[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Xorn toth.endre at gmail.com
Fri Aug 23 20:18:32 CEST 2013


Vagy kell egy pici lyuk a dugóra, hogy a nyomás ki tudjon
egyenlítődni, de sok gáz ne nagyon kerülhessen be a rendszerbe.

Az MK3 Mondeo is gyújtogat lámpát, de azt sem mindig, és szerencsére a
világító lámpa sem jelent semmit, nem változik semmi tőle.

Best regards,
Andy

2013/8/23 Zsolt <zsoltlevlistalaptop at gmail.com>:
> Az EGR dugózás nem egyszerű móka a mai autóknál, mivel a motorvezérlő
> tökéletesen észreveszi azt, és kigyújtja a hibalámpát. Ez már több éve így
> működik a legtöbb autónál, hiszen van légtömegmérő, MAP szenzor.... . A
> vezérlőegység átprogramozásával valósítható meg a dolog.
> És ugyanez igaz a részecskeszűrőre is.
>
> Zsolt
>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>> On Behalf Of Ferenc VALENTA
>> Sent: Friday, August 23, 2013 1:43 PM
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>
>> Xorn wrote:
>>
>> > Persze ez ad egy rugást a környezetvédelemnek, de az meg még inkább,
>> > ha egy ilyen dugult EGR-rel jár valaki, és elég beszívott levegő híján
>> > füstölteti az autót meg termeli a nitrogén-oxidokat.
>>
>> Dizelnel az EGR dugozas CSOKKENTI a kormolast es a fogyasztast, es
>> valamelyest noveli az NO kibocsatast es a megbizhatosagot.
>>
>> Egyebkent nem nagy kaland, viszonylag ritkan nyit ki, reszterhelesnel,
>> megfelelo homersekletnel, legnyomasnal stb.. amikor amugy sem sok
>> karosanyag keletkezik.
>>
>> > Andy
>> >
>> > 2013/8/23 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>> >> Miert kellene bocsanatot kerned?
>> >>
>> >> Inkabb koszi a hasznos informaciokat!
>> >>
>> >> Karoly
>> >>
>> >> -------- Original Message --------
>> >>
>> >>> A válasz a károsanyag csökkentésében keresendő. Mióta az egr
>> >>> szeleppel a kipufogó kormot visszavezetik azóta néznek ki így a
>> >>> szelepek. Eddig benzinesnél nem volt probléma, mert nem közvetlen
>> befecskendezéses volt.
>> >>> Most már van.
>> >>> Én eddig benzines párti voltam, de mióta szinte csak a kis turbó
>> >>> benzineseket lehet kapni, azóta nem tudom milyen párti legyek. Egy
>> >>> elég nagy márkafüggetlen szervizt vezetek, és csak azt
>> >>> látom/tapasztalom, hogy egyre szarabbak az autók. Néhány példa:
>> >>> 1. Egy 50ekm-es Audi A4 benzines két olajcsere között többszöri olaj
>> >>> utántöltést igényel a gyakorlatban.
>> >>> 2. Ford focus diesel olajnívó pálca rendszeresen eltörik.
>> >>> 3. BMW (320d) turbó 100ekm-nél elgörbül a tengelye (első tulaj,
>> >>> márkaszervizbe hordott). Gyári turbó ár 440eFt, gyári beszállítói
>> 230eFt.
>> >>> 4. 1-es BMW főtengely ékszíjtárcsa 30ekm után cserélendő, mert a
>> >>> gumi tönkremegy benne.
>> >>> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az
>> >>> 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden) 6.
>> >>> Sok 10 éve lekopnak az audik ablakemelő kapcsolóiról a piktogrammok.
>> >>> 7. Ford rádiók gombjai szintén lekopnak 2-3 évesen.
>> >>>
>> >>> Amikor már két termosztát is van a rendszerben, hogy a motor és a
>> >>> hengerfej más hőmérsékletű legyen, és még van egy külön elektromos
>> >>> motor is a hűtőkörbe, hogy a leállás után is hűtse a turbót, akkor
>> >>> ott kezd értelmetlen lenni a környezetvédelem, csak, hogy a TFSI
>> >>> motorhoz visszatérjek.
>> >>> Vagy gyakran tapasztaljuk, hogy egy adott márka bizonyos
>> >>> alkatrészeket csak egyben forgalmaz pl. ford commonrail
>> >>> nyomásszabályzó a nyomócsővel együtt vehető meg, míg a peugeot
>> >>> ugyanahoz a motorhoz külön is árulja (40e szemben a 150e-el, ha jól
>> emlékszem).
>> >>> Szóval hihetetlen amiket tapasztalunk.
>> >>> Szoktam figyelni a diesel-benzin vitáitokat is, és gyakran szólnék
>> >>> bele, de eddig csendben maradtam. Szerintem nem akkora a különbség
>> >>> mint ami vitát kerítetek ebből. Szerintem annál a kérdésnél, hogy
>> >>> melyiket érdemes venni gazdaságilag, többet befolyásol az üzemanyag
>> >>> fajtájánál a gyártó, és a konkrét típus. Megnézve egy mai Hyundai-t,
>> >>> az egyszerűsége miatt sokkal racionálisabb döntés a megvásárlása
>> >>> mint pl egy fordnak, alfának.... Mert még egyszerű, kevés
>> környezetvédelmi baromsággal.
>> >>> Szóval, ha valakinek tudok esetleg segíteni valamiben, akkor
>> >>> írjatok, és bocsi a hosszú levelemért.
>> >>>
>> >>> Üdv: Zsolt
>> >>>
>> >>>> -----Original Message-----
>> >>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
>> >>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>> >>>> On Behalf Of Karoly Kovacs
>> >>>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
>> >>>> To: Elektro-etc
>> >>>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>> >>>>
>> >>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_g
>> >>>> olf_v
>> >>>> _1.4_tsi-nel/
>> >>>>
>> >>>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a
>> cikk.
>> >>>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
>> >>>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és
>> >>>> szétszedett állapotban történő megtisztítása."
>> >>>>
>> >>>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan
>> >>>> ujra pucova? Tenyleg nem ertem.
>> >>>>
>> >>>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb.
>> >>>> ezt kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
>> >>>>
>> >>>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb
>> >>>> benya vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp
>> >>>> benzines motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a
>> >>>> dizel is igy nezne ki.
>> >>>>
>> >>>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
>> >>>> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en
>> >>>> meg sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
>> >>>> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
>> >>>>
>> >>>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
>> >>>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne
>> keruljon!
>> >>>> :)))
>> >>>>
>> >>>> Karoly
>> >>>
>> >>>
>> >
>> >
>>
>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>> Deutschland Automotive Network Design
>> http://www.mentor.com/products/vnd/
>



More information about the Elektro-etc mailing list