[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 24 23:27:23 CEST 2013


Hat ennek csak 1 modja van, ki kell nyomtatni, es egymasra
tenni, hogy a minimalis kulonbsegeket is latni lehessen.

Most jobban megnezve, tenyleg ugy tunik, minden valtasnal a
benzinest egy picit jobban lehet huzatni, a valtasoknal atveszi
az elonyt.
Pl dizel 50 elott picivel leesik 5 ala, es ott vege is van, de
kozben volt 8 felett is, benzin meg az 5-ot sem eri el, soha.
Kb 45-55 kozott a benzinesek meg tart az 1-es vege, ott tud
majd 5-ot. Dizelnek itt mar kell a kettes, 4.2-t tud.
Kb 55-nel a benzines is keri a kettest, gyorsulas visszaesik
arra a kb 2.8-ra amit emlitettel.
Dizel itt meg 3.8-at tud, egesz a kettes vegeig, kb 75-ig jobb
mint a benzines.
Ott egy rovid szakaszra megint a benzin jo (minimalisan),
es ez ismetlodik.

Osszegzes: benzines csak rovid szakaszokon jobb, minimalis mertekben.
Egyebkent mindig a dizel jobb, sokkal.
Csak nezd meg az abrat. A kedvenc szakaszodon 2.5 vs 2.8 az allas,
20-30 kozott viszont 8.2 vs 4.8, 50-75 kozott 4.2 vs 2.8.
A 2.5/2.8-at nem neveznem eletveszelyes kulonbsegnek, de ha tenyleg
az, akkor a 4.2/2.8 meg inkabb az, szoval ezt buktad.

Nincs semmi meglepo az egeszben, csak nezz ra a nyomatek-gorbere,
hasonlitsd ossze a gorbe alatti teruleteket. A valto-kiosztas
megkomplikalja a dolgot egy kicsit, de a lenyegen nem valtoztat.

Termeszetesen teljesen elmeleti uzemallapotokrol beszelunk,
padlogazon leszabalyozasig forgatva a motort.


Kovács József wrote:
> 
> 2013.08.24. 22:23 keltezéssel, Ferenc VALENTA írta:
>> Az egesz gorben szinte mindenhol, minden sebessegnel a dizel
>> tud JELENTOSEN nagyobb gyorsulast,
> 
> Valamit elnéztél... lásd piros vonalak.
> 
> Nézzük csak, mindig a kb. reális fokozatokban
> 
>  25 km/h B4,6 D7,7 >> D nyer
> 
>  50 km/h B2,8 D2,6 >> B nyer
>  (forszírozva B4,7 D4,0 >> B nyer )
> 
>  75 km/h B2,8 D2,6 >> B nyer
> 
> 100 km/h B1,7 D1,7 >> egál
> 
> 125 km/h B1,3 D1,0 B nyer
> 
> 150 km/h B0,8 D0,8 >> egal
> 
> Szerintem ~ 35 km/h az a határ, amíg a dízel a nyerő.
> E két egyforma autó esetén.
> 
> Utána egál vagy a benzines nyer :-)
> 
> KJ
> 
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list