[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Wed Sep 26 16:50:26 CEST 2012


 > Mondjuk nem is aluból meg rézből van :))

Valoszinuleg ez a magyarazat. :)))

Karoly

-------- Original Message --------

> Kiskunmajsan a fürdő előtt évek óta a helyén van... azért nem teljesen
> balkán. ;)
>
> Mondjuk nem is aluból meg rézből van :))
>
> A.
>
> On 2012.09.26. 15:58, Karoly Kovacs wrote:
>> Par hete a falunkban is kitettek (egy-ket het utan helyet valtoztatva)
>> eletnagysagu muanyag rendor figurakat, amint epp a sebessegmero
>> kamerat tartjak
>> a kezukben.
>> Rosszmajuan el is gondolkoztam, vajon Mo-on mennyi ideig maradna ott
>> egy-egy
>> ilyen figura? :))) (Persze bele lehet szerelni nyomkoveto csipet, az
>> nagy bukta
>> lenne Lakatos Winnetou-eknak...)
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Eleget kell kirakni, és egy idő után inkább nem fogja a fene se
>>> egyenként megjegyezgetni, melyikben kell vagy nem. Idővel a feltételes
>>> reflex is kialakítható, ha sárga sráfozást lát, az egyenlő kamera,
>>> azaz nem megy be.
>>>
>>> Egyébként elég lenne pár jól megválasztottat bekamerázni, és már sokat
>>> javulna a dugóhelyzet Budapesten...
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>> Es akkor miert nem csinaljak?
>>>>
>>>> Nem tudok masra gondolni, mint hogy azert nem szankcionaljak, mert
>>>> szerintuk sem fontos! Sot, ok is bentragadnak. A kekfeher autoval is.
>>>> Ebbol meg mindenki leszuri, hogy nemfontos.
>>>>
>>>> Amugy a fix kamera azert nemjo, mert az ember egy nagyon adaptiv allat.
>>>> Pillanatok alatt megtanulna hogy melyik keresztben kell figyelni, es
>>>> melyikben nem.
>>>>
>>>> Vajk
>>>>
>>>> 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>
>>>>> Most akkor szabály vagy nem szabály? Benne van a minimumkövetelményben
>>>>> vagy nincs...?
>>>>>
>>>>> Egyébként ennél egyszerűbben szankcionálható dolgot, mint a
>>>>> kereszteződésben bennragadást, nehéz találni. Sárga sávozás, pár
>>>>> kamera, egy rendszámfelismerő, és mehetnek ki automatikusan a 10 rugós
>>>>> bírságok. Lenne rögtön respekt, és a forgalomnak is elég jót tenne,
>>>>> miközben a rendőröknek se kellene a seggüket megemelinteni se.
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>> A savvaltas meg keresztezodesben nem bentragadas egy kulon tema.
>>>>>> Az nem
>>>>>> kepessegekrol szol, hanem szokasrol. Ezek olyan szabalyok, amiket nem
>>>>>> szokas betartani. Es mivel 99.99%-ban nincs kovetkezmenye, nem is
>>>>>> lesz
>>>>>> szokas betartani.
>>>>>>
>>>>>> Azokon a helyeken, ahol ezeket betartjak, ott csak 99.9%-ban nincs
>>>>>> kovetkezmenye. Ilyen kicsi kulonbseg mar eleg, hogy a
>>>>>> szabalyozokor jol
>>>>>> mukodjon.
>>>>>>
>>>>>> Mert ugye nalunk az egyetlen eset amikor van kovetkezmeny, az a
>>>>>> csatt.
>>>>> Neha
>>>>>> azt almodom, hogy ujsagiro vagyok, es olyan statisztikakat kerek ki a
>>>>>> rendorsegtol, hogy az elmult evben mennyi birsagot osztottak ki
>>>>> iranyjelzes
>>>>>> elmaradasaert, zebran gyalogos at nem engedesert, szabalytalan
>>>>>> savvaltasert, keresztezodesben bentragadasert.
>>>>>>
>>>>>> Vajk
>>>>>>
>>>>>> 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>
>>>>>>> Minimálisan kötelező az lenne, hogy mondjuk kinézzen oldalt, illetve
>>>>>>> ne csak kinézzen, de lásson is, mielőtt mondjuk sávot vált. Meg hogy
>>>>>>> ilyenkor kitegye az indexet. Ez mind a kötelező minimum. Ahogyan
>>>>>>> az is
>>>>>>> az lenne, hogy a kereszteződésbe behajtás előtt nézze már meg,
>>>>>>> hogy ki
>>>>>>> is tud-e menni belőle, ne álljon meg keresztben középen.
>>>>>>>
>>>>>>> Soroljam még? Szóval szó nincs arról, amiket te irkálsz. Nem
>>>>>>> mellesleg
>>>>>>> a zöld előtt van az az érdekes piros+narancs kombináció, aminek
>>>>>>> feltűnése a legtöbb esetben azt jelzi, hogy mindjárt zöld lesz a
>>>>>>> lámpa, viszonylag jól előrejelezhetően. Ilyen körülmények között, ha
>>>>>>> nem is Kresz minimum követelmény, de mindenesetre furcsa, hogy
