[elektro-etc] mekkora otlet

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Aug 8 15:01:01 CEST 2013


2013/8/8 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:

> 1,6HDi? Akkor kivanom, hogy sokkal szerencsesebb legy vele, mint en!
> Ezekkel allitolag eleg sok gond szokott lenni a kipufogo rencerbeli
> visszacsapo szelepnel (vagy hogy is hijjjak magyarul).

Ha a kipufogógáz-visszavezetésre gondolsz (EGR), azt le kell dugózni a
g*cibe, már bocsánat. Pláne egy turbodízelnél... Egyfelől az emissziós
értékeket anélkül is teljesíti az autó, másfelől a standard ciklus
szerint 120 km/h a vizsgált érték, afölött szinte az összes
motorvezérlő elektronika lezárja, mert amúgy ők is tudják, hogy nem
tesz jót a motornak a sok szutykot visszaszívatni, harmadrészt pont
kiváló arra, hogy a szívóoldalra a leállítás után a kipufogógázból a
vízgőz átjusson, lecsapódjon, majd télen szépen odafagyjon, és másnap
reggel a jégkockák ledarálják a turbo sűrítőkerekét.

> Megj.: ha pedig porgeted a C5-ost, akkor meg sem all a fogyasztas 6,2 alatt,
> ami szamomra mar egy elfogadhatatlan ertek, osszehasonlitva a harmadik
> Xantiam 5(!) literes fogyasztasaval (2.0Hdi,90LE). A mostani, ahogy irtam
> is, 5,3-5,6 kozt eszik, a C5-osnek elvileg 5,5-et kellene fogyasztania. Amig
> keretlenul at nem piszkaltak a Citroen Wien-nel a szofferemet :(((, addig
> nalam 5,2-5,4-et evett, eloszor orultem is neki, de aztan jott a hideg
> zuhany.

Nekem a 2.2 TDCi 150 pacival eszik nagyrészt autópálya 130-nál 6,5-öt
(kb. 70 ezer km átlaga).

Ha országúton, 90-95 körül kocogok, aliog 4 litert kér.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list