[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 24 16:10:50 CEST 2013
Na megint adtam egy magas labdat.
Neha azert viszonozhatnad ;)
Kovács József wrote:
>> Az a baj, hogy az embernek is van egy kedvelt fordulatszam-tartomanya.
>> Nekem, az urvezetok tobbsegehez hasonloan, ez <2000, de max 2500.
>> KJ-nak >4000. Ha 2000 fele kell porgetnem egy hetkoznapi manoverhez,
>> mint pl elindulas, nem erzem jol magam, elkezdek gondolkozni az auto
>> felgyujtasan es masik vasarlasan.
>
> Nono...
> A kedvencem az 1800-3500 sáv, amiben már
> vakon bízhatok abban, hogy gázadásra >> rendesen gyorsul
> Ebben a sávban lehet jól közlekedni vele.
>
> Normálisan elindulni ill, csak gurulni nyugisan
> ~1300-tól lehet biztonságosan, erőltetés nélkül vele.
> De, innen gyorsítani nem igazán jó... csak ~1600-tól.
> (lefullasztani elinduláskor, kikanyarodáskor 1.-2.-ban kb. lehetetlen
> azt megoldja az MCU, ha nem végtelenül hülye a sofőr, a 3.-ban való
> elinduláshoz már kell egy minimális kuplung, nem dobható el simán...)
>
> A napi használatban tehát egy decens, kezes,
> kis fogyasztású, bár az átlagnál mozgékonyabb autó
> Ebben az üzemmódban 5,5-5,6 liter a benzin igénye.
>
> ---
>
> Azonban ~4300-tól változik a vezérlés....
> Előkerülnek a tartalékok és elkezd MÉG JOBBAN menni :-)
> Cserébe 9 liter fölé kerül a benzin igénye.
>
> Ilyenkor jelentősen az átlag fölötti gyorsulást produkál
> és ezt tartja egészen tiltásig, mert olyan a nyomaték görbe.
>
> Vagyis, ha menni kell megy ...szép nagy tartományban.
> 3.-ban pl. úgy 70-től egészen 148-ig (tiltás) húz erősen VÉGIG!
> Na, ezt nem tudja egy szokvány tömegárú turbó disel, ami
> meghal a fordulat növekedéssel és ezzel akár a halálba visz...
>
> Persze mamár mögé raknak egy 7-8-10 fokozatos DSG-t.
> Ezzel elfedve az alap szart.
>
>
> Vagyis, ha választanom kell egy előzősnél pl.,
> hogy 1800-2500 között gépészkedjek állandóan
> vagy hagyjam simán forogni akár 6500-ig.
>
> Akkor inkább a benzines ami forgatható és
> egyre gyorsabb lesz ... és ezzel biztonságot ad.
>
> KJ
>
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list