[elektro-etc] garazsba beallas
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Fri Feb 22 09:04:35 CET 2013
> igy a tobbivel kenytelen az elso-hatso
> tulnyulas noni
Pedig mit is mondott annak idejen Alec Issigonis? :)))
Karoly
-------- Original Message --------
> ugyanarrol beszelunk. 50 centit nott a hossz, nem nohetett ennyit a
> tengelytav. nem is nott csak 24-et, igy a tobbivel kenytelen az elso-hatso
> tulnyulas noni. a szabad hasmagassag meg csokkent, mert jobbak az utak, es
> hajszoljuk a fogyasztast, nagysebessegu stabilitast.
>
> Vajk
>
> 2013/2/22 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
>
>> Pedig nezd csak meg! Epp a multkor lattam egy jo kis osszehasonlitast
>> valamelyik ujsagban (azt hiszem, az osztrak autoklub ujsagban) a Golf
>> I-VII-ig. Megdobbento!!! (Szandekos a harom felkialtojel.) Minden meret
>> adat nott, a tengelytavot is beleertve.
>>
>> Erdekes modon, most, a VII-es Golf-nal kicsit visszavettek a tempobol a
>> fijuk, ez egy hajszalnyival kisebb, de az I-es es a V-os Golf hossza kozt
>> (pontosan nem emlekszem), de >40 centi kulonbseg van.
>>
>> Ja, megneztem a wikiben, meg tobb is: 3705 mm vs. 4206 mm. :)))
>> Tengelytav (Golf I vs. Golf VII): 2400 mm vs. 2637 mm :)))
>>
>> Es a Golf elvileg "csak" egy kis-kozepkategorias auto!
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>> egyszeruen hosszabb az auto, de a tengelytav nem nohetett annyit, mert
>>> akkor a fordulas problemas lenne. plusz alacsony az eleje legellenallas
>>> celjabol.
>>>
>>> Vajk
>>>
>>> 2013/2/22 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
>>>
>>> Igen, a kocsik szelessege es a hosszusaga is nott, de en a lejtorol
>>>> beszeltem.
>>>> A mai autok geometriaja egyszeruen nem teszi lehetove azokon a regi
>>>> lejtokon a garazsba allast (eltekintve nehany kisautotol).
>>>> A mai autok eleje - vajon biztonsagi zonakent, vagy csak divatbol? -
>>>> sokkal hosszabban nyulik ki az elso kerekek ele, mint a regieke.
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>> -------- Original Message --------
>>>>
>>>> En is ismerek, aki a daciahoz meretezte a kaput. Sot, ket garazskapuja
>>>>
>>>>> van,
>>>>> egyedi meretre csinaltak, es nem egyformak. (a komuves mar csak ilyen).
>>>>> Az
>>>>> egyik kicsit nagyobb, azon befer a focus csak egyik tukrot behajtva, a
>>>>> masikhoz mindkettot be kell hajtani.
>>>>>
>>>>> Vajk
>>>>>
>>>>> 2013/2/22 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
>>>>>
>>>>> Magyarorszagon is es itt, Ausztriaban is lattam sok olyan hazat,
>>>>> amely a
>>>>>
>>>>>> 70-es, 80-as evekben epult, s ennek megfeleloen lett kialakitva a
>>>>>> pinceben
>>>>>> levo garazshoz a lejto. Ezeknek a hazaknak a tulajdonosai ma mind a
>>>>>> kertben
>>>>>> vagy az utcan parkolnak az uj autoikkal. :)))
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>>
>>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>>
>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> Anno Moszkvicsra terveztem a garázst és az udvari behajtót. Többször
>>>>>>> ki
>>>>>>> és
>>>>>>> beálltam az autóval a telken, természetesen tolatva! (Este jössz haza,
>>>>>>> már
>>>>>>> benned van a rutin, simán beteszed az autót, reggel álmosan előre
>>>>>>> simán
>>>>>>> kiállsz) Megvolt az ív, ide-oda tologattuk a leendő garázsajtót, a
>>>>>>> legkönnyebb és legegyszerűbb beállás érdekében. Felépült a garázs,
>>>>>>> helyén
>>>>>>> az
>>>>>>> ajtó, minden szuper, örül. Ki-beállás egyszerű, utas nélkül a jobb
>>>>>>> falra
>>>>>>> tolatva, hátul koppanásig (vonóhorog), a másik oldalon maximális a
>>>>>>> hely.
