[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sat Aug 24 06:26:37 CEST 2013


Hinnye! :)))

 > 1. Elettartam: nem biztos, hogy jo 10+ evre tervezni az autokat.
 > Az alatt kijon egy csomo uj technologia, kornyezetbaratabb es
 > kisebb fogyasztasu motorok meg EURO 6-7-8 szabalyozas.
Itt en nemi ellentmondast latok. Nem latom, hogy a mai autok kevesebbet 
fogyasztananak, mint a 2000 koruli gyartasuak. De NE a katalogusadatokat 
nezzuk!!! Emlekeztek peldaul a totalcar nehany evvel ezelotti cikkere, 
amelyben egy osoreg Citroen AX-et (ha jol emlekszem) hasonlitanak 
fogyasztas szempontjabol elo tesztben egy hiperszuper Euro akarhanyas 
Mazda 2-essel? Nagyon meglepo eredmeny jott ki. Ezzel nem azt allitom, 
ogy az osoreg talicska jobb, mindossze annyit, hogy a kornyezetvedelmi 
eloirasokn oltaran bealdoztuk a fogyasztast. Raadasul en ugy erzem, hogy 
az auto teljes eletciklusat tekintve (a gyartasi folyamattol a 
reciklalasig) az uj autok valoszinuleg tobb karos anyagot termelnek, 
mint a regiek (de legalabbis nem kevesebbet). Ugy ertem, hogy eleve 
joval tobb alkatresz kell belejuk, azok raadasul folyton tonkre mennek, 
s ezen potalkatreszeket is le kell gyartani (=kornyezetszennyezes), 
plusz elektronika, stb, stb.
Keretik nem felreerteni! Egy szavam sem lenne a fejlodes ellen, ha az 
nem csak a politikusokat kielegitendo latszat fejlodes lenne! Talan 
tenyleg az ilyen Tesla-szeru fecskek tudnanak nyarat csinalni, majd 
meglatjuk! Ebben viszont eleg szkeptikus vagyok, a nagy autogyarak - 
gondolom - tovabbra is a hulyesegeket nyomatjak majd. Hany honaponkent 
is jon ki egy-egy "uj" tipusu, hiperszupernek hazudott Golf? Agyrem!

 > Azert jo, hogy a ketutemuektol nagyjabol megszabadultunk, nem?
Ez teljesen igaz!

 > Szerintem nem baj, ha van egy hatarozott es viszonylag rovid
 > elettartama, az alatt kenyelmesen es jol mukodik, utana recycling.
Ez nem lenne baj, ha az uj autok nem ugy mukodnenek, ahogy mukodnek: 
sok-sok hibaval, amely nagyon, de nagyon jo penzt hoz a szerviznek! (Ld. 
Kovacs Joska valaszat a leveledre, amellyel egyetertek: legyen az elso 
150-200ekm-en lehetoleg nulla hibaval.) Ez ugye - jol tudjuk - nem igy 
van, meg a premium markak eseteben sem - lasd peldaul Zsolt tegnapi 
hasznos osszefoglalojat. Vagy nezzuk a hires muncheni ceget, ahol 
dolgozol!... :)))

 > Nekem nagyon tetszik a kovetesi
 > tavolsagot automatikusan tarto verzio, kene.
Ez eleg jol hangzik, ugy tudom, mar letezik is, nem?

 > Meg az automatikusan fekezo, balesetet elkerulo rendszerek.
Na, ez az, ami nekem nem kene!

 > Gondolkodjon csak helyettem, ha arra kap utasitast, vagy a sajat vagy
 > mas hulyesege miatt eletveszely van, vagy egyszeruen csak nem akarok
 > vagy mason akarok gondolkodni.
Ettol meg - remelem - jo messze vagyunk! Azert remelem, mert a tendencia 
sajnos az - lathattunk mar par rossz peldat -, hogy a markecing mindenek 
elott, es az oriasi verseny miatt felig kesz, amde kesznek hazudott 
"okossagokat" epitenek az autokba.

Karoly



More information about the Elektro-etc mailing list