[elektro-etc] nemhárítjákát
gyapo
gyapo at freemail.hu
Sun Jul 21 09:45:01 CEST 2013
>> gondolatok közvetítéséhez. Összefoglalva: jó tanár.
> no, ilyenből van nagyon kevés,
> sok embertől megkérdezve, sokszor 1 kézen is össze lehet számolni
Ez elég sokat csökkent az iskola hasznosságán. Mert könyvet máshol is
lehet kapni, összejárni hasonló érdeklődésűekkel is lehet, marad a
számonkérés, de az meg estin vagy levelezőn is van.
> cselekvésekről lehet következtetést levonni. Hasznosabb lenne azonban,
> ha nem a "forrásadatot", hanem a feldolgozott információt tanítanák,
> tehát mondjuk pszihológiát, emberi viselkedést (amit a történelemből
> vezettek le). Ebből mindenki profitálhatna, mert mindenkit érint, aki
> nem nomád.
Kell fejlődni a gondolkodásnak is. Ha mindent készen kap valaki, akkor
nem jön rá magától semmire, a gondolkodása fejletlen marad. Ezért a
gyerekek nem tanulságokat kapnak töményen, hanem meséket, amikben
helyzetek és karakterek vannak, és rá kell jönniük dolgokra, mi a jó,
mi a rossz stb.
> Átnézed a CD gyűjteményt egyesével, vagy vezetsz egy katalógust amiben
> lehet keresni.
Az átnézés sok idő, nem lehet minden kereséshez átnézni. A katalógus
viszont már egy tudás, ugyanis oda olyan kulcsszavakat írok, amiket
fejből tudok. Ha nem tudom mi a vektoros rajzoló, akkor nem írom a
katalógusba, és a coreldraw-t soha nem találom meg.
> A KRESZ-t használod, nem?
A KRESZ szerintem nem lexikális tudás. Nem lehet minden tudást
lexikálisnak nevezni. Amit nem használok semmire de megjegyeztem
(Mohács 1526), az a lexikális, amit meg használok az a gyakorlati, és
aki közlekedik járművel annak a KRESZ gyakorlati tudás. A kettő között
van átjárás, amit nem használok de megmarad az lexikálissá változik
(pl. pentóda működése), és amit elkezdek használni, az gyakorlativá
válik.
Üdv.: gyapo
More information about the Elektro-etc
mailing list