[elektro-etc] mekkora otlet

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Thu Aug 8 12:28:18 CEST 2013


Ez total mas elv!
Ha elolvasod, lathatod, hogy ez egy rohadt bonyolult szerkezet, tele 
elektronikai elemekkel, szenzorokkal, anyam tyukjaval, mig a 
hidropneumatikus rugozas egy tok egyszeru mechanizmus. Annak idejen 
1955-ben a DS-ben (es utana meg jo sokaig, talan a 80-as evek vegeig?) a 
Citroen elektronika nelkuli hidros kocsikat epitett. (Ma mar persze ok 
is agyon cicomazzak...)
Ha megnezed a hidropneumatika elvet (vannak ra jo animaciok, videok, en 
is kuldtem ma egyet), az tok egyszeru. Igaz, regen, amikor meg nem 
voltak olyan korszeru anyagok, muanyagok, mint ma, hajlamos volt a 
meghibasodasra (tomitesek, stb.), de ugy sacc per kabe a BX bevezetese 
ota en meg szinte soha nem hallottam, hogy a hidroval baj lenne. Kiveve 
az emlitett membranszakadast, nitrogen veszteseget, stb., de ezek 
normalis hasznalatban szinte soha, vagy csak nagyon ritkan fordulnak 
elo. Nekem a 4db Xantiamban soha nem volt hidro .meghibasodas.

Karoly

-------- Original Message --------

> http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Body_Control
> a Mercinel ez sajat?
>
>
> Karoly Kovacs wrote:
>> Errol van szo. :)))
>>
>> Kozel 60 eves a szabadalom, s ezidaig - szerencsere - gyari kezben
>> maradt. Ki tudja, meddig? :((( Mindig olvasom, hogy kikkel szurte mar
>> ossze a levet a PSA (es azon belul a Citroen), es mindig csak
>> csovalom a fejem. (Opel, Ford, BMW,...) Elobb-utobb ennek a nagy
>> puszilkodasnak az lesz a vege, hogy valakik rateszik a kezuket a
>> hidrora (is).
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> 2013/8/8 Szali Sandor <szali.sandor at gmail.com>:
>>>>> Persze hogy nem. Kozelebe sem ernek a hidronak.
>>>>
>>>>> Nem pattog uresen, nem himbalozik megpakolva, es mindig szintben
>>>>> all.
>>>>
>>>> biztos nagyon kenyelmes, de ha alapvetoen a hidros ennyivel jobb
>>>> futomu, nem csak kenyelemben, akkor a  Ferrari, Porsche stb. miert
>>>> nem csinalja?
>>>
>>> Mert a Citroen nem adja el nekik a licenszet! :-)
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list