[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Zsolt
zsoltlevlistalaptop at gmail.com
Sat Aug 24 07:38:55 CEST 2013
Kis lyuk eltömődik hamar, nagyot meg észreveszi a vezérlőegység logika.
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Kovács József
> Sent: Friday, August 23, 2013 4:00 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>
> EGR
>
> Vagy egy kis lyukat tartalmazó lezárással ?
> Ami a nyomást engedi felépülni, de gáz alig-alig jut át...
>
> KJ
>
>
> 2013.08.23. 14:40 keltezéssel, Zsolt írta:
> > Az EGR dugózás nem egyszerű móka a mai autóknál, mivel a motorvezérlő
> > tökéletesen észreveszi azt, és kigyújtja a hibalámpát. Ez már több éve
> > így működik a legtöbb autónál, hiszen van légtömegmérő, MAP
> > szenzor.... . A vezérlőegység átprogramozásával valósítható meg a
> dolog.
> >
> > És ugyanez igaz a részecskeszűrőre is.
> >
> > Zsolt
> >
> >> -----Original Message-----
> >> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> >> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> >> On Behalf Of Ferenc VALENTA
> >> Sent: Friday, August 23, 2013 1:43 PM
> >> To: elektro-etc at tesla.hu
> >> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
> >>
> >> Xorn wrote:
> >>
> >>> Persze ez ad egy rugást a környezetvédelemnek, de az meg még inkább,
> >>> ha egy ilyen dugult EGR-rel jár valaki, és elég beszívott levegő
> >>> híján füstölteti az autót meg termeli a nitrogén-oxidokat.
> >>
> >> Dizelnel az EGR dugozas CSOKKENTI a kormolast es a fogyasztast, es
> >> valamelyest noveli az NO kibocsatast es a megbizhatosagot.
> >>
> >> Egyebkent nem nagy kaland, viszonylag ritkan nyit ki,
> >> reszterhelesnel, megfelelo homersekletnel, legnyomasnal stb.. amikor
> >> amugy sem sok karosanyag keletkezik.
> >>
> >>> Andy
> >>>
> >>> 2013/8/23 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> >>>> Miert kellene bocsanatot kerned?
> >>>>
> >>>> Inkabb koszi a hasznos informaciokat!
> >>>>
> >>>> Karoly
> >>>>
> >>>> -------- Original Message --------
> >>>>
> >>>>> A válasz a károsanyag csökkentésében keresendő. Mióta az egr
> >>>>> szeleppel a kipufogó kormot visszavezetik azóta néznek ki így a
> >>>>> szelepek. Eddig benzinesnél nem volt probléma, mert nem közvetlen
> >> befecskendezéses volt.
> >>>>> Most már van.
> >>>>> Én eddig benzines párti voltam, de mióta szinte csak a kis turbó
> >>>>> benzineseket lehet kapni, azóta nem tudom milyen párti legyek. Egy
> >>>>> elég nagy márkafüggetlen szervizt vezetek, és csak azt
> >>>>> látom/tapasztalom, hogy egyre szarabbak az autók. Néhány példa:
> >>>>> 1. Egy 50ekm-es Audi A4 benzines két olajcsere között többszöri
> >>>>> olaj utántöltést igényel a gyakorlatban.
> >>>>> 2. Ford focus diesel olajnívó pálca rendszeresen eltörik.
> >>>>> 3. BMW (320d) turbó 100ekm-nél elgörbül a tengelye (első tulaj,
> >>>>> márkaszervizbe hordott). Gyári turbó ár 440eFt, gyári beszállítói
> >> 230eFt.
> >>>>> 4. 1-es BMW főtengely ékszíjtárcsa 30ekm után cserélendő, mert a
> >>>>> gumi tönkremegy benne.
> >>>>> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani
> >>>>> az
> >>>>> 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden) 6.
> >>>>> Sok 10 éve lekopnak az audik ablakemelő kapcsolóiról a
> piktogrammok.
> >>>>> 7. Ford rádiók gombjai szintén lekopnak 2-3 évesen.
> >>>>>
> >>>>> Amikor már két termosztát is van a rendszerben, hogy a motor és a
> >>>>> hengerfej más hőmérsékletű legyen, és még van egy külön elektromos
> >>>>> motor is a hűtőkörbe, hogy a leállás után is hűtse a turbót, akkor
> >>>>> ott kezd értelmetlen lenni a környezetvédelem, csak, hogy a TFSI
> >>>>> motorhoz visszatérjek.
> >>>>> Vagy gyakran tapasztaljuk, hogy egy adott márka bizonyos
> >>>>> alkatrészeket csak egyben forgalmaz pl. ford commonrail
> >>>>> nyomásszabályzó a nyomócsővel együtt vehető meg, míg a peugeot
> >>>>> ugyanahoz a motorhoz külön is árulja (40e szemben a 150e-el, ha
> >>>>> jól
> >> emlékszem).
> >>>>> Szóval hihetetlen amiket tapasztalunk.
> >>>>> Szoktam figyelni a diesel-benzin vitáitokat is, és gyakran szólnék
> >>>>> bele, de eddig csendben maradtam. Szerintem nem akkora a különbség
> >>>>> mint ami vitát kerítetek ebből. Szerintem annál a kérdésnél, hogy
> >>>>> melyiket érdemes venni gazdaságilag, többet befolyásol az
> >>>>> üzemanyag fajtájánál a gyártó, és a konkrét típus. Megnézve egy
> >>>>> mai Hyundai-t, az egyszerűsége miatt sokkal racionálisabb döntés a
> >>>>> megvásárlása mint pl egy fordnak, alfának.... Mert még egyszerű,
> >>>>> kevés
> >> környezetvédelmi baromsággal.
> >>>>> Szóval, ha valakinek tudok esetleg segíteni valamiben, akkor
> >>>>> írjatok, és bocsi a hosszú levelemért.
> >>>>>
> >>>>> Üdv: Zsolt
> >>>>>
> >>>>>> -----Original Message-----
> >>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> >>>>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> >>>>>> On Behalf Of Karoly Kovacs
> >>>>>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
> >>>>>> To: Elektro-etc
> >>>>>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
> >>>>>>
> >>>>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy
> >>>>>> _g
> >
> >>>>>> olf_v
> >>>>>> _1.4_tsi-nel/
> >>>>>>
> >>>>>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a
> >> cikk.
> >>>>>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
> >>>>>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és
> >
> >>>>>> szétszedett állapotban történő megtisztítása."
> >>>>>>
> >>>>>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan
> >>>>>> ujra pucova? Tenyleg nem ertem.
> >>>>>>
> >>>>>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb.
> >>>>>> ezt kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
> >>>>>>
> >>>>>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb
> >>>>>> benya vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt
> >>>>>> epp
> >
> >>>>>> benzines motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a
> >>>>>> dizel is igy nezne ki.
> >>>>>>
> >>>>>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg
> >>>>>> nem voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot
> >>>>>> en meg sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani,
> >>>>>> hajtek uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
> >>>>>>
> >>>>>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
> >>>>>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne
> >> keruljon!
> >>>>>> :)))
> >>>>>>
> >>>>>> Karoly
> >>>>>
> >>>>>
> >>>
> >>>
> >>
> >>
> >> --
> >> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> >> Deutschland Automotive Network Design
> >> http://www.mentor.com/products/vnd/
> >
> >
> >
> > -----
> > A(z) üzenetben nem található vírus.
> > Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> > Verzió: 2013.0.3392 / Vírus adatbázis: 3211/6601 - Kiadás dátuma:
> 2013.08.23.
> >
> >
> >
More information about the Elektro-etc
mailing list