>>>>>>> Autócsere Zastavára. Nem tudok az íven befordulni, a garázsba történő
>>>>>>> beállás nem gond. Persze, ez elsőkerekes, máshogy húzza illetve tolja
>>>>>>> magát
>>>>>>> ívben. Beállóív korrigál viacolorral. Autócsere Vectrára. A garázzsal
>>>>>>> nincs
>>>>>>> gond, de az ív itt sem jó. Korrigálás viacolorral. Megint autócsere
>>>>>>> Thaliára. A két korrigálás után a beállással semmi gond, a garázzsal
>>>>>>> sem.
>>>>>>> Viszont kicsi a hely a garázsban. Polcok kellenek. Megoldottam Salgó
>>>>>>> polcokkal. Nem lábon állnak, hanem függesztve vannak a plafonról. A
>>>>>>> felső
>>>>>>> polcsort oldalt és hátul az oldalfalra rögzített salgóláb tartja, míg
>>>>>>> a
>>>>>>> belső részeket függesztett salgólábak. Az alsó polc magassága úgy lett
>>>>>>> megválasztva, hogy állva simán elférek alatta (aki magasabb, menjen a
>>>>>>> saját
>>>>>>> garázsába!). A terhelhetősége igen jó, a 85 kilóm alatt még a sima
>>>>>>> polc
>>>>>>> sem
>>>>>>> hajlik be, erről szereltem az egészet. A garázsban körben, mindenhol
>>>>>>> polcok
>>>>>>> függenek, így alul nem akadályoznak senkit, mégis sok a hely. A födém
>>>>>>> betongerenda + kefni és beton. 20 éve megvan a szerkezet, mindig csak
>>>>>>> toldok
>>>>>>> hozzá, még a festék sem repedt meg soha a plafonon. Fotót ne kérjetek,
>>>>>>> mert
>>>>>>> még a takarítólista is kitilt, a netről is!!
>>>>>>>
>>>>>>> Üdv: Zoli
>>>>>>>
>>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces@******
>>>>>>> tesla.hu <http://tesla.hu><elektro-etc-**bounces@**tesla.hu<elektro-*
>>>>>>> *etc-bounces at tesla.hu <elektro-etc-bounces at tesla.hu>>
>>>>>>>
>>>>>>>> ]
>>>>>>>>
>>>>>>> On
>>>>>>> Behalf Of Vajk Fekete
>>>>>>> Sent: Thursday, February 21, 2013 10:00 PM
>>>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] garazsba beallas
>>>>>>>
>>>>>>> en 5x5 stafnibol csinaltam a fuggolegest. a karok ragasztva es
>>>>>>> szegelve
>>>>>>> vannak, meg egy-egy 60-as csavar is van benne ketoldalrol :-)
>>>>>>>
>>>>>>> Plusz azt a trukkot csinaltam, hogy a trapez alaku karok ketoldalt,
>>>>>>> kozepen
>>>>>>> meg az 5x5-bol egy darab vizszintes, de a karok felso sikjatol feljebb
>>>>>>> 18mm-el, igy csak 32mm-t lapol a karokkal es annyin van
>>>>>>> osszeragasztva.
>>>>>>> igy
>>>>>>> a butorlap polclapok ahogy a szelukkel a karokon felfekusznek, a
>>>>>>> tetejuk
>>>>>>> sikban van a kozepso vizszintes 5x5-el, hatul meg be tudnak logni a
>>>>>>> falon
>>>>>>> levo stafnik koze, nincs hatul res. Keressek fenykepet?
