[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Kovács József kj at faldeko.hu
Sat Aug 24 15:17:21 CEST 2013


> Az a baj, hogy az embernek is van egy kedvelt fordulatszam-tartomanya.
> Nekem, az urvezetok tobbsegehez hasonloan, ez <2000, de max 2500.
> KJ-nak >4000. Ha 2000 fele kell porgetnem egy hetkoznapi manoverhez,
> mint pl elindulas, nem erzem jol magam, elkezdek gondolkozni az auto
> felgyujtasan es masik vasarlasan.

Nono...
A kedvencem az 1800-3500 sáv, amiben már
vakon bízhatok abban, hogy gázadásra >> rendesen gyorsul
Ebben a sávban lehet jól közlekedni vele.

Normálisan elindulni ill, csak gurulni nyugisan
~1300-tól lehet biztonságosan, erőltetés nélkül vele.
De, innen gyorsítani nem igazán jó... csak ~1600-tól.
(lefullasztani elinduláskor, kikanyarodáskor 1.-2.-ban kb. lehetetlen
azt megoldja az MCU, ha nem végtelenül hülye a sofőr, a 3.-ban való
elinduláshoz már kell egy minimális kuplung, nem dobható el simán...)

A napi használatban tehát egy decens, kezes,
kis fogyasztású, bár az átlagnál mozgékonyabb autó
Ebben az üzemmódban 5,5-5,6 liter a benzin igénye.

---

Azonban ~4300-tól változik a vezérlés....
Előkerülnek a tartalékok és elkezd MÉG JOBBAN menni :-)
Cserébe 9 liter fölé kerül a benzin igénye.

Ilyenkor jelentősen az átlag fölötti gyorsulást produkál
és ezt tartja egészen tiltásig, mert olyan a nyomaték görbe.

Vagyis, ha menni kell megy ...szép nagy tartományban.
3.-ban pl. úgy 70-től egészen 148-ig (tiltás) húz erősen VÉGIG!
Na, ezt nem tudja egy szokvány tömegárú turbó disel, ami
meghal a fordulat növekedéssel és ezzel akár a halálba visz...

Persze mamár mögé raknak egy 7-8-10 fokozatos DSG-t.
Ezzel elfedve az alap szart.


Vagyis, ha választanom kell egy előzősnél pl.,
hogy 1800-2500 között gépészkedjek állandóan
vagy hagyjam simán forogni akár 6500-ig.

Akkor inkább a benzines ami forgatható és
egyre gyorsabb lesz ... és ezzel biztonságot ad.

KJ



More information about the Elektro-etc mailing list