[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Sep 26 16:49:02 CEST 2012
Kiskunmajsan a fürdő előtt évek óta a helyén van... azért nem teljesen balkán. ;)
Mondjuk nem is aluból meg rézből van :))
A.
On 2012.09.26. 15:58, Karoly Kovacs wrote:
> Par hete a falunkban is kitettek (egy-ket het utan helyet valtoztatva)
> eletnagysagu muanyag rendor figurakat, amint epp a sebessegmero kamerat tartjak
> a kezukben.
> Rosszmajuan el is gondolkoztam, vajon Mo-on mennyi ideig maradna ott egy-egy
> ilyen figura? :))) (Persze bele lehet szerelni nyomkoveto csipet, az nagy bukta
> lenne Lakatos Winnetou-eknak...)
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Eleget kell kirakni, és egy idő után inkább nem fogja a fene se
>> egyenként megjegyezgetni, melyikben kell vagy nem. Idővel a feltételes
>> reflex is kialakítható, ha sárga sráfozást lát, az egyenlő kamera,
>> azaz nem megy be.
>>
>> Egyébként elég lenne pár jól megválasztottat bekamerázni, és már sokat
>> javulna a dugóhelyzet Budapesten...
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>> Es akkor miert nem csinaljak?
>>>
>>> Nem tudok masra gondolni, mint hogy azert nem szankcionaljak, mert
>>> szerintuk sem fontos! Sot, ok is bentragadnak. A kekfeher autoval is.
>>> Ebbol meg mindenki leszuri, hogy nemfontos.
>>>
>>> Amugy a fix kamera azert nemjo, mert az ember egy nagyon adaptiv allat.
>>> Pillanatok alatt megtanulna hogy melyik keresztben kell figyelni, es
>>> melyikben nem.
>>>
>>> Vajk
>>>
>>> 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>
>>>> Most akkor szabály vagy nem szabály? Benne van a minimumkövetelményben
>>>> vagy nincs...?
>>>>
>>>> Egyébként ennél egyszerűbben szankcionálható dolgot, mint a
>>>> kereszteződésben bennragadást, nehéz találni. Sárga sávozás, pár
>>>> kamera, egy rendszámfelismerő, és mehetnek ki automatikusan a 10 rugós
>>>> bírságok. Lenne rögtön respekt, és a forgalomnak is elég jót tenne,
>>>> miközben a rendőröknek se kellene a seggüket megemelinteni se.
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>> A savvaltas meg keresztezodesben nem bentragadas egy kulon tema. Az nem
>>>>> kepessegekrol szol, hanem szokasrol. Ezek olyan szabalyok, amiket nem
>>>>> szokas betartani. Es mivel 99.99%-ban nincs kovetkezmenye, nem is lesz
>>>>> szokas betartani.
>>>>>
>>>>> Azokon a helyeken, ahol ezeket betartjak, ott csak 99.9%-ban nincs
>>>>> kovetkezmenye. Ilyen kicsi kulonbseg mar eleg, hogy a szabalyozokor jol
>>>>> mukodjon.
>>>>>
>>>>> Mert ugye nalunk az egyetlen eset amikor van kovetkezmeny, az a csatt.
>>>> Neha
>>>>> azt almodom, hogy ujsagiro vagyok, es olyan statisztikakat kerek ki a
>>>>> rendorsegtol, hogy az elmult evben mennyi birsagot osztottak ki
>>>> iranyjelzes
>>>>> elmaradasaert, zebran gyalogos at nem engedesert, szabalytalan
>>>>> savvaltasert, keresztezodesben bentragadasert.
>>>>>
>>>>> Vajk
>>>>>
>>>>> 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>
>>>>>> Minimálisan kötelező az lenne, hogy mondjuk kinézzen oldalt, illetve
>>>>>> ne csak kinézzen, de lásson is, mielőtt mondjuk sávot vált. Meg hogy
>>>>>> ilyenkor kitegye az indexet. Ez mind a kötelező minimum. Ahogyan az is
>>>>>> az lenne, hogy a kereszteződésbe behajtás előtt nézze már meg, hogy ki
>>>>>> is tud-e menni belőle, ne álljon meg keresztben középen.
>>>>>>
>>>>>> Soroljam még? Szóval szó nincs arról, amiket te irkálsz. Nem mellesleg
>>>>>> a zöld előtt van az az érdekes piros+narancs kombináció, aminek
>>>>>> feltűnése a legtöbb esetben azt jelzi, hogy mindjárt zöld lesz a
>>>>>> lámpa, viszonylag jól előrejelezhetően. Ilyen körülmények között, ha
>>>>>> nem is Kresz minimum követelmény, de mindenesetre furcsa, hogy hogyan
>>>>>> lehetséges olyan ember az úton, aki a zöld megjelenése után több
>>>>>> másodperccel képes csak elindulni.
