[elektro-etc] Vonatbaleset

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
Tue Jul 9 13:06:21 CEST 2013


> Szóval a kocsik önmüködő fékje nem rugós. Hanem a kocsinként
> alkalmazott, 5 bar-ra feltöltött tartályban tárolt levegő végzi el az
> állóra fékezést és tartja állva egy ideig (amíg el nem szökik
> nyomás)

Volt az a francia baleset, amikor az érkező vonat beleszállt az álló
vonatba egy földalatti pályaudvaron, arról láttam egy filmet.

Az egész úgy kezdődött, hogy valaki meghúzta a vészféket, aztán
leszállt. Ezután viszont a vasutas úgy resetelte a rendszert, hogy
közben ráállt egy karra, amire nem kellett volna, ezért az összes vagon
befékezett. Az okra nem jött rá, de nem probléma, végigment a
szerelvényen és az összes kocsin leeresztette a féknyomást, hogy el
tudjon indulni. Mivel a végállomás felé lejtett a pálya, rájött, hogy
gond van, akkor a szerelvény végébe terelte az embereket, de lefékezni
nem tudott. A pályaudvaron meg valaki megnyomta a "nagy piros gombot",
ami sajnos azzal a hatással is járt, amire nem gondoltak, hogy minden
váltót alapállapotba rakott. Ezek után a vonat beleszállt az egyes
vágányon álló indulásra kész vonatba. Az első halott az álló mozdony
vezetője volt, aki végig mondta a hangosbemondóba, hogy mindenki azonnal
szálljon ki.

Palasik Sándor



More information about the Elektro-etc mailing list