[elektro-etc] Vonatbaleset
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 9 12:58:55 CEST 2013
Hat persze. Van egy konstrukcios hiba , de ha leirom a munkakori leirasban
hogy kezzel kell fekezni , akkor nincs gond.
Bye
Dexter
2013.07.09. 12:43, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> ezt írta:
> Közben megnéztem a google-ban ...
>
> Szóval a kocsik önmüködő fékje nem rugós.
> Hanem a kocsinként alkalmazott, 5 bar-ra
> feltöltött tartályban tárolt levegő végzi
> el az állóra fékezést és tartja állva
> egy ideig (amíg el nem szökik nyomás)
>
> Az automata megállás után tehát a mechanikus
> KÉZI/RÖGZÍTŐ fékkel kell fixálni a kocsikat.
>
> A balesetnél ez maradt el.
> Ami a vasútasok dolga lett volna...
>
> Így aztán amikor a nyomás idővel leesett
> a kocsik elindultak és személyzet híján már
> senki nem tudta a mechanikus kézi fékeket használni.
>
> (a kocsik végén azok a tekerős vagy karos+nehezékes cuccok)
>
> KJ
>
>
>
> 2013.07.09. 12:30 keltezéssel, Kovács József írta:
>
>>
>>
>> 2013.07.09. 12:08 keltezéssel, Szima Gábor írta:
>>
>>>
>>> On Tue, 9 Jul 2013, Xorn wrote:
>>>
>>> Bocsika, de az összes légfékrendszer a levegő feltalálása óta nem úgy
>>>> működik, hogy rugó szorítja össze a féket, és a levegő a fékpofa
>>>> elemeléséhez kell?
>>>>
>>>
>>> Vonaton nem. Ott a levegő nyomja rá.
>>>
>>
>> Illetve a MOZDONYON ...
>>
>> Minden vagonnál van egy tartály, az tartja a nyomást. Ha a csőrendszer
>>> "elszelel", akkor a tartály-cső nyomáskülönbség hatására a tartály
>>> nyomása nyomja oda a pofákat.
>>>
>>
>> A kocsikon önműködő van! európában biztosan.
>> un. westinghouse rendszerű ami vonatszakadáskor magától fékez
>>
>> De a neve alapján az USA-ban is szerintem.
>>
>>
>> KJ
>>
>>
>>> -Sygma
>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list