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>> mit kovetelnek minimumkent? a 100-at a belso savban? hogy ne menjen
>>>> at a
>>>>>>> piroson? ezt nagytobbseg betartja. csak a szuper reflexu gyorslabuak
>>>>>>> elvarnak azt is, hogy 140-el menjen a belsoben, hogy a zold utan 0.1
>>>>>> seccel
>>>>>>> kilojon rendes gyorsulassal, hogy a macisajt alatt varva dagadtgazzal
>>>>>>> soroljon be az elso minimalisan alkalmas lukba.
>>>>>>>
>>>>>>> tehat vannak akik nem a minimalisan kotelezot tartjak be, hanem
>>>>>> elmennenek
>>>>>>> a meg megengedett hataraig. de ebben zavarjak oket a minimumot eppen
>>>>>>> teljesitok.
>>>>>>>
>>>>>>> Vajk
>>>>>>>
>>>>>>> 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>>
>>>>>>>> Amit a szabályok minimumként megkövetelnének, ha lenne, aki
>>>> betartatná
>>>>>>>> őket... :-(
>>>>>>>>
>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>>> Ez attol fugg, hogy mit tekintesz a mostani szintnek. Azt, ami
>>>>>> tortenik,
>>>>>>>>> vagy azt ami a szabalyok lehetove tennenek?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ugye mint tudjuk, az emberek szuk fele atlag alatti kepessegu...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ha egy csomoan mennek a palyan a belsoben 100-al, akkor a mostani
>>>>>> szint
>>>>>>>> az,
>>>>>>>>> hogy a palyan a belso sav 100-al megy. az, hogy a szabalyok
>>>>>> megengedik a
>>>>>>>>> gyorsabbat, az szinte mellekes.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> B-s jogsival max 9 fos jarmuvet lehet vezetni. az autok nagyresze
>>>>>> megis 5
>>>>>>>>> szemelyes, ezert ma ez az atlagos. ha nekem 2szemelyes jarmuvem
>>>> van,
>>>>>>>> alljak
>>>>>>>>> neki pattogni, hogy a sok kocsog nagyautos miatt nincs eleg
>>>> parkolo?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Itten ellentmondás van. A mostani szintet se üti meg a 80%, még
>>>> 40 is
>>>>>>>>>> csak sok szódával, mégis kinn vannak az úton...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>>>>> nyilvan mindig van aki nem eri el. csak az a kerdes, hogy mennyi
>>>>>>>>>> szazalek.
>>>>>>>>>>> muszaj olyan szintet meghuzni, hogy mondjuk 80% kepes legyen
>>>>>>>> kozlekedni,
>>>>>>>>>>> kulonben csak az eltartok/eltartottak aranyt rontod.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2012/9/25 potyo <potyo.ada at gmail.com>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> 2012. szeptember 25. 17:13 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com
>>>>> :
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Az a mult. Autosnak sem volt jo lenni abban a vilagban.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Ennyi erovel mondhatnank, hogy en aterek a zebran 5sec alatt,
>>>>>>>> akinek
>>>>>>>>>> nem
>>>>>>>>>>>>> megy, az ne jarjon gyalog. Olyan kozlekedesi szabalyokat kell
>>>>>>>> alkotni,
>>>>>>>>>>>>> amelyek az atlagnak, az emberek tobbsegenek lehetove teszik
>>>> az
>>>>>>>>>>>>> infrastruktura hasznalatat.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> A fejlodes egyertelmuen erre fele vezet. Nemeto-ban is egyre
>>>>>>>> kevesebb
>>>>>>>>>> a
>>>>>>>>>>>> no
>>>>>>>>>>>>> limit autobahn, de pl a mi 130-unk is a gyors orszagok koze
>>>>>>>> tartozik.
>>>>>>>>>> Pl
>>>>>>>>>>>>> angliaban mennyi is a megengedett autopalyan? 110 ha jol
>>>>>> emlekszem?
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Azért a másik oldalról megközelítve szerintem az sem megoldás,
>>>>>> hogy
>>>>>>>>>> egyre
>>>>>>>>>>>> alacsonyabb követelményszintet húzunk meg, mert mindig lesz
>>>> olyan,
>>>>>>>> aki
>>>>>>>>>> még
>>>>>>>>>>>> annak az elérésére is képtelen lesz...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list