[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sat Aug 24 21:06:07 CEST 2013


Bela kiraly nagy kiraly volt, de Istvan meg nagyobb, ezert rola 
szeretnek beszelni...

Karoly

-------- Original Message --------

> Legyen a helyzet az alábbi... az iker CIVIC-ek példáján.
> http://faldeko.hu/civic.jpg
>
> Mondjuk 75-el beszorulok a teherautó mögé, de haladnék.
> Végre jön szembe egy lyuk, nosza előzzünk, mondjuk 100-ig húzatva.
>
> Ezt ...
> a benzines CIVIC esetén legrövidebb idő alatt
> egy vissza 2.-ba váltással tudom megoldani
> Mint a görbéjén látszik ekkor ~ 2,8 m/sec2 gyorsulással índítok
> és 2.-ban végig forgatva is legalább 2,1 marad a mininmum
> Nincs értelme 3.-ba tenni, ha sietős, mert ott kisebb a gyorsítás!
> Mivel benzines nem gond neki a végig forgatás.
> (és turbó késlekedés sincs...)
>
> A dízelesnél ... ha nem kímélem
> akkor 3.-ba TUDOM visszarakni 75-nél
> Amihez már CSAK ~2,5 m/sec2 gyorsulás tartozik.
> És mire 100-ig gyorsul már 2 m/sec2 ALÁ esik a gyorsítás
> Miközben a károsnak mondott fordulat tartományban üzemel!
> és alighanem a turbóra is kellett várni pár tized másodpercet :-(
>
> Vagyis a dízellel TÖBB IDŐ ugyanaz az előzés.
> ráadásul ha elnéztem picit, akkor a dízel
> sajnos pont a manőver végén kezd el gyengülni!!!
> Míg a benzinessel esélyesebb, hogy végül beférek...
>
> A kevésbé durva előzésnél 3.-ban még inkább kijön ez...
> A benzines végig ~ 1,8 m/sec2 gyorsítással húz
> A dízeles  4.-ben kb. hasonló gyorsítással índít
> a turbólyuk után és végére ismét elgyengül...
> Belevíve a halálba.
>
> 4. kontra 5.-ben kb pariban vannak
>
> 5.-ben és 6.-ban szinteén kb. azonosak ill.
> a benzines nyer ... ha nagyobb a tempó
>
> Szóval VF miért jobb előzni a dízellel?
>
> De, ha egy normál, nem sietős előzést elkúrok,
> akkor is a benzines az esélyesebb, hogy
> egy gyors vissza váltással kimentem magam a bajból...
>
> Legalábbis a görbék alapján.
> És ha nem félek a motorhangtól.
>
>
> KJ
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list