[elektro-etc] Metro fek

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Mon Aug 26 15:22:12 CEST 2013


"...előrelátó vezetéssel tulajdonképpen
minimálisra leszorítható az üzemi fékek használata...."

rövid pesti megállótávolságoknál nagyon felgyorsítanak, és utána
meg satuzni kell, mert túl későn kezdenek lassítani, és akkor a fékárammal
való elfűtés már kevés, mert nincs elég előrelátás

meg ugye a befékezett kerék csúszik a sinen, viszont ha meg sínfékes,
akkor nem a kereket kell koptatni, hanem a sínt

de nagyon le vagyunk maradva vagy 75 évvel, mert
pl. Töfflinger-kapcsolás villamosok fékezésekor akkumulátorba

1936-ban a 2806-os motorkocsit próbaként Töfflinger-féle áramvisszanyerő (
rekuperációs) ... Töfflinger-kapcsolás. A Töfflinger-kapcsolás elvi rajza.

http://villamosok.hu/nza/toff.gif

http://villamosok.hu/nza/26002800.html

A villamosokon ezzel a rendszerrel kb. 20-22 %-os árammegtakarítást
értek el. Ennél is kedvezőbb volt a földalatti vasúton a helyzet, itt
közel 36 %-os árammegtakarást regisztráltak. Ez annak volt köszönhető,
hogy a földalatti vasút kocsijai nem voltak légfékkel felszerelve, a
megálláshoz a villamosféket és a kéziféket kellett használni.



Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta, 2013.08.26.:
> Na, akkor azt nem ertem, amiket a multkor itt irkaltatok, hogy Pesten
> "satuznak" a metrovezetok. Ezert irtam le az itteni tapasztalatomat,
> mert itt ugy tunik, csak ritkan hasznaljak a "rendes" feket.


> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>>
>>> Ismetlem, ez csak laikus megfigyeles, feltetelezem, hogy amit en
>>> generatorhangnak titulaltam, az valami eros visszataplalasos(?),
>>> orvenyaramos(?), vagy nem tudom, milyen fek lehet.
>>
>> Persze, alapban villamosfékkel lassítanak. Jó esetben visszatáplál,
>> Budapesten
>> ellenálláson f&#369;ti el a teljesítményt.
>>
>> Ed
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list