[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 24 16:09:51 CEST 2013


Tanács Dávid Szilveszter wrote:

> Nem ezt mondtam. De az nem vezetes, ha beulok, megnyomom a gombot, es 
> elindul, megall, kanyarodik. Ez az iranytaxi. Fiatal autot is szivesen 

De en ezt is elvezem :)

> vezetnek, nem elvi gondjaim vannak nagyreszukkel, hanem financialis. 
> Tudnek valasztani az idei modellek kozul is.

Ertem en ezt. Sajnos Magyarorszagon az auto luxus, nincs penz a
szakszeru fenntartasara. Ezert van ennyire tulertekelve a
megbizhatosagkent emlegetett szervizigeny, fenntartasi koltseg.
Ha olvasod a listat, sokak szamara kb ez az egyetlen szempont.
Jo auto az, amit nem kell soha szerelni.
Mindegy milyen, csak szerelohoz ne kelljen vinni,
mert az maga a pokol :)
Itt meg siman annyit fizetnek a havi lizingre, amennyiert otthon
autot szoktak venni. Ha valami elromlik, megveszik, ennyi.

> Ebben teljesen egyetertek veled. Jo kozlekedessel minden jo lehet. Csak 
> ehez kell a jo tomegekozlekedes.
> 
> Tegnap rendszeratallas volt, ejszakaztam. Kicsivel 1 utan vegeztem, majd 
> setaltam 10 kilometert, mert a kulso Vaci uton nincs ejszakai 
> kozlekedes, Ujpest Varoskapunal meg lattam az ejjeli busz veget. 2.50-re 
> mar a Nyugatiban voltam, 3.00-as vonattal hazaindultam, 4.30-kor 
> nyitottam a bejarati ajtot. Ha kocsival vagyok, 2 oraval elobb zuhanok 
> agyba. Jo volt a vonat, mert alhattam volna, dolgozhattam volna (felteve 
> ha merek az obegato nemzeti erotartalektol), jo lett volna a kocsi, mert 
> rengeteg idot nyertem volna vele. Raadasul ha hazavezet, akkor meg ott 
> is alhatok.

Otthon en sem nagyon koptattam BKV/MAV jarmuvet. Itt azert mas a helyzet.
Nem egyszer esett meg, hogy a vonaton irtam meg a debug fuggvenyeket,
amivel utana az autogyarban logoltuk az esemenyeket, vagy keszultem fel
a prezentaciokra. Es kipihentebben is erkeztem meg, mint 4-8 ora vezetes
utan. Ha van jo vonat/repulo, az a tuti, egyebkent egy onmagat iranyito,
vagy a leheto legtobbet segito auto, utana a sima auto, majd bicikli/gyalog :)

> De ettol fuggetlenul szeretem a gephangokat, a morgast, a visitast, a 
> gumik nyikkanasat, a nyugodt kampajgasokat, ami nekem elmenyautozas. 
> Elmenyautozas az elhagyott kanyargos uton kicsit megusztatni a murvan 
> (amire felesegem meg vigyorog, anyam halalra valva imadkozik), 
> megfuttyenteni a gumikat a 4-es ut ulloi korforgalmaban (ehez meg csak 
> sebesseg se kell, ritka rossz ott az aszfalt), 70-nel menni a Bakonyban, 
> 2-es alapjarattal kimenni Dolinaba, atmenni Albertirsarol 
> Tapioszentmartonba a 'hegyen' at, kimenni Homokreszre, ugyanigy.
> Ezt sajnos nem tudja nyujtani egy automata auto. Ehez a kis vasgolyo 
> kell, olyan futomuvel, amivel meg tudod mondani az aszfalt szinet, a 
> felfestes vastagsagat.

Pontosan, en is igy vagyok ezzel.
A mai napig hianyzik az a hang, ahogy az oreg Xm otosben elkezdett
huzni egy kis gazadasra 60-90 korul.
A mostani sem rossz, a motorja rendben van, de a futomuve nem az igazi.

> rendesen vezetni, igy az auto lesz ujra a szabadsag. Ha lenne 2 
> jarmuvem, akkor az egyik 'jatszos' lenne, a masik egy 'jozan valasztas', 
> ami akar lehetne teljesen onmukodo is. Kozlekedni jo az, de autozni 
> nekem nem igazan.

Az a masodikat gondolom magad is szerelned. En is ezt tennem, de se
idom, se penzem ra.

-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list