[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sat Aug 24 06:26:37 CEST 2013
Hinnye! :)))
> 1. Elettartam: nem biztos, hogy jo 10+ evre tervezni az autokat.
> Az alatt kijon egy csomo uj technologia, kornyezetbaratabb es
> kisebb fogyasztasu motorok meg EURO 6-7-8 szabalyozas.
Itt en nemi ellentmondast latok. Nem latom, hogy a mai autok kevesebbet
fogyasztananak, mint a 2000 koruli gyartasuak. De NE a katalogusadatokat
nezzuk!!! Emlekeztek peldaul a totalcar nehany evvel ezelotti cikkere,
amelyben egy osoreg Citroen AX-et (ha jol emlekszem) hasonlitanak
fogyasztas szempontjabol elo tesztben egy hiperszuper Euro akarhanyas
Mazda 2-essel? Nagyon meglepo eredmeny jott ki. Ezzel nem azt allitom,
ogy az osoreg talicska jobb, mindossze annyit, hogy a kornyezetvedelmi
eloirasokn oltaran bealdoztuk a fogyasztast. Raadasul en ugy erzem, hogy
az auto teljes eletciklusat tekintve (a gyartasi folyamattol a
reciklalasig) az uj autok valoszinuleg tobb karos anyagot termelnek,
mint a regiek (de legalabbis nem kevesebbet). Ugy ertem, hogy eleve
joval tobb alkatresz kell belejuk, azok raadasul folyton tonkre mennek,
s ezen potalkatreszeket is le kell gyartani (=kornyezetszennyezes),
plusz elektronika, stb, stb.
Keretik nem felreerteni! Egy szavam sem lenne a fejlodes ellen, ha az
nem csak a politikusokat kielegitendo latszat fejlodes lenne! Talan
tenyleg az ilyen Tesla-szeru fecskek tudnanak nyarat csinalni, majd
meglatjuk! Ebben viszont eleg szkeptikus vagyok, a nagy autogyarak -
gondolom - tovabbra is a hulyesegeket nyomatjak majd. Hany honaponkent
is jon ki egy-egy "uj" tipusu, hiperszupernek hazudott Golf? Agyrem!
> Azert jo, hogy a ketutemuektol nagyjabol megszabadultunk, nem?
Ez teljesen igaz!
> Szerintem nem baj, ha van egy hatarozott es viszonylag rovid
> elettartama, az alatt kenyelmesen es jol mukodik, utana recycling.
Ez nem lenne baj, ha az uj autok nem ugy mukodnenek, ahogy mukodnek:
sok-sok hibaval, amely nagyon, de nagyon jo penzt hoz a szerviznek! (Ld.
Kovacs Joska valaszat a leveledre, amellyel egyetertek: legyen az elso
150-200ekm-en lehetoleg nulla hibaval.) Ez ugye - jol tudjuk - nem igy
van, meg a premium markak eseteben sem - lasd peldaul Zsolt tegnapi
hasznos osszefoglalojat. Vagy nezzuk a hires muncheni ceget, ahol
dolgozol!... :)))
> Nekem nagyon tetszik a kovetesi
> tavolsagot automatikusan tarto verzio, kene.
Ez eleg jol hangzik, ugy tudom, mar letezik is, nem?
> Meg az automatikusan fekezo, balesetet elkerulo rendszerek.
Na, ez az, ami nekem nem kene!
> Gondolkodjon csak helyettem, ha arra kap utasitast, vagy a sajat vagy
> mas hulyesege miatt eletveszely van, vagy egyszeruen csak nem akarok
> vagy mason akarok gondolkodni.
Ettol meg - remelem - jo messze vagyunk! Azert remelem, mert a tendencia
sajnos az - lathattunk mar par rossz peldat -, hogy a markecing mindenek
elott, es az oriasi verseny miatt felig kesz, amde kesznek hazudott
"okossagokat" epitenek az autokba.
Karoly
More information about the Elektro-etc
mailing list