[elektro-etc] nemhárítjákát

gyapo gyapo at freemail.hu
Sun Jul 21 09:45:01 CEST 2013


>> gondolatok közvetítéséhez. Összefoglalva: jó tanár.

> no, ilyenből van nagyon kevés,

> sok embertől megkérdezve, sokszor 1 kézen is össze lehet számolni

Ez elég sokat csökkent az iskola hasznosságán. Mert könyvet máshol is 
lehet kapni, összejárni hasonló érdeklődésűekkel is lehet, marad a 
számonkérés, de az meg estin vagy levelezőn is van.

> cselekvésekről lehet következtetést levonni. Hasznosabb lenne azonban,
> ha nem a "forrásadatot", hanem a feldolgozott információt tanítanák, 
> tehát mondjuk pszihológiát, emberi viselkedést (amit a történelemből 
> vezettek le). Ebből mindenki profitálhatna, mert mindenkit érint, aki 
> nem nomád.

Kell fejlődni a gondolkodásnak is. Ha mindent készen kap valaki, akkor 
nem jön rá magától semmire, a gondolkodása fejletlen marad. Ezért a 
gyerekek nem tanulságokat kapnak töményen, hanem meséket, amikben 
helyzetek és karakterek vannak, és rá kell jönniük dolgokra, mi a jó, 
mi a rossz stb.

> Átnézed a CD gyűjteményt egyesével, vagy vezetsz egy katalógust amiben
> lehet keresni.

Az átnézés sok idő, nem lehet minden kereséshez átnézni. A katalógus 
viszont már egy tudás, ugyanis oda olyan kulcsszavakat írok, amiket 
fejből tudok. Ha nem tudom mi a vektoros rajzoló, akkor nem írom a 
katalógusba, és a coreldraw-t soha nem találom meg.

> A KRESZ-t használod, nem?

A KRESZ szerintem nem lexikális tudás. Nem lehet minden tudást 
lexikálisnak nevezni. Amit nem használok semmire de megjegyeztem 
(Mohács 1526), az a lexikális, amit meg használok az a gyakorlati, és
aki közlekedik járművel annak a KRESZ gyakorlati tudás. A kettő között 
van átjárás, amit nem használok de megmarad az lexikálissá változik 
(pl. pentóda működése), és amit elkezdek használni, az gyakorlativá 
válik.

Üdv.: gyapo



More information about the Elektro-etc mailing list