[elektro-etc] can busz .

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Thu Jul 18 23:44:46 CEST 2013


Épp tegnap figyeltem meg az új Mercedes buszon, hogy amikor megnyomom a 
leszállásjelzőt, kell gy kis idő, mire kigyullad a lámpa az ajtó fölött. 
Már meg is jelent a lelki szemeim előtt, hogy mondjuk egy régi Ikarus 
buszon micsoda relés, összekábelezett megoldás lehetett, és az új buszon 
meg milyen buszrendszerek mehetnek végig.

Annyiból érdekesek ezek a vérprofi technológiák, hogy vajon mennyi lehet 
az előny/hátrány amit adnak. Sokszor láttam olyat, hogy nem tud 
elindulni a busz, mert az ajtó közelében áll egy utas, ugyan be tudna 
csukódni, de mégis ki-be nyitogatja az ajtót, a szenzor szerint valami 
nem stimmel. Nemrég írtam az esetet, hogy jeleztem leszállás előtt több 
perccel, nálam világított is a visszajelző. A pilótánál viszont csak 1 
lámpa jelzi, ha bárhol a buszon bárki le akar szállni, és az csak jóval 
a megálló után gyulladt ki, így meg sem állt a busz abban a megállóban.
Vagy hogy hétfőn úgy állt be az éjszakai csuklós busz a megállóba, hogy 
az egyetlen ajtó amit kinyitott egy nagy fa lombjában volt. Persze amint 
kinyitotta az ajtót, már nyomta is a jelző csengetést, viszont ha 
elindította a jelzést, akkor már nem tudsz az ajtó melletti kinti 
gombbal másik ajtót kinyitni.

Gábor


2013.07.18. 23:19 keltezéssel, charles hoss írta:
> most szuletett egy visszahivas arrol hogy a tompitott-tavolsagi valtas
> okozta tuske kiolthatja egyes jeep modellek helyzetjelzoit . a scudon sem
> tudtak megoldani , de ez senkit nem erdekel .
> csak azt a kerdest tennem fel - biztos hogy ez a legjobb megoldas ezeknek a
> reszeknek a vezerlesere ?
> egy szal drot mikor nem felelt meg erre a celra ? de ha nagy high-tech
> lazban egunk , akkor optikai szal is megtenne ...
>



More information about the Elektro-etc mailing list