[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Sep 26 14:43:22 CEST 2012
"A kör alakú zöld fény esetében a kereszteződésbe behajtó és balra
szabályosan bekanyarodni szándékozó jármű vezetője a kereszteződés
közepéig behajthat, ott - szükség esetén - a szembejövő forgalomnak
történő elsőbbségadás céljából megállhat, és a bekanyarodást ezt
követően - akár a forgalomirányító fényjelző készülék sárga
fényjelzése alatt is - befejezheti, ha a szembejövő forgalom már
megállt, és így számára a biztonságos bekanyarodás lehetővé válik."
csak hogy egyszerubb legyen kikeresni .
valahol csak benne van a jogtarban .
bye
dexter
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2012. szeptember 26. 14:42):
> http://www.vezess.hu/vezetunk/telezold_vajon_mi/21761/
>
> 2009.-ben mar igy volt. eleg benan saccoltam a bevezeteset . akkor
> most mi legyen a jogsiddal ? :)
>
> bye
> dexter
>
>
> Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. szeptember 26. 13:37):
>> Nem nagyon hiszem...
>>
>> (7) Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani,
>> ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt
>> előreláthatólag nem lehet elhagyni.
>>
>> KJ
>>
>>
>> 2012.09.26. 11:46 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>> Pedig ugy hat eve engedelyeztek , oktato ismeros meselte es mutatta is .
>>> Kb
>>> akkor volt amikor par szabalyt is atirtak , a sulylimitet megengedett
>>> ossztomegrol tomegre irtak at stb.
>>> Telizoldnel tuti megvaltozott - begurul a kanyarodo auto a keresztezodes
>>> kozepeig es ha ott pirosodik ra , a tobbiek meg kell varjak amig szepen
>>> kifordul - miutan elengedte a keresztiranyu forgalmat.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> 2012.09.26. 11:40, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> ezt írta:
>>>
>>>> Ilyen nem rémlik a KRESZ-ben...
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>> 2012.09.26. 11:31 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>> A keresztezodesbe beragadast par eve engedelyeztek ha jol emlekszem
>>>>> telizoldnel - talan nemet mintara.
>>>>>
>>>>> Bye
>>>>> Dexter
>>>>> 2012.09.26. 9:16, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
>>>>>
>>>>> Minimálisan kötelező az lenne, hogy mondjuk kinézzen oldalt, illetve
>>>>>>
>>>>>> ne csak kinézzen, de lásson is, mielőtt mondjuk sávot vált. Meg hogy
>>>>>> ilyenkor kitegye az indexet. Ez mind a kötelező minimum. Ahogyan az is
>>>>>> az lenne, hogy a kereszteződésbe behajtás előtt nézze már meg, hogy ki
>>>>>> is tud-e menni belőle, ne álljon meg keresztben középen.
>>>>>>
>>>>>> Soroljam még? Szóval szó nincs arról, amiket te irkálsz. Nem mellesleg
>>>>>> a zöld előtt van az az érdekes piros+narancs kombináció, aminek
>>>>>> feltűnése a legtöbb esetben azt jelzi, hogy mindjárt zöld lesz a
>>>>>> lámpa, viszonylag jól előrejelezhetően. Ilyen körülmények között, ha
>>>>>> nem is Kresz minimum követelmény, de mindenesetre furcsa, hogy hogyan
>>>>>> lehetséges olyan ember az úton, aki a zöld megjelenése után több
>>>>>> másodperccel képes csak elindulni.
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>
>>>>>>> mit kovetelnek minimumkent? a 100-at a belso savban? hogy ne menjen at
>>>>>>> a
>>>>>>> piroson? ezt nagytobbseg betartja. csak a szuper reflexu gyorslabuak
>>>>>>> elvarnak azt is, hogy 140-el menjen a belsoben, hogy a zold utan 0.1
>>>>>>>
>>>>>> seccel
>>>>>>
>>>>>>> kilojon rendes gyorsulassal, hogy a macisajt alatt varva dagadtgazzal
>>>
>>>
>>>>>>> soroljon be az elso minimalisan alkalmas lukba.
>>>>>>>
>>>>>>> tehat vannak akik nem a minimalisan kotelezot tartjak be, hanem
>>>>>>>
>>>>>> elmennenek
>>>>>>
>>>>>>> a meg megengedett hataraig. de ebben zavarjak oket a minimumot eppen
>>>>>>> teljesitok.
>>>>>>>
>>>>>>> Vajk
>>>>>>>
>>>>>>> 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>>
>>>>>>> Amit a szabályok minimumként megkövetelnének, ha lenne, aki
>>>>>>> betartatná
>>>>>>>>
>>>>>>>> őket... :-(
>>>>>>>>
>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ez attol fugg, hogy mit tekintesz a mostani szintnek. Azt, ami
>>>>>>>>>
>>>>>>>> tortenik,
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> vagy azt ami a szabalyok lehetove tennenek?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ugye mint tudjuk, az emberek szuk fele atlag alatti kepessegu...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ha egy csomoan mennek a palyan a belsoben 100-al, akkor a mostani
>>>>>>>>>
>>>>>>>> szint
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> az,
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> hogy a palyan a belso sav 100-al megy. az, hogy a szabalyok
>>>>>>>>>
>>>>>>>> megengedik a
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> gyorsabbat, az szinte mellekes.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> B-s jogsival max 9 fos jarmuvet lehet vezetni. az autok nagyresze
>>>>>>>>>
>>>>>>>> megis 5
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> szemelyes, ezert ma ez az atlagos. ha nekem 2szemelyes jarmuvem van,
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>> alljak
>>>>>>>>
>>>>>>>>> neki pattogni, hogy a sok kocsog nagyautos miatt nincs eleg parkolo?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Itten ellentmondás van. A mostani szintet se üti meg a 80%, még 40
>>>>>>>>> is
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> csak sok szódával, mégis kinn vannak az úton...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> nyilvan mindig van aki nem eri el. csak az a kerdes, hogy mennyi
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>> szazalek.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> muszaj olyan szintet meghuzni, hogy mondjuk 80% kepes legyen
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> kozlekedni,
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> kulonben csak az eltartok/eltartottak aranyt rontod.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2012/9/25 potyo <potyo.ada at gmail.com>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2012. szeptember 25. 17:13 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Az a mult. Autosnak sem volt jo lenni abban a vilagban.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Ennyi erovel mondhatnank, hogy en aterek a zebran 5sec alatt,
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>> akinek
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> nem
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> megy, az ne jarjon gyalog. Olyan kozlekedesi szabalyokat kell
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>> alkotni,
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> amelyek az atlagnak, az emberek tobbsegenek lehetove teszik az
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> infrastruktura hasznalatat.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> A fejlodes egyertelmuen erre fele vezet. Nemeto-ban is egyre
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> kevesebb
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> a
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> no
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> limit autobahn, de pl a mi 130-unk is a gyors orszagok koze
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> tartozik.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Pl
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> angliaban mennyi is a megengedett autopalyan? 110 ha jol
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> emlekszem?
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Azért a másik oldalról megközelítve szerintem az sem megoldás,
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> hogy
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> egyre
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> alacsonyabb követelményszintet húzunk meg, mert mindig lesz olyan,
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> aki
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> még
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> annak az elérésére is képtelen lesz...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> -----
>>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verzió: 2012.0.2221 / Vírus adatbázis: 2441/5292 - Kiadás dátuma:
>>>>> 2012.09.25.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2012.0.2221 / Vírus adatbázis: 2441/5292 - Kiadás dátuma:
>>> 2012.09.25.
>>>
>>>
>>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list