[elektro-etc] can busz .
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Thu Jul 18 23:44:46 CEST 2013
Épp tegnap figyeltem meg az új Mercedes buszon, hogy amikor megnyomom a
leszállásjelzőt, kell gy kis idő, mire kigyullad a lámpa az ajtó fölött.
Már meg is jelent a lelki szemeim előtt, hogy mondjuk egy régi Ikarus
buszon micsoda relés, összekábelezett megoldás lehetett, és az új buszon
meg milyen buszrendszerek mehetnek végig.
Annyiból érdekesek ezek a vérprofi technológiák, hogy vajon mennyi lehet
az előny/hátrány amit adnak. Sokszor láttam olyat, hogy nem tud
elindulni a busz, mert az ajtó közelében áll egy utas, ugyan be tudna
csukódni, de mégis ki-be nyitogatja az ajtót, a szenzor szerint valami
nem stimmel. Nemrég írtam az esetet, hogy jeleztem leszállás előtt több
perccel, nálam világított is a visszajelző. A pilótánál viszont csak 1
lámpa jelzi, ha bárhol a buszon bárki le akar szállni, és az csak jóval
a megálló után gyulladt ki, így meg sem állt a busz abban a megállóban.
Vagy hogy hétfőn úgy állt be az éjszakai csuklós busz a megállóba, hogy
az egyetlen ajtó amit kinyitott egy nagy fa lombjában volt. Persze amint
kinyitotta az ajtót, már nyomta is a jelző csengetést, viszont ha
elindította a jelzést, akkor már nem tudsz az ajtó melletti kinti
gombbal másik ajtót kinyitni.
Gábor
2013.07.18. 23:19 keltezéssel, charles hoss írta:
> most szuletett egy visszahivas arrol hogy a tompitott-tavolsagi valtas
> okozta tuske kiolthatja egyes jeep modellek helyzetjelzoit . a scudon sem
> tudtak megoldani , de ez senkit nem erdekel .
> csak azt a kerdest tennem fel - biztos hogy ez a legjobb megoldas ezeknek a
> reszeknek a vezerlesere ?
> egy szal drot mikor nem felelt meg erre a celra ? de ha nagy high-tech
> lazban egunk , akkor optikai szal is megtenne ...
>
More information about the Elektro-etc
mailing list