[elektro-etc] garazsba beallas

Kormos Imre imre.kormos at gmail.com
Fri Feb 22 09:13:24 CET 2013


Ok, a Golt I volt _A_ kisautó 1980-ban, ezt felhízlalták alsó-közép kocsivá
és bejött a helyére a Polo.. Lassan az is kis-közé-re hízik, (a Golf meg
közép-re) és bejött helyette a Lupo.

Igy a korrekt méretbeli összehasonlítás ma a Golf I - Lupo (és nem a Golf I
- Golf IV), mert ezek az aktuális kor kisautói..
KI

> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Karoly Kovacs
> Sent: Friday, February 22, 2013 8:17 AM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] garazsba beallas
> 
> Pedig nezd csak meg! Epp a multkor lattam egy jo kis osszehasonlitast
> valamelyik ujsagban (azt hiszem, az osztrak autoklub ujsagban) a Golf
I-VII-ig.
> Megdobbento!!! (Szandekos a harom felkialtojel.) Minden meret adat nott,
> a tengelytavot is beleertve.
> 
> Erdekes modon, most, a VII-es Golf-nal kicsit visszavettek a tempobol a
fijuk,
> ez egy hajszalnyival kisebb, de az I-es es a V-os Golf hossza kozt
(pontosan
> nem emlekszem), de >40 centi kulonbseg van.
> 
> Ja, megneztem a wikiben, meg tobb is: 3705 mm vs. 4206 mm. :))) Tengelytav
> (Golf I vs. Golf VII): 2400 mm vs. 2637 mm :)))
> 
> Es a Golf elvileg "csak" egy kis-kozepkategorias auto!
> 
> Karoly
> 
> -------- Original Message --------
> 
> > egyszeruen hosszabb az auto, de a tengelytav nem nohetett annyit, mert
> > akkor a fordulas problemas lenne. plusz alacsony az eleje
> > legellenallas celjabol.
> >
> > Vajk
> >
> > 2013/2/22 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
> >
> >> Igen, a kocsik szelessege es a hosszusaga is nott, de en a lejtorol
> >> beszeltem.
> >> A mai autok geometriaja egyszeruen nem teszi lehetove azokon a regi
> >> lejtokon a garazsba allast (eltekintve nehany kisautotol).
> >> A mai autok eleje - vajon biztonsagi zonakent, vagy csak divatbol? -
> >> sokkal hosszabban nyulik ki az elso kerekek ele, mint a regieke.
> >>
> >> Karoly
> >>
> >> -------- Original Message --------
> >>
> >>   En is ismerek, aki a daciahoz meretezte a kaput. Sot, ket
> >> garazskapuja
> >>> van,
> >>> egyedi meretre csinaltak, es nem egyformak. (a komuves mar csak
> >>> ilyen). Az egyik kicsit nagyobb, azon befer a focus csak egyik
> >>> tukrot behajtva, a masikhoz mindkettot be kell hajtani.
> >>>
> >>> Vajk
> >>>
> >>> 2013/2/22 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
> >>>
> >>>   Magyarorszagon is es itt, Ausztriaban is lattam sok olyan hazat,
> >>> amely a
> >>>> 70-es, 80-as evekben epult, s ennek megfeleloen lett kialakitva a
> >>>> pinceben levo garazshoz a lejto. Ezeknek a hazaknak a tulajdonosai
> >>>> ma mind a kertben vagy az utcan parkolnak az uj autoikkal. :)))
> >>>>
> >>>> Karoly
> >>>>
> >>>> -------- Original Message --------
> >>>>
> >>>>    Sziasztok!
> >>>>
> >>>>>
> >>>>> Anno Moszkvicsra terveztem a garázst és az udvari behajtót.
> >>>>> Többször ki és beálltam az autóval a telken, természetesen
> >>>>> tolatva! (Este jössz haza, már benned van a rutin, simán beteszed
> >>>>> az autót, reggel álmosan előre simán
> >>>>> kiállsz) Megvolt az ív, ide-oda tologattuk a leendő garázsajtót, a
> >>>>> legkönnyebb és legegyszerűbb beállás érdekében. Felépült a garázs,
> >>>>> helyén az ajtó, minden szuper, örül. Ki-beállás egyszerű, utas
> >>>>> nélkül a jobb falra tolatva, hátul koppanásig (vonóhorog), a másik
> >>>>> oldalon maximális a hely.
> >>>>> Autócsere Zastavára. Nem tudok az íven befordulni, a garázsba
> >>>>> történő beállás nem gond. Persze, ez elsőkerekes, máshogy húzza
> >>>>> illetve tolja magát ívben. Beállóív korrigál viacolorral.
> >>>>> Autócsere Vectrára. A garázzsal nincs gond, de az ív itt sem jó.
> >>>>> Korrigálás viacolorral. Megint autócsere Thaliára. A két
> >>>>> korrigálás után a beállással semmi gond, a garázzsal sem.
> >>>>> Viszont kicsi a hely a garázsban. Polcok kellenek. Megoldottam
> >>>>> Salgó polcokkal. Nem lábon állnak, hanem függesztve vannak a
> >>>>> plafonról. A felső polcsort oldalt és hátul az oldalfalra
> >>>>> rögzített salgóláb tartja, míg a belső részeket függesztett
> >>>>> salgólábak. Az alsó polc magassága úgy lett megválasztva, hogy
> >>>>> állva simán elférek alatta (aki magasabb, menjen a saját
> >>>>> garázsába!). A terhelhetősége igen jó, a 85 kilóm alatt még a sima
