[elektro-etc] Tuneti kezeles?

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Aug 24 21:38:44 CEST 2013


Igen. Ugy latom. Kisebbek a km oran az atfedesek, igy egy eros dizel uzemi
fordulata ugy 2000 korul van . 1500 alatt nem ebred fel a turbo , 3000
felett mar szetforgatod , elkezd sokat enni a lerovidult egesi ido alatt.
Benzinesnel elcirkalhat az ember kenylemesen csak 1-3-5 vagy 2-4 fokozatban
, nem esik ki a tartomanybol - sot , most olvastam hogy amcsik reteszelik a
valto par fokozatat nehany auton uzemmod fuggvenyeben hogy ezt a shortshift
dolgot kieroszakoljak fogyasztascsokkentesi okokbol. Mindez szerintem eleg
nehezen kivitelezheto egy dizelnel.

Bye
Dexter
2013.08.24. 20:38, "Imre Kormos" <imre.kormos at gmail.com> ezt írta:

> Úgy látod, a dizelek váltója többfokozatú?
> Ki
> 2013.08.24. 20:22, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:
>
> > Elvben lehetne mindenutt azonos a gyorsitokepessege, de akkor nem a
> > dizelekkel terjedne a ketjegyu sebvalto - a teslahoz hasonloan
> egyfokozatu
> > lenne a valtoja.:-)
> >
> > Bye
> > Dexter
> > On 24 Aug 2013 20:12, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
> >
> > >
> > >
> > > 2013.08.24. 15:34 keltezéssel, Ferenc VALENTA írta:
> > >
> > >> Tulajdonkepp mindegy, milyen fordulaton megy.
> > >> Ugyanaz a teljesitmeny kijon alacsony fordulat * nagy nyomatek *
> > >> magas sebessegfokozat, vagy magas fordulat * alacsonyabb nyomatek *
> > >> alacsony sebessegfokozat.
> > >> Es akkor mar miert ne hasznald alacsony fordulaton, minek bogetned?
> > >>
> > >
> > > Mert éppen szeretnék erősen gyorsítani?
> > >
> > > benzinesnél váltok vissza egyet/kettőt és onnan húzni kezd sokáig
> > > dízelesnél nem tudok hova, nem tudok erősen gyorsítani, mert
> > > magas fordulatnál sem nő a nyomaték...
> > >
> > > KJ
> > >
> > >
> >
>


More information about the Elektro-etc mailing list