>>>>>>>
>>>>>>> Az eredeti dizajn lenyege igy elveszik, de ennek ellenere stabil. 100+
>>>>>>> vagyok. (Az eredetiben az a poen, hogy van a kozepso also lec, ami a
>>>>>>> kar
>>>>>>> kulso csucsaval szegelve van, a masik vege meg tamaszkodik a
>>>>>>> fuggoleges
>>>>>>> tarton. Tehat ha az orra a konzolnak logni akar, akkor az ellen pont
>>>>>>> ki
>>>>>>> van
>>>>>>> tamasztva. En ezt rabiztam a 7 vagy 8 cm magas konzolra. Az
>>>>>>> alacsonyabb
>>>>>>> polckoznel problema is hogy kicsit belog a konzol lefele.)
>>>>>>>
>>>>>>> Vajk
>>>>>>>
>>>>>>> 2013/2/21 Tanács Dávid Szilveszter <tanacsdavid at sosperec.hu>
>>>>>>>
>>>>>>> En majd most tavasszal/nyaron akarom a garazs bal falat (reszben)
>>>>>>>
>>>>>>> ilyennel. A kozepen hagyok lyukat, hogy az ajtot rendesen lehessen
>>>>>>>> nyitni.
>>>>>>>> :)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Hany kilo vagy? En is 40 centivel gondolkozom, es tetszik, ha tenyleg
>>>>>>>> massziv. Kell ragasztani, vagy annyira azert nem fontos, mint ahogy
>>>>>>>> irja?
>>>>>>>> Tetszik a tervekben a jelenleg meglevo egyetlen faipari
>>>>>>>> villamosgepemmel,
>>>>>>>> egy dekopirfuresszel meg lehet epiteni.
>>>>>>>>
>>>>>>>> dá
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2013-02-21 21:26 időpontban Vajk Fekete ezt írta:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Hehe. Pont ez alapjan es pont ilyen stilusu polcok vannak most a
>>>>>>>>
>>>>>>>> pincemben.
>>>>>>>>> Sot, a sogoromnak is ilyet csinaltam. Brutal eros, annak ellenere
>>>>>>>>> hogy
>>>>>>>>> konzolos. Vagy 40 centi kinyulasa van, de nem konyul le ha felmaszok
>>>>>>>>> sem.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2013/2/21 Tanács Dávid Szilveszter <tanacsdavid at sosperec.hu>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Meg persze lehet a garazs vegebe olyan polcot rakni, ami ala
>>>>>>>>> befer
>>>>>>>>> a
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> nozi,
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> pl. ilyet:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> http://woodgears.ca/shelves/**********garage.html<http://woodgears.ca/shelves/********garage.html>
>>>>>>>>>> <http://**woodgears.ca/shelves/********garage.html<http://woodgears.ca/shelves/******garage.html>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://**woodgears.ca/**shelves/******garage.html<http://woodgears.ca/shelves/******garage.html>
>>>>>>>>>> <http**://woodgears.ca/shelves/******garage.html<http://woodgears.ca/shelves/****garage.html>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://**woodgears.ca/****shelves/**ga<http://woodgears.ca/**shelves/**ga>
>>>>>>>>> <http://woodgears.**ca/shelves/**ga<http://woodgears.ca/shelves/**ga>
>>>>>>>>>> <
>>>>>>>>>
>>>>>>>> http://woodgears.ca/shelves/******ga<http://woodgears.ca/shelves/****ga><
>>>>>>> http://woodgears.ca/shelves/****ga <http://woodgears.ca/shelves/**ga>
>>>>>>>>>
>>>>>>> rage.html>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> <http://woodgears.**ca/******shelves/garage.html<http://**
>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> woodgears.ca/shelves/garag <http://woodgears.ca/shelves/****garag<http://woodgears.ca/shelves/**garag>
>>>>>>>>> <http://woodgears.ca/**shelves/garag<http://woodgears.ca/shelves/garag>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> e.html>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list