[elektro-etc] mekkora otlet
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Thu Aug 8 21:11:18 CEST 2013
charles hoss wrote:
>> nem en hoztam fel .
>>> a tema az volt hogy jobb-e a tapadasa uttartasa . valoszinuleg nem , ha a
>>> rallyban nem nyert , ahol a tapadas es az uttartas es az utviszonyokhoz
>>> valo alkalmazkodas a legfontosabb .
>>>
>> En hoztam fel. Ugyanolyan/hasonlo futomu, egyik hidros masik nem,
>>
>
> nekem ugy tunt hogy nem te hoztad fel a rally-s peldat . de lehet hogy
> tevedek .
Az uttartast en hoztam fel, a rallyt termeszetesen nem.
>> egyik ugy elpattan autopalyan keresztbordan, hogy utana mas iranyba
>> megy az auto, a masik meg sem erzi. Ez teny.
>>
>
> ez ez a hidros tulajdonsaga ?
Nem tudom, de gyanus. Hasonlo futomuvu masik auto hidro nelkul
tok mashogy viselkedik.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a futomu felepitese nem sokat szamit,
hetkoznapi hasznalatnal gyakorlatilag eszrevehetetlen, a hidro viszont
tok mas, nagyon durvan kulonbozik, mindenki egybol erzi.
(Legkesobb az elso fekvorendoron)
> nem azert van mert az auto hatso rugozasa a nagy terhekhez valo
> alkalmazkodas helyett tul van meretezve , ezert a csillapitasa tul kemeny ,
> a rugozasa tul eros , ezert nem tudja lekovetni ?
>
> egyszeruen rossz konstrukcio , meretezes .
A C4 csillapitasa gyenge, ezert is oszcillal az utesek utan.
A rugozas kemenyebb, mint az Xm-ben, de nem veszesen.
> ha neked nem kell semmi a muszerfalra , minden visszajelzes folosleges ,
> akkor neked egy sofor kell es tomegkozlekedes .
Jo lett volna, de ebben sajna nincs. Egyebkent ez volt az egyetlen
ellenerv a C4-gyel szemben. Amit meg neztem (C5, Peugeot 5008) mindben
volt, sot az 5008-ban HUD is.
Meg lehet szokni... Es tulajdonkeppen tenyleg nem szukseges.
>> Most azt akarod bebizonyitani, hogy amelyik futomu kenyelmes, az
>> elrejti az uthibakat, es ebbol kovetkezoen eletveszelyes?
>>
>
> nem . egyaltalan nem . ezt te akarod a szamba adni . en azt mondom hogy ha
> a futomuvet kelloen tompara hangoljuk ,akkor lehet nagyon kenyelmes (ehhez
> csak puha rugok es lagy csillapitas kell) de rossz uttartasu - es forditva
Nem, ez nem eleg. Ugyanis ha csak a kenyelmet nezed, es passziv
rendszerrel, sima rugoval akarod megoldani, mar akar a vezeto sulyatol
felrebillen a kaszni. Emiatt is kenytelen vagy vagy a kocsi tomeget
novelni, hogy a terheles hatasa kisebb legyen, vagy kemenyiteni a
felfuggesztest.
Tovabba, kanyarban veszelyesen bedolne stb...
A hidropneumatikaval sokkal lagyabb rugozast lehet csinalni, mert
korrigalja az egyenetlen terhelest. Az elektronika erzekeli a kormanyallast,
intenziv fekezest, kaszni doleset, es azonnal beavatkozik.
Megmarad a kenyelem es az uttartas is! Latom hogy ez neked
elkepzelhetetlen, de aki mar vezetett hidros autot, az tudja, hogy
ez a valosag.
> is - egy tul kemenyre hangolt futomu is el tud paddogni uthibakon .
> a gyarto filozofiaja hogy mit akar csinalni es milyen utakra .
> a ketto nem fugg ossze - nem is igazan ertem hogy a kenyelmet miert nem
> lehet onallo elonykent kezelni - miert kell mindig melletenni hogy es jo az
> uttartasa - hiszen valojaban errol epp semmit nem tud meg aki a kenyelmes
> autoban ul , mert vak ra . honnan tudna mit csinal a futomuve ha azt is epp
> csak eszreveszi ha hianyzik egy kerek ?
> annyit lat hogy az ut a szelvedon kozelit fele , a tobbi nem szamit .
Jo uttartas = elrejti az uthibakat. Ugy atmegy mindenen, hogy kozben nem
valtoztat iranyt, nem pattog, nem dobal, nem csinal semmit.
Ettol meg tudod mi tortenik az autoval, csak nem gerincropogtato uteseket
kapsz hanem finom, de ugyanolyan informativ rezonanciakat.
Ja tudom, ezek a kellemetlen jelensegek igazabol informaciot hordoznak,
ezert veszelyes kiszurni oket.
Valami gagyi auto reklamjaba jo szoveg lenne...
> a felremagyarazas ? igen , de kezdek beletorodni .
Hat jo. Ezt is irjuk fel az eletveszelyes dolgok koze, rogton a
turbo utan. Csak kiderul, hogy az egyetlen nem eletveszelyes auto a kispok :)
> azert pelda hogy konnyen ertheto legyen .
> azt nem mondhatom neked hogy milyen erzes az amikor a terepjaro gumijai
> alatt megvaltozik a talaj minosege , amikor fog es amikor morzsolodik a
A tobbit ki is vagtam, ennyi eleg belole. Latszik, hogy nem vagy kepes
megerteni egy normal utcai autoval szemben tamasztott kovetelmenyeket.
Barmit mondok, az nem jo, mert rally meg terepjaro meg versenyauto stb...
Varosok, utak, autopalyak nem is leteznek, mi?
> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
> ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem biztonsagos
Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
> dexter
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list