> >>>>> polc sem hajlik be, erről szereltem az egészet. A garázsban
> >>>>> körben, mindenhol polcok függenek, így alul nem akadályoznak
> >>>>> senkit, mégis sok a hely. A födém betongerenda + kefni és beton.
> >>>>> 20 éve megvan a szerkezet, mindig csak toldok hozzá, még a festék
> >>>>> sem repedt meg soha a plafonon. Fotót ne kérjetek, mert még a
> >>>>> takarítólista is kitilt, a netről is!!
> >>>>>
> >>>>> Üdv: Zoli
> >>>>>
> >>>>> -----Original Message-----
> >>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> >>>>> [mailto:elektro-etc-bounces@**** tesla.hu
> >>>>> <http://tesla.hu><elektro-etc-bounces@**tesla.hu<elektro-etc-
> bounc
> >>>>> es at tesla.hu>
> >>>>>> ]
> >>>>> On
> >>>>> Behalf Of Vajk Fekete
> >>>>> Sent: Thursday, February 21, 2013 10:00 PM
> >>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
> >>>>> Subject: Re: [elektro-etc] garazsba beallas
> >>>>>
> >>>>> en 5x5 stafnibol csinaltam a fuggolegest. a karok ragasztva es
> >>>>> szegelve vannak, meg egy-egy 60-as csavar is van benne ketoldalrol
> >>>>> :-)
> >>>>>
> >>>>> Plusz azt a trukkot csinaltam, hogy a trapez alaku karok
> >>>>> ketoldalt, kozepen meg az 5x5-bol egy darab vizszintes, de a karok
> >>>>> felso sikjatol feljebb 18mm-el, igy csak 32mm-t lapol a karokkal
> >>>>> es annyin van osszeragasztva.
> >>>>> igy
> >>>>> a butorlap polclapok ahogy a szelukkel a karokon felfekusznek, a
> >>>>> tetejuk sikban van a kozepso vizszintes 5x5-el, hatul meg be
> >>>>> tudnak logni a falon levo stafnik koze, nincs hatul res. Keressek
> >>>>> fenykepet?
> >>>>>
> >>>>> Az eredeti dizajn lenyege igy elveszik, de ennek ellenere stabil.
> >>>>> 100+ vagyok. (Az eredetiben az  a poen, hogy van a kozepso also
> >>>>> lec, ami a kar kulso csucsaval szegelve van, a masik vege meg
> >>>>> tamaszkodik a fuggoleges tarton. Tehat ha az orra a konzolnak
> >>>>> logni akar, akkor az ellen pont ki van tamasztva. En ezt rabiztam
> >>>>> a 7 vagy 8 cm magas konzolra. Az alacsonyabb polckoznel problema
> >>>>> is hogy kicsit belog a konzol lefele.)
> >>>>>
> >>>>> Vajk
> >>>>>
> >>>>> 2013/2/21 Tanács Dávid Szilveszter <tanacsdavid at sosperec.hu>
> >>>>>
> >>>>>    En majd most tavasszal/nyaron akarom a garazs bal falat
> >>>>> (reszben)
> >>>>>
> >>>>>> ilyennel. A kozepen hagyok lyukat, hogy az ajtot rendesen
> >>>>>> lehessen nyitni.
> >>>>>> :)
> >>>>>>
> >>>>>> Hany kilo vagy? En is 40 centivel gondolkozom, es tetszik, ha
> >>>>>> tenyleg massziv. Kell ragasztani, vagy annyira azert nem fontos,
> >>>>>> mint ahogy irja?
> >>>>>> Tetszik a tervekben a jelenleg meglevo egyetlen faipari
> >>>>>> villamosgepemmel, egy dekopirfuresszel meg lehet epiteni.
> >>>>>>
> >>>>>> dá
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> 2013-02-21 21:26 időpontban Vajk Fekete ezt írta:
> >>>>>>
> >>>>>>    Hehe. Pont ez alapjan es pont ilyen stilusu polcok vannak most
> >>>>>> a
> >>>>>>
> >>>>>>> pincemben.
> >>>>>>> Sot, a sogoromnak is ilyet csinaltam. Brutal eros, annak
> >>>>>>> ellenere hogy konzolos. Vagy 40 centi kinyulasa van, de nem
> >>>>>>> konyul le ha felmaszok sem.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Vajk
> >>>>>>>
> >>>>>>> 2013/2/21 Tanács Dávid Szilveszter <tanacsdavid at sosperec.hu>
> >>>>>>>
> >>>>>>>     Meg persze lehet a garazs vegebe olyan polcot rakni, ami ala
> >>>>>>> befer a
> >>>>>>>
> >>>>>>>   nozi,
> >>>>>>>> pl. ilyet:
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>
> http://woodgears.ca/shelves/********garage.html<http://woodgear
> >>>>>>>> s.ca/shelves/******garage.html>
> >>>>>>>>
> <http://**woodgears.ca/shelves/******garage.html<http://woodgea
> >>>>>>>> rs.ca/shelves/****garage.html>
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>
> <http://**woodgears.ca/**shelves/**ga<http://woodgears.ca/shelve
> >>>>>>> s/**ga><
> >>>>> http://woodgears.ca/shelves/****ga
> >>>>> <http://woodgears.ca/shelves/**ga>>
> >>>>> rage.html>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>>     <http://woodgears.**ca/****shelves/garage.html<http://**
> >>>>>>>>
> >>>>>>> woodgears.ca/shelves/garag
> >>>>>>>
> <http://woodgears.ca/shelves/**garag<http://woodgears.ca/shelves
> >>>>>>> /garag>
> >>>>>>
> >>>>> e.html>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>
> >>>
> >>
> >



More information about the Elektro-etc mailing list