[elektro-etc] Metro fek

Kaczmarek Edvard edk-eletc at babakezek.hu
Mon Aug 26 15:23:45 CEST 2013


> > A villamosfékkel nem lehet állóra lassítani, a végén mindenképp kell
légfékezni.
> 
> Az örvényáramúval is lehet, csak gondolom nem elég jó a lassulás kis 
> fordulatszámon, AC meg DC motorral pedig mindenképpen lehet állóra 
> fékezni, végig teljes nyomatékkal.
> 
> Hogy a metróban lehet-e, azt nem tudom, de technikailag lehetséges.

Nem lehet, nincs ilyen furmányos vezérlés. A lassulással a fékerő is csökken.

,,Minden kocsit öngerjesztéses villamos ellenálásfékkel , légfékkel és
rögzitőfékekkel látták el .

A villamosfék alkalmazása lehetőve tette a közlekedés biztonságának lényeges
növelését , ugyanis a villamosfék kezelése egyszerű a szerelvény minden
kocsiján egyszerre működik , a kerekek megcsúszása kevésbé valószínű ( a
kerekek a forgási sebességének csökkenésével a fékező erő is kisebb lesz ) , a
kerékabroncsok nem melegszenek .

Ezen kívül a féktuskók kopásából származó por elenyésző , mivel a tuskós
fékezést kb . 10 -12 km/h sebességről történő fékezésnél használunk.

Ez az alagútban való közlekedésnél rendkívül fontos hiszen kevésbé szennyezi a
levegőt. Ugyanakkor eszközmegtakarítást  is jelent ui. a féktuskók élettartama
a villamosfék alkalmazásával kb. 25 szörösére nőtt.''



More information about the Elektro-etc mailing list