl. a súlyzózás is az izmokat és szivet-tüdőt-ereket.
> Sokak szerint ez is fölösleges ...
>
> KJ
>
> 2013.07.21. 12:02 keltezéssel, Benedek I. írta:
>> Eredetileg a memorizálás kapcsán került említésre a lexikális tudás
>> szükségessége, vagy feleslegessége. Erre írtuk itt többen is, hogy addig
>> van szükség a lexikális (adatszerű) ismeretekre, amíg a gyakorlati
>> életben nélkülözhetetlen. Tehát a szakma gyakorlása közben, a hobbyhoz,
>> a szórakozáshoz, a táplálkozáshoz, stb. Minden más, nem használt
>> információ felesleges a működéshez, persze azt nem állítom, hogy káros
>> is, de szelektálni érdemes! Van, aki szórakozásból tanul meg
>> elképesztően szélsőséges dolgokat, hogy pl. hány mázsa hangyát eszik meg
>> egy sül az élete során, vagy hányszor érnék körbe az egyenlítőt egy
>> láncdohányos által elszívott cigaretták.:) Nálam pont ezekkel
>> egyenértékű "tudásnak" minősülnek a történelmi korok hírességeinek
>> családi és személyes adatai is.Ezek mind feleslegesek, de amikor szükség
>> van ilyen infókra, megtalálhatók.
>>
>> bi
>>
>> ----- Original Message ----- From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu>
>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>> Sent: Sunday, July 21, 2013 10:57 AM
>> Subject: Re: [elektro-etc] nemhárítjákát tanulnitanulni
>>
>>
>>
>>> A tudás nem arányos az elraktározott ismeretekkel, sokkal inkább az
>>> összefüggések felismerésével, források megtalálásával és az alkalmazási
>>> készséggel.
>>
>> Viszont összefüggést csak tudás elemek között találhatsz :-)
>> Az IC-s mondatban is azért kezdesz gyanakodni, mert
>> a sok-sok IC lexikális ismerete alapján tudod, hogy
>> a 14 lábúak ÁLTALÁBAN nem 5 cm-esek.... ergo ez
>>
>> - vagy eltér a szokványtól
>> - vagy félre beszél aki mondja
>>
>> Ha, kiderül típusszám is és a típusról van lexikális ismereted
>> akkor előnyben vagy ahhoz képest akinek nincs...
>>
>> Jómagam technológus koromban pl. vagy 5000 gyártott alkatrész
>> beépítési helyét, méreteit, műveleti sorrendjét tartottam fejben
>> Ami a műhelyben járkálva hatalmas előny volt.
>> Nem kellett állandóan (szégyenszemre) visszasétálni az irodába
>> és előkeresni a doksiból az adatokat...
>>
>>
>> KJ
>>
>>> Üdv: bi
>>
>>
>>
>> -----
>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>> Verzió: 2013.0.3349 / Vírus adatbázis: 3204/6507 - Kiadás dátuma:
>> 2013.07.20.
>>
>>
>
> 



More information about the Elektro-etc mailing list