>>>>>>> hogyan
>>>>>>> lehetséges olyan ember az úton, aki a zöld megjelenése után több
>>>>>>> másodperccel képes csak elindulni.
>>>>>>>
>>>>>>> Best regards,
>>>>>>> Andy
>>>>>>>
>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>> mit kovetelnek minimumkent? a 100-at a belso savban? hogy ne menjen
>>>>> at a
>>>>>>>> piroson? ezt nagytobbseg betartja. csak a szuper reflexu
>>>>>>>> gyorslabuak
>>>>>>>> elvarnak azt is, hogy 140-el menjen a belsoben, hogy a zold utan
>>>>>>>> 0.1
>>>>>>> seccel
>>>>>>>> kilojon rendes gyorsulassal, hogy a macisajt alatt varva
>>>>>>>> dagadtgazzal
>>>>>>>> soroljon be az elso minimalisan alkalmas lukba.
>>>>>>>>
>>>>>>>> tehat vannak akik nem a minimalisan kotelezot tartjak be, hanem
>>>>>>> elmennenek
>>>>>>>> a meg megengedett hataraig. de ebben zavarjak oket a minimumot
>>>>>>>> eppen
>>>>>>>> teljesitok.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Amit a szabályok minimumként megkövetelnének, ha lenne, aki
>>>>> betartatná
>>>>>>>>> őket... :-(
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>>>> Ez attol fugg, hogy mit tekintesz a mostani szintnek. Azt, ami
>>>>>>> tortenik,
>>>>>>>>>> vagy azt ami a szabalyok lehetove tennenek?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ugye mint tudjuk, az emberek szuk fele atlag alatti kepessegu...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ha egy csomoan mennek a palyan a belsoben 100-al, akkor a mostani
>>>>>>> szint
>>>>>>>>> az,
>>>>>>>>>> hogy a palyan a belso sav 100-al megy. az, hogy a szabalyok
>>>>>>> megengedik a
>>>>>>>>>> gyorsabbat, az szinte mellekes.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> B-s jogsival max 9 fos jarmuvet lehet vezetni. az autok nagyresze
>>>>>>> megis 5
>>>>>>>>>> szemelyes, ezert ma ez az atlagos. ha nekem 2szemelyes jarmuvem
>>>>> van,
>>>>>>>>> alljak
>>>>>>>>>> neki pattogni, hogy a sok kocsog nagyautos miatt nincs eleg
>>>>> parkolo?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Itten ellentmondás van. A mostani szintet se üti meg a 80%, még
>>>>> 40 is
>>>>>>>>>>> csak sok szódával, mégis kinn vannak az úton...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>>>>>> nyilvan mindig van aki nem eri el. csak az a kerdes, hogy
>>>>>>>>>>>> mennyi
>>>>>>>>>>> szazalek.
>>>>>>>>>>>> muszaj olyan szintet meghuzni, hogy mondjuk 80% kepes legyen
>>>>>>>>> kozlekedni,
>>>>>>>>>>>> kulonben csak az eltartok/eltartottak aranyt rontod.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> 2012/9/25 potyo <potyo.ada at gmail.com>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> 2012. szeptember 25. 17:13 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com
>>>>>> :
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> Az a mult. Autosnak sem volt jo lenni abban a vilagban.
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> Ennyi erovel mondhatnank, hogy en aterek a zebran 5sec alatt,
>>>>>>>>> akinek
>>>>>>>>>>> nem
>>>>>>>>>>>>>> megy, az ne jarjon gyalog. Olyan kozlekedesi szabalyokat kell
>>>>>>>>> alkotni,
>>>>>>>>>>>>>> amelyek az atlagnak, az emberek tobbsegenek lehetove teszik
>>>>> az
>>>>>>>>>>>>>> infrastruktura hasznalatat.
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> A fejlodes egyertelmuen erre fele vezet. Nemeto-ban is egyre
>>>>>>>>> kevesebb
>>>>>>>>>>> a
>>>>>>>>>>>>> no
>>>>>>>>>>>>>> limit autobahn, de pl a mi 130-unk is a gyors orszagok koze
>>>>>>>>> tartozik.
>>>>>>>>>>> Pl
>>>>>>>>>>>>>> angliaban mennyi is a megengedett autopalyan? 110 ha jol
>>>>>>> emlekszem?
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Azért a másik oldalról megközelítve szerintem az sem megoldás,
>>>>>>> hogy
>>>>>>>>>>> egyre
>>>>>>>>>>>>> alacsonyabb követelményszintet húzunk meg, mert mindig lesz
>>>>> olyan,
>>>>>>>>> aki
>>>>>>>>>>> még
>>>>>>>>>>>>> annak az elérésére is képtelen lesz...
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list