[elektro-etc] mekkora otlet

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Thu Aug 8 12:09:48 CEST 2013


> Xantias ismerosom nyomtatvanyokat szallitott. Ugy megpakoltak
> tobbszaz kilo cuccal, hogy koppant az alja a foldon.
> Beinditas utan szintbe allt, senki meg nem mondta volna hogy
> mennnyi cucc van benne. A fektav kicsit hosszabb lett, egyebkent
> tok ugyanolyan erzes, mint uresen, nem valtozik a viselkedese.
> Nem pattog uresen, nem himbalozik megpakolva, es mindig szintben all.

En mindig jaro motorral pakoltam az X1-es Xantiaimat. Egy dologra kell 
csak ugyelni a hidros auto pakolasanal. Ahogy irtad is csurig lehet 
pakolni, de ez megbosszulja magat, mert latszolag minden gromek, az auto 
ugyanolyan magas, mint uresen, de az esetek jelentos reszeben a 
membranszakadas a vege a tulsulynak. Annak idejen, kezdo Xantias 
koromban en is jartam egyszer igy csempe pakolassal :))), de azota 
mindig kalkulalok, sacc per kabe kiszamolom, milyen sulyu lesz az a 
csempe/tegla/stb., es a megengedett terheles fole nem nagyon megyek 
vele, legfoljebb 100 kiloval. :))).

Az X2 Xantia pedig nem sullyed le allo helyzetben sem (visszacsapo 
szelep van benne), igy aztan motor inditaskor fel sem kell allnia. :)))

A C5-os hidraulika szivattyuja pedig elektromos motoros, nalam a 
kombiban a csomagtartoban(!) van egy kapcsolo, azzal allo helyzetben is 
le tudom engedni a talicskat egeszen alacsonyra, s akkor igen konnyu 
bele pakolni mondjuk egy hutoszekrenyt.

Egyebkent a C5-osom az Activa, de akkor sem vagyok megelegedve vele 
igazan. Ahogy irtad, ez mar feszesebb. De sajnos a feszesseggel megsem 
jar a stabilitas, megsem stabilabb, mint a Xantia. Kanyarokban dol, 
Activa ide vagy oda... A Xantiammal sokkal nagyobb sebesseggel be merek 
menni egy kanyarba, mint a C5-ossel. Igaz, ez utobbi kombi, az osszes 
kaphato kombi auto kozul joszerivel a legnagyobb (vagy majdnem a 
legnagyobb), s talan emiatt is van a kisebb stabilitas. Oldalszelre is 
rohadt erzekeny, mig a Xantia orkanszeru szelben is nyilegyenesen tartja 
az iranyt.

Karoly



More information about the Elektro-etc mailing list