[elektro-etc] Parizsban, Lyon-ban miert nem?

Kovács József kj at faldeko.hu
Wed Aug 21 21:13:02 CEST 2013


2013.08.21. 20:33 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> Az Alstom azért már alkotott egy pár érdekeset ezzel a metróval
> kapcsolatban.
> Akkor lehet klasszul kockára fékezni a kereket, ha nem jó a
> hőkezelés/anyagminőség.

Ennyire nem egyszerű....
Amelyik nem kopik (túl kemény) az meg nem is fékez jól.

Alighanem a kerék alul méretezett a szerelvényhez képest
és a kellően rövid fékúthoz emiatt tapadósabb kerék anyag kell...
Az meg könnyen kopik, sajnálatos módon

Kész is a 22 csapda helyzet.
Amiből a kiút lehet többféle is
- a kocsi könnyítése és/vagy
- a kerékszám növelése és/vagy
- esetleg anyagminőség variálás, de ez kétséges
- megengedett fékút növelése... (ez is kétséges)
- a sín minőség módosítása ...pláne kétséges

Szóval, elég kínosnak tűnik a dolog mérnöki szemmel.

KJ


> 2013/8/21 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
>
>> http://index.hu/belfold/**budapest/2013/08/21/laposodik_**
>> az_uj_metro_kereke/<http://index.hu/belfold/budapest/2013/08/21/laposodik_az_uj_metro_kereke/>
>>
>> Vagy ez is egy kelet-europai verzio, mint annyi mas termeknel?
>>
>> Karoly
>>
>>
>
>
> -----
> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3392 / Vírus adatbázis: 3211/6596 - Kiadás dátuma: 2013.08.21.
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list