[elektro-etc] Ha már akku...
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Feb 13 11:57:55 CET 2013
200mA nagyon sok. Azt mindenkepp meg kell keresni.
Tipikusan leszivja es megoli az akkut.
A toltes a fesszabalyzo miatt lassu a vegen , igy mindig 70-80% ra rangatja
, fogyasztja a ciklusszamot es hamar kivegzi.
Bye
Dexter
2013.02.13. 7:12, "Móczik Gábor" <pm_levlista at progzmaster.hu> ezt írta:
> Hali!
>
> Az autómba nemrég vettem a második akkut.
> Az előző egy Exide Excell volt, elég jó volt, de két hónap után kb.
> 7-8Ah-ra csökkent a kapacitása. Ezzel kihúztam pár évet, azonban kb. 1-2
> hónapja vennem kellett egy újat. Vettem egy Varta akármit, ami a kúton
> volt, mert sürgősen kellett.
>
> Érezhető hogy teljesen feltöltve is jóval kisebb az indítóárama mint az
> exide-nak, hideg (-10 fok) autót nyögvenyelősen indítja, de amúgy pöccre
> indul a cucc.
>
> Múltkor 15 perc tompított meg 1-1.5 óra helyzetjelző után már nem indult a
> rendszer. Akkor feltöltöttem. Aztán valamelyik reggel megint nem indult a
> rendszer...
>
> Amikor megmérem, akkor mindig 100-200mA körül van a fogyasztás kikapcsolt
> állapotban, járó motornál meg 14.5-14.6V körül a töltés.
> Ez utóbbi soknak tűnik, bár stabil, és nem látni hogy sav/víz folyt volna
> ki miatta az akkuból.
> Minden nap járok az autóval, maximum hétvégén áll 24 órán át, de még akkor
> is 1.6A körüli fogyasztás kellene folyamatosan, hogy 40Ah elfogyjon az
> 50-ből. Szerintem ez az aksi is már csak 8-10Ah-ás.
>
> Szerintetek életszerű, hogy a mindkét akku selejt, vagy az a töltőfesz
> képes kinyírni az aksit ennyire rövid idő alatt?
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list