[elektro-etc] auto toltes .
potyo
potyo.ada at gmail.com
Sat Feb 23 11:24:13 CET 2013
Én csináltam töltésszabályzót traktorhoz, ilyen ségédhidas generátorhoz,
már 6-7 éve üzemel gond nélkül. Nem bonyolult a kapcsolás (szerintem),
később megkeresem.
2013. február 23. 10:58 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> akkor mar inkabb megpatkolom a gyari modult valahogy :)
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. február 23. 10:55 Arnold Fuzesi írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com
> >:
>
> > Hella a modul :) csak bosch-ba valo... De van Delphi vagymi is a temaban.
> >
> >
> > Arnold
> > Sent from my iPhone
> >
> > On 2013.02.23., at 10:48, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> >
> > > ha bosch csak akkor ha semmi mas nem kaphato es alkatreszeket sem tudok
> > > venni mar :)
> > >
> > > bye
> > > dexter
> > >
> > >
> > >
> > > 2013. február 23. 10:38 Arnold Fuzesi írta, <
> > arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
> > >
> > >> (Kefe kiforraszthato, oda be tudod forrasztani a pók kefeinek
> kabelet. )
> > >>
> > >>
> > >> Arnold
> > >> Sent from my iPhone
> > >>
> > >> On 2013.02.23., at 10:36, Arnold Fuzesi <
> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
> > >> wrote:
> > >>
> > >>> Partvonalrol: egy bosch generator toltes modul nem lenne jo bele?
> > >>>
> > >>> Plhttp://
> > >>
> >
> zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromosság_s67___Generátor%7C-alkatrészek_s58___Generátor+szabályozó_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L<http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromoss%C3%A1g_s67___Gener%C3%A1tor%7C-alkatr%C3%A9szek_s58___Gener%C3%A1tor+szab%C3%A1lyoz%C3%B3_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L>
> <
> http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromoss%C3%A1g_s67___Gener%C3%A1tor%7C-alkatr%C3%A9szek_s58___Gener%C3%A1tor+szab%C3%A1lyoz%C3%B3_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L
> >
> > <
> >
> http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromoss%C3%A1g_s67___Gener%C3%A1tor%7C-alkatr%C3%A9szek_s58___Gener%C3%A1tor+szab%C3%A1lyoz%C3%B3_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L
> > >
> > >>>
> > >>>
> > >>>
> > >>> Eleg jol birjak a strapat, mukodnek, es arban is jok.
> > >>>
> > >>> Arnold
> > >>> Sent from my iPhone
> > >>>
> > >>> On 2013.02.23., at 10:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> wrote:
> > >>>
> > >>>> hali . a multkori toltesproblemat gondolgatom tovabb es tovabb .
> > >>>> ez a pok toltese , ahol van egy szokasos diodahid , meg egy harom
> > diodas
> > >>>> kis , fuggetlen pozitiv szal , ami taplalja a toltesmodult es a
> > >> kefetarto
> > >>>> pozitiv oldalat (a negativot a fesszabalyzo adja)
> > >>>> tobb bajom is van , de mivel ez analog technika , ezert nem tudom
> hgoy
> > >> en
> > >>>> vagyok-e a hulye vagy sem .
> > >>>> a kapcsolas ugy nez ki hogy a muszerfalrol jon egy pozitiv szal ami
> a
> > >>>> tolteslampan jon at , ez meg arra a kozos pontra amit a
> generatorban a
> > >> kefe
> > >>>> harom diodaja is taplal .
> > >>>> itt jonnek a ketsegeim . a pokoknak alapvetoen megbizhatatlan a
> > toltese
> > >> .
> > >>>> ennek nagy resze abbol fakad hogy kik hasznaljak es hanyadik
> autokent
> > >>>> (kezdo szerelo , sofor , elete elso autoja)
> > >>>> de teny hogy nem erossege az autonak a toltes - meg akkor sem ha az
> > >> enyem
> > >>>> maximalisan karban van tartva es minden parametere a gyari legjobbat
> > >>>> haladja meg .
> > >>>>
> > >>>> elso pont : a feszultsegmeres ... a pokban gyarilag 1.2 wattos
> > uvegtestu
> > >>>> izzo a tolteslampa .
> > >>>> a tapasztalatok szerint ha ezt novelik , javul a toltes .
> > >>>> ez egyertelmu hulyesegnek tunik , hiszen amikor a totles beindul ,
> > >> akkor a
> > >>>> diodak adjak a feszt es az egyutt kene mozogjon az akkufesszel ,
> > hiszem
> > >>>> mindket iranyba egy diodanyival van a toltes a tekercsek
> > feszultesgetol
> > >> .
> > >>>> marmint moricka szerint .
> > >>>>
> > >>>> mi van ha nem ? ha a fesszabalyzo rosszul meri a feszultseget ,
> mert a
> > >>>> toltes tuskeit is belemeri , igy ejti a feszultseget , mert a
> tuskekre
> > >>>> szabalyoz , csokken a terheles , igy nem eszi meg a tuskeket a
> > >> toltotekercs
> > >>>> sem es igy tovabb ? ezesetben a tolteslampa teljesitmenyenek
> novelese
> > a
> > >>>> tuskeket elkezdi megenni , igy javitva a toltest .
> > >>>>
> > >>>> jol erzem hogy ez konstrukcios vagy meretezesi hiba ?
> > >>>>
> > >>>> kovetkezo kerdes : a toltes diodak altal osszedobott fesz nyilvan
> nem
> > >>>> teljesen sima - node a gerjeszto tekercs magneskent valtozo fluxust
> > >>>> biztosit - egyuttal el is szenvedi - tehat tovabbi tuskeket taplal
> > >> vissza a
> > >>>> feszabalyzoba ?
> > >>>>
> > >>>> utolso kerdes : ha mondjuk csinalnek egy toltesmodult ami ezt a
> harom
> > >>>> diodat komplett kihagyna , az akkufeszt merne es hasznalna
> kozvetlenul
> > >>>> (termeszetesen a gyujtassal kapcsolva) , azt hasznalna gerjesztesre
> es
> > >> es a
> > >>>> testet kapcsolgatna , akkor amikor leall az auto , elkezd esni a
> > >> feszultseg
> > >>>> maximalisan raszabalyozna , akkor eleg lenne a terhelest figyelnem -
> > es
> > >> ha
> > >>>> a gerjesztes miatti aram pulzalas megszunik - akkor nem forog a
> > >> generator -
> > >>>> igy le tudnam kapcsolni .
> > >>>> mennyire elvetemult otlet ez ?
> > >>>> vagy inkabb hasznaljam erre a celra a csillagpontot ? ha masra nem
> > >>>> hasznalom , akkor meg akar pusztan a forgas detektalasara jo is
> > lehetne
> > >> .
> > >>>> a forgoresz remanens magnesessege eleg hozza hogy eszrevegyem ha
> > >> elkezdett
> > >>>> forogni a generator ...
> > >>>> az mar csak csicsa lenne hogy a toltesjelzo lampan visszafele le
> > tudnam
> > >>>> villogni a toltes parametereit , esetleges hibajelzeseket .
> > >>>>
> > >>>> bye
> > >>>> dexter
> > >>
> >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list