[elektro-etc] mekkora otlet
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Thu Aug 8 12:48:39 CEST 2013
Hi,
Valamelyik Merciben is a Citroen rendszere volt, allitolag vannak
kozos alkatreszek.
Mas gyartok teljesen mas uton, pl tiszta pneumatika (Mitsubishi)
indultak el.
A Citroenben szerintem az a zsenialis, hogy egy osszeintegralt
rendszerben megcsinaltak a felfuggesztest, feket, kormanyszervot,
(DIRAVI-t is, az megint egy kulon tortenet) es nem lett tul
bonyolult az egesz. A szivattyu amugy is kell a kormany miatt,
a kormanyzas (normal DIRASS) szinte ugyanaz, mint a nem hidros
autokban, a fek egyszerubb is (ABS hidraulikus egysegbe nem kell
szivattyu), a felfuggesztes egy picit komplikaltabb. De oda meg
toronycsapagy nem kell, a hidro szabadon el tud forogni, ellentetben
a rugoval.
Meg nem emlitettuk, a hidraktivos fek is milyen jo!
Pedal egy szintben a tobbivel. Nem kell nagy pedalut, mert nincs
fofekhenger, csak egy szelepet vezerel. Erzekeny, baromi jol
adagolhato. Levegozesre, felforrasra nem hajlamos, picit lassabban
reagal olyankor, de nem megy el a fekhatas.
Nem lehet felpumpalni, mindig ugyanott es ugyanugy fog, ugyanolyan
erzes.
A C4 minden masban sokkal jobb, de a fek+felfuggesztes nagyon
hianyzik az Xm-bol :(
Karoly Kovacs wrote:
> Ez total mas elv!
> Ha elolvasod, lathatod, hogy ez egy rohadt bonyolult szerkezet, tele
> elektronikai elemekkel, szenzorokkal, anyam tyukjaval, mig a
> hidropneumatikus rugozas egy tok egyszeru mechanizmus. Annak idejen
> 1955-ben a DS-ben (es utana meg jo sokaig, talan a 80-as evek vegeig?) a
> Citroen elektronika nelkuli hidros kocsikat epitett. (Ma mar persze ok
> is agyon cicomazzak...)
> Ha megnezed a hidropneumatika elvet (vannak ra jo animaciok, videok, en
> is kuldtem ma egyet), az tok egyszeru. Igaz, regen, amikor meg nem
> voltak olyan korszeru anyagok, muanyagok, mint ma, hajlamos volt a
> meghibasodasra (tomitesek, stb.), de ugy sacc per kabe a BX bevezetese
> ota en meg szinte soha nem hallottam, hogy a hidroval baj lenne. Kiveve
> az emlitett membranszakadast, nitrogen veszteseget, stb., de ezek
> normalis hasznalatban szinte soha, vagy csak nagyon ritkan fordulnak
> elo. Nekem a 4db Xantiamban soha nem volt hidro .meghibasodas.
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Body_Control
>> a Mercinel ez sajat?
>>
>>
>> Karoly Kovacs wrote:
>>> Errol van szo. :)))
>>>
>>> Kozel 60 eves a szabadalom, s ezidaig - szerencsere - gyari kezben
>>> maradt. Ki tudja, meddig? :((( Mindig olvasom, hogy kikkel szurte mar
>>> ossze a levet a PSA (es azon belul a Citroen), es mindig csak
>>> csovalom a fejem. (Opel, Ford, BMW,...) Elobb-utobb ennek a nagy
>>> puszilkodasnak az lesz a vege, hogy valakik rateszik a kezuket a
>>> hidrora (is).
>>> Karoly
>>>
>>> -------- Original Message --------
>>>
>>>> 2013/8/8 Szali Sandor <szali.sandor at gmail.com>:
>>>>>> Persze hogy nem. Kozelebe sem ernek a hidronak.
>>>>>
>>>>>> Nem pattog uresen, nem himbalozik megpakolva, es mindig szintben
>>>>>> all.
>>>>>
>>>>> biztos nagyon kenyelmes, de ha alapvetoen a hidros ennyivel jobb
>>>>> futomu, nem csak kenyelemben, akkor a Ferrari, Porsche stb. miert
>>>>> nem csinalja?
>>>>
>>>> Mert a Citroen nem adja el nekik a licenszet! :-)
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>
>>
>
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list