[elektro-etc] Metro fek
Kaczmarek Edvard
edk-eletc at babakezek.hu
Mon Aug 26 15:23:45 CEST 2013
> > A villamosfékkel nem lehet állóra lassítani, a végén mindenképp kell
légfékezni.
>
> Az örvényáramúval is lehet, csak gondolom nem elég jó a lassulás kis
> fordulatszámon, AC meg DC motorral pedig mindenképpen lehet állóra
> fékezni, végig teljes nyomatékkal.
>
> Hogy a metróban lehet-e, azt nem tudom, de technikailag lehetséges.
Nem lehet, nincs ilyen furmányos vezérlés. A lassulással a fékerő is csökken.
,,Minden kocsit öngerjesztéses villamos ellenálásfékkel , légfékkel és
rögzitőfékekkel látták el .
A villamosfék alkalmazása lehetőve tette a közlekedés biztonságának lényeges
növelését , ugyanis a villamosfék kezelése egyszerű a szerelvény minden
kocsiján egyszerre működik , a kerekek megcsúszása kevésbé valószínű ( a
kerekek a forgási sebességének csökkenésével a fékező erő is kisebb lesz ) , a
kerékabroncsok nem melegszenek .
Ezen kívül a féktuskók kopásából származó por elenyésző , mivel a tuskós
fékezést kb . 10 -12 km/h sebességről történő fékezésnél használunk.
Ez az alagútban való közlekedésnél rendkívül fontos hiszen kevésbé szennyezi a
levegőt. Ugyanakkor eszközmegtakarítást is jelent ui. a féktuskók élettartama
a villamosfék alkalmazásával kb. 25 szörösére nőtt.''
More information about the Elektro-etc
mailing list