[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
Tue Sep 18 17:16:44 CEST 2012


az hogy hangolva van, meg hogy a hengerek egymasrahatasat mindenfele
szobraszati alkotas leomlokkel probaljak csokkenteni, az megvolt.

hogy kulonbozo fordulatokon mas az idealis hangolas, az is logikus. csak
azt mondom, hogy ahol 40 bar nyomas van, ott nehez lesz 1 ala szivni a
cuccot barmivel is.

2012/9/18 Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>

> A linkelt PhD ertekezes szerint a hangsebesseg kornyeken aramlik.
> A szeleptanyer meretezesnel szambaveszik ugy tunik. (46. oldal)
>
> Viszont anno kiszedtem a katalizatort a V6-bol es lent durvan eltunt a
> nyomatek.
> Aztan vissza (osszetort, lett uj), es megjott. (nem mas baja volt)
> Szoval nagyon meretezve van a kipuff rendszer, fontos a fojtás, stb.
> (Gondolom Ferrari Maserati stb. nem veletlen nyitogatja nagy terhelesnel)
>
> Elozo hengerbol adodo gazlengesek eleg durvan utjat alljak a kovetkezo
> henger gazainak, ha nem hangolt.
> Legalabb is ez a tippem.
> Hangolni meg teljes rpm tartomanyba nem lehet univerzalisan.
> Magyarul egy tré arany kozep ut az autok kipuffrendszere, ez jott le. :)
>
> Kéne mérni nyomást...
> A.
>
> On 2012.09.18. 16:10, Vajk Fekete wrote:
>
>> kipuffnal szelepnyitas elott a hengerben tok nagy nyomas van. a henger
>> terfogatanak sokszorosa mennyisegu gazzal. ez izombol megy kifele, mert
>> nagy a nyomas, a dugo mar csak az utolso par szazalekot tolja ki. mekkora
>> a
>> nyomas a tagulasi szakasz vegen? tuti van vagy 20 bar, lehet hogy tobb is.
>> ebbol 19 kimegy magatol, az utolsot kell kitolni.
>>
>> azt az utolsot meg akar kitolja a toltes, ha forszirozott, es akkor nem
>> kell kipuff utem egyaltalan. lasd ketutemu motorok. az egybenyitasban is
>> az
>> a poen, hogy a vegen a toltes kiszellozteti a holtteret, nem?
>>
>> Vajk
>>
>> 2012/9/18 Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista@**gmail.com<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>> >
>>
>>  Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
>>> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>>>
>>> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>>>
>>> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene  a
>>> dugónak kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal
>>> beszippantaná a
>>> levegőt, átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a
>>> szívó
>>> és kipuff szelep is egyszerre nyitva)
>>>
>>> Két legyet egy csapásra.
>>>
>>> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes
>>> valtozo
>>> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
>>> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>>>
>>> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>>>
>>> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>>>
>>> -
>>> érdekes:
>>>
>>> http://www.dinamit-dob.hu/****content/szerviz<http://www.dinamit-dob.hu/**content/szerviz>
>>> <http://www.**dinamit-dob.hu/content/szerviz<http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz>
>>> **>
>>>
>>> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
>>> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van
>>> nyitva) figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a
>>> katalizátort, mert nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok
>>> általában a V elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A
>>> soros elrendezésû motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a
>>> katalizátort, ha egy kis teljesítménynövelésre vágyunk."
>>>
>>> ez még érdekesebb:
>>> http://www.omikk.bme.hu/****collections/phd/****
>>> Kozlekedesmernoki_Kar/2005/**<http://www.omikk.bme.hu/**collections/phd/**Kozlekedesmernoki_Kar/2005/**>
>>> Gal_Peter/ertekezes.pdf<http:/**/www.omikk.bme.hu/collections/**
>>> phd/Kozlekedesmernoki_Kar/**2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf<http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf>
>>> >
>>>
>>>
>>> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és
>>> kijutást, gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó
>>> részét.
>>> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
>>> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom
>>> kétállapotú.
>>> (Ferrari Maserati)
>>>
>>> A.
>>>
>>>
>>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list