[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue Sep 18 17:24:53 CEST 2012
Ok, közben már egyet közben továbbléptem (sorry kicsit csapongok) hogy nem
szívni kell, hanem tovább nyitni. :)
Szívni majd a menetszél szívja...
A.
On 2012.09.18. 17:16, Vajk Fekete wrote:
> az hogy hangolva van, meg hogy a hengerek egymasrahatasat mindenfele
> szobraszati alkotas leomlokkel probaljak csokkenteni, az megvolt.
>
> hogy kulonbozo fordulatokon mas az idealis hangolas, az is logikus. csak
> azt mondom, hogy ahol 40 bar nyomas van, ott nehez lesz 1 ala szivni a
> cuccot barmivel is.
>
> 2012/9/18 Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>
>> A linkelt PhD ertekezes szerint a hangsebesseg kornyeken aramlik.
>> A szeleptanyer meretezesnel szambaveszik ugy tunik. (46. oldal)
>>
>> Viszont anno kiszedtem a katalizatort a V6-bol es lent durvan eltunt a
>> nyomatek.
>> Aztan vissza (osszetort, lett uj), es megjott. (nem mas baja volt)
>> Szoval nagyon meretezve van a kipuff rendszer, fontos a fojtás, stb.
>> (Gondolom Ferrari Maserati stb. nem veletlen nyitogatja nagy terhelesnel)
>>
>> Elozo hengerbol adodo gazlengesek eleg durvan utjat alljak a kovetkezo
>> henger gazainak, ha nem hangolt.
>> Legalabb is ez a tippem.
>> Hangolni meg teljes rpm tartomanyba nem lehet univerzalisan.
>> Magyarul egy tré arany kozep ut az autok kipuffrendszere, ez jott le. :)
>>
>> Kéne mérni nyomást...
>> A.
>>
>> On 2012.09.18. 16:10, Vajk Fekete wrote:
>>
>>> kipuffnal szelepnyitas elott a hengerben tok nagy nyomas van. a henger
>>> terfogatanak sokszorosa mennyisegu gazzal. ez izombol megy kifele, mert
>>> nagy a nyomas, a dugo mar csak az utolso par szazalekot tolja ki. mekkora
>>> a
>>> nyomas a tagulasi szakasz vegen? tuti van vagy 20 bar, lehet hogy tobb is.
>>> ebbol 19 kimegy magatol, az utolsot kell kitolni.
>>>
>>> azt az utolsot meg akar kitolja a toltes, ha forszirozott, es akkor nem
>>> kell kipuff utem egyaltalan. lasd ketutemu motorok. az egybenyitasban is
>>> az
>>> a poen, hogy a vegen a toltes kiszellozteti a holtteret, nem?
>>>
>>> Vajk
>>>
>>> 2012/9/18 Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista@**gmail.com<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>>>>
>>>
>>> Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
>>>> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>>>>
>>>> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>>>>
>>>> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene a
>>>> dugónak kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal
>>>> beszippantaná a
>>>> levegőt, átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a
>>>> szívó
>>>> és kipuff szelep is egyszerre nyitva)
>>>>
>>>> Két legyet egy csapásra.
>>>>
>>>> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes
>>>> valtozo
>>>> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
>>>> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>>>>
>>>> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>>>>
>>>> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>>>>
>>>> -
>>>> érdekes:
>>>>
>>>> http://www.dinamit-dob.hu/****content/szerviz<http://www.dinamit-dob.hu/**content/szerviz>
>>>> <http://www.**dinamit-dob.hu/content/szerviz<http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz>
>>>> **>
>>>>
>>>> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
>>>> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van
>>>> nyitva) figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a
>>>> katalizátort, mert nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok
>>>> általában a V elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A
>>>> soros elrendezésû motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a
>>>> katalizátort, ha egy kis teljesítménynövelésre vágyunk."
>>>>
>>>> ez még érdekesebb:
>>>> http://www.omikk.bme.hu/****collections/phd/****
>>>> Kozlekedesmernoki_Kar/2005/**<http://www.omikk.bme.hu/**collections/phd/**Kozlekedesmernoki_Kar/2005/**>
>>>> Gal_Peter/ertekezes.pdf<http:/**/www.omikk.bme.hu/collections/**
>>>> phd/Kozlekedesmernoki_Kar/**2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf<http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és
>>>> kijutást, gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó
>>>> részét.
>>>> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
>>>> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom
>>>> kétállapotú.
>>>> (Ferrari Maserati)
>>>>
>>>